Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Stem mechaniek, welke en hoe bepaal je dat?

    Ik heb een reisgitaartje Fender MA-1 die onderweg knel gezeten heeft.
    Nu zijn er 2 mechaniekjes krom maar doen het nog, tevens is het toe aan nieuwe snaren dus 2 vliegen in één klap zou je denken.

    Dus ik vanmorgen omdat ik toevallig in de stad was bij mijn (niet zo) plaatselijke muziekhandel binnen gelopen en kom alleen met snaren weer naar buiten.
    Helaas geen tuners, welke maat en heb je je gitaar niet mee. (Beste man is heel welwillend)

    Nu is online bestellen of door de zaak op laten sturen een stuk makkelijker, nu zit ik bij een conculega van mijn reguliere zaak op de site te gluren en zie door de bomen het bos niet meer.

    Zijn er zoveel maten, of is alleen het oortje waar het schroefje in moet bepalend.

    Het lijkt erg op dit model.



    Er staan geen maten bij die dingen, er zijn van het zelfde merk rustig 5 verschillende modellen die er op het plaatje het zelfde uit zien!?!?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De diameter van het gat waar het mechaniek in de kop gaat is bepalend. Volgens mij klopt het oortje altijd.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Je hoeft sowieso niet met een hele gitaar te slepen, tuner is voldoende.
    diameter van tuner en gaatjes waar de schroefjes in moeten
    is fijn als dat overeen komt.
    maar speel je vraag door aan Bax/Thomann, zeg dat je jouw gitaar bij hun gekocht hebt en laat hun het probleem oplossen,
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de vraag bij Th**n gesteld, van deze kreeg ik zo veel vragen retour qua afmetingen en foto’s dat het me duizelde. Wel een legetiem excuus dat het gitaartje uit productie is dus kunnen ze het ook niet nakijken.

    Vermoedelijk is de kortse klap dan toch op pad te gaan met het gitaartje wat eigenlijk niks nieuws voor het instumentje is.

    Het verbaast me dat er zo veel soorten zijn en dat er op sites van de “Baxen” en “Thomassen” geen maten bij staan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Als het zo obscuur is ga je nooit een losse tuner vinden, een setje op ebay zoals dit wellicht
    een losse tuner van het een of ander en dan wat aanpassen kan altijd natuurlijk, mag er best anders uitzien toch?
    zelfs ik heb losse tuners rondslingeren voor "je weet maar nooit"
    laat staan een beetje gitaartoko.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top