Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Binnenwerk Gibson J45 vs Sigma JM-SG45

    Gewoon ter Leering ende Vermaeck en omdat ik de snaren los had voor een batterijwissel. (De J45 is niet van mij, foto van internet, volgens mij een vintage exemplaar.)


    Gibson J45:


    Sigma JM-SG45:
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het maakt die Gibson natuurlijk geen slechtere gitaar, maar voor dat geld (rond de 3.000 EUR 5 keer jouw Sigma of zo?) mag je wel wat meer verwachten, dit lijkt meer op een schoolproject.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Sigma was origineeleen merk van Martin voor hun Aziatische lijn maar is nu van iemand anders die productie naar China heeft verplaatst. Maar Gibson modellen zijn nu ook bon ton? Is er dan ook niks meer heilig?
    Maar ok, beter goed gekopieerd dan een verre vriend zullen we maar zeggen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 28 mei 2022 om 20:19
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik snap niet goed wat jij bedoelt Pepe. Akoestische Gibsons waren en zijn toch altijd hoog gewaardeerd? Of dit terecht is.... tja, andere discussie.
    Ik schat Martins sowieso hoger in.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Voor de goede orde: de foto van de Gibson is van internet en betreft een 1949. Ik weet natuurlijk niet of ‘ie zo uit de fabriek kwam, of dat er later wat slordige reparaties zijn gedaan (want er lijkt wat lijm geknoeid te zijn).

    Was niet de bedoeling de Gibson te kraken, maar gewoon een vergelijking en ik vond het leuk om te zien dat Sigma niet alleen het uiterlijk heeft gekopieerd maar ook het innerlijk 😉

    Laten we wel wezen, ik prefereer echt wel een oude Gibson boven een Sigma, maar ook als ik een ‘49er J45 zou hebben zou ik wellicht deze Sigma voor de €450 die ik ervoor betaald heb graag ernaast hebben, zeker voor die gigs waar je weet dat je je dure vintage instrument liever niet meeneemt.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Binnenwerk Gibson J45 vs Sigma JM-SG45

    Je kan overigens wel zien dat vooral de X-braces van de Gibson wat dunner zijn, wat waarschijnlijk resulteert in een resonanter en wellicht luider instrument.

    Hier vond ik een 2008 J45:


    Het lijkt erop dat de moderne J45 ook een wat dikkere X-brace heeft gekregen.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik ben vandaag voor het eerst in m’n leven naar TFOA in Dedemsvaart geweest met een maat van me.
    Tig Gibsons Murphy labs, SGs en ES-en bespeeld van minimaal 6,5K en hoger.
    Lachwekkend hoe slecht ze afgewerkt zijn. Slordige, scherpe bindings langs de hals, slechte plastic topmannen, slecht afgewerkte halzen en hals finishes.
    En Eastman les Pauls die er naast hingen van 1800-2500 euro die een mooiere toets hadden en gewoon feilloos afgewerkt waren.
    Hoogtepunt: een martin d18 uit 1936… wauwww ik bleef maar spelen, genieten. Maar ja, 24K… maar wat een geluid 🤟😘
    Topdag gehad en weer druk aan het sparen voor een volgende GAS aanval 😁

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Echt heel bijzonder, jij zit net zo dicht bij Dedemsvaart als ik bij Arnhem waar ik vrijwel dagelijks kom. Kan natuurlijk komen omdat ik op eigen rekening rijd en jij op kosten van de zaak.
    Maar goed inderdaad een bijzondere zaak dat FOA. Ik heb ook niet het idee dat ze zoveel van gitaren afweten, tenminste dat dacht ik toen ik daar was na een rit van zo'n 90 km en toen moest ik nog terug.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik had m’n Tokai lp mee en m’n Mayson akoestische gitaar. Beide voor een afstelbeurt gebracht, toen we laat op de middag weggingen beide klaar. Top afgesteld en onderhouden, alles gecheckt, alles gereinigd incl electronica.
    Werken echt goeie vak lui in dat atelier.
    Goeie gitaarzaak en mij hebben ze binnen als klant voor de toekomst.
    Nu doorsparen voor nog meer moois !

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Je kan overigens wel zien dat vooral de X-braces van de Gibson wat dunner zijn, wat waarschijnlijk resulteert in een resonanter en wellicht luider instrument.
    Dat is het wat mij vooral opvalt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top