Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Time Flies -Picture (demo 2022)

    Hallo lui.
    3 jaar geleden heb ik dit nummer al eens gepost, maar zoals jullie weten, er waren wat perikelen in de tussentijd. Afgelopen jaar hebben we nog eens alles opnieuw opgenomen, met een nieuwe drummer, nieuwe ideeën, en in een nieuwe studio(ahum), en dit is de eerste daarvan.
    Ben benieuwd of het er een beetje mee door kan en wat de kritieken zullen zijn.

    https://soundcloud.com/user-152284189/picture

  2. #2

    Standaard

    Ik weet niet of ik reageren mag als “niet pro” en puur als consument.

    Tijdens de overgang van het intro was echt een “wat gebeurt hier” moment verder vond ik het fijn om naar te luisteren. Een zanger die te verstaan is (als je dat zou willen) , voor mij is een stem ook een instrument en tekst luister ik pas later goed naar.

    Ik dacht dat het nummer geen “hook” had maar maar na 2x luisteren blijft “picture” toch prettig na-gonzen in mijn hoofd.

    Knap hoor ! Niks mis mee, ik vind het een fijn nummer.

    P.s.
    Dit is helemaal niet mijn dagelijkse muziek.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik vind het een hele mooie opname met mooie sfeervolle geluiden. Ik kan alleen niet ontkennen dat ik naar Welcome to the Machine Part 2 zit te luisteren van Pink Floyd. Hoe dan ook, ik neem aan dat daar jullie inspiratie vandaan komt. Maar ik vind het prettig om naar te luisteren.

  4. #4

    Standaard

    Hoi hoi
    Het voert me te ver om de oude versie op te zoeken. Wat ik me ervan meen te herinneren, is dat ik dit prettig als een eenheid vind klinken.
    Het lijkt me duidelijk dat dit niet mij kop thee is, wat niet wegneemt dat het stront vervelend wordt als ik alleen luister naar de muziek van mijn voorkeur.

    Dat de stem niet direct de hoofdrol opeist vind ik erg prettig. De stem is inderdaad ook maar een instrument.

    Laat de rest ook maar komen. Graag.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5

    Standaard

    Idd
    Knap en niks mee
    Maar om je te onderscheiden van....
    Zou ik een nederlandstalige versie proberen
    Denk dat sjakie dan ook zonder moeite het kopje thee tot zich neemt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Mooi hoor, doet inderdaad een beetje aan Roze Floris denken.
    ALLES IS VERKOCHT!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ik vind de opname goed, maar dat kan het geheel niet redden. Ik vind de compositie - met name het eerste stuk - saai, eentonig. De schelle wah-gitaar maakt het er voor mij niet beter op. Wat mij betreft geen kwaliteitskwestie dus, maar een gevalletje van smaak; sorry.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8

    Standaard

    Sfeervol nummer en een goede opname ook.
    Beetje eentonig, maar dat verhoogd wel de sfeer.
    Begeleiding 'weeft' mooi de boel aan elkaar.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Iedereen ontzettend bedankt voor de moeite van het luisteren en reageren. Na een half jaar van opnemen en mixen is het lastig om er zelf nog over te oordelen. Dankzij jullie weet ik weer iets meer nu.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Opname vind ik prima, liedje ook wel lekker, maar ook bij mij wel een hoge Floyd referentie; niks mis mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top