Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 66
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik was altijd al een fan van de G12-T75, maar heb door omstandigheden ook wel een stuk of 4 V30's in verschillende kasten zitten en de T75's liggen nog steeds op de plank. Destijds kwam de V30 wel het best uit de test voor m'n 4xEL84 Italiaans combo. Deze 30 watter blijft overigens ook erg lang clean. Ik heb ook nog een paar andere 12" speakers liggen en die zijn zeker niet efficient maar klinken wel goed.

  2. #32
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Sensitivity, zeker een punt. Of efficiëntie zo u wilt. Eerlijk gezegd één van de redenen waarom ik van de Celestion M20 houd onder een AC30: slechts 96dB en dat scheelt echt een streep volume tegenover de heilig verklaarde Blue Alnico. Ik heb geloof ik maar één keer op een podium gestaan dat ik blij werd van een Blue en verder was het eigenlijk altijd te hard.
    Ja oké, de klankkleur van die twee is ook niet te vergelijken maar los daarvan: sensitivity matters!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Ja, de blue Alnico klinkt geweldig in combinatie met een AC 30 maar gaat wel hard (en een AC 30 zelf ook voordat ie een beetje begint te scheuren)

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Celestion M20 houd onder een AC30: slechts 96dB en dat scheelt echt een streep volume tegenover de heilig verklaarde Blue Alnico
    En nog steeds bloedhard en het klinkt te gek.
    Ik heb er een power soak tussen hangen. Zal vast van alles mis mee zijn maar het is écht de enige manier om die versterker enigszins beschaafd over z'n huig te krijgen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Toch altijd weer bewonderenswaardig dat er liefhebbers zijn van een over z'n nek gaande versterker, o.b.v. eindbuisoversturing (dubbele woordwaarde). Persoonlijk ben ik daar net zo allergisch voor als voor een fuzz, klinkt als een mislukte natte scheet, met als resultaat een lepetje jus in den strakken heupslip. Maar hey, iedereen zijn ding, natuurlijk.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    We nemen het mee.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Toch altijd weer bewonderenswaardig dat er liefhebbers zijn van een over z'n nek gaande versterker, o.b.v. eindbuisoversturing (dubbele woordwaarde). Persoonlijk ben ik daar net zo allergisch voor als voor een fuzz, klinkt als een mislukte natte scheet, met als resultaat een lepetje jus in den strakken heupslip. Maar hey, iedereen zijn ding, natuurlijk.
    Zo ben ik weer allergisch voor onnodig gebruik van "persoonlijk," maar daar hoor je mij ook niet over.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Toch altijd weer bewonderenswaardig dat er liefhebbers zijn van een over z'n nek gaande versterker, o.b.v. eindbuisoversturing (dubbele woordwaarde). Persoonlijk ben ik daar net zo allergisch voor als voor een fuzz, klinkt als een mislukte natte scheet, met als resultaat een lepetje jus in den strakken heupslip. Maar hey, iedereen zijn ding, natuurlijk.
    Het gaat niet om over z’n nek gaan, het gaat om de sweet spot waarbij je een beetje compressie haalt uit de eindtrap. Dat klinkt niet direct als een natte scheet. Zeker niet zelfs.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het gaat niet om over z’n nek gaan, het gaat om de sweet spot waarbij je een beetje compressie haalt uit de eindtrap. Dat klinkt niet direct als een natte scheet. Zeker niet zelfs.
    Inderdaad: wat Kim zegt.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #40
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Een JCM800 gaat heel gezellig over zijn nek hoor.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top