Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Speakers vervangen

  1. #1

    Standaard Speakers vervangen

    Hallo, ik ben van plan om de slechte speakers te vervangen in mijn 2 x 12 kast, nu lees ik ook her en der dat er 2 verschillende speakers in kasten zitten of erin worden gezet. (Wel dezelfde impedantie en wattage) Heeft dit voordelen beter geluid ofzo of is het beter om 2 dezelfde speakers te plaatsen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Als je wattage en impedantie in orde zijn dan heb je enkel nog kans dat de een harder kan klinken dan de ander. Ligt een beetje aan wat er in gaat.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Twee dezelfde is prima. Je kunt ook twee verschillende combineren. Maar dat hoeft helemaal niet en dat moet je alleen doen als je weet wat je wilt en waarom.

  4. #4

    Standaard

    "beter" is subjectief. En daarna geld wat NLF al zegt. Het gaat alleen werken als jij weet wat je wil. Alleen al "de twee slechte speakers" uit je 2x12 halen maakt me benieuwd wat er nu in hangt wat zo verschrikkelijk is dat het er uit moet zonder dat je iets vertelt over wat je wél als klank ambieert.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    De kast waar de speakers in zitten is ook erg bepalend voor de sound. In de oefenruimte staat een 412 kast van H&K van de Coreblade serie. Leuke kast....voor metal want vooral het hoog en laag springt er hier uit. Het zou me verbazen als er ineens met andere speakers alleen maar middentonen uit komen. Speakers maken zeker verschil maar het is toch zeker de combinatie van alles!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top