Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Duitsers vinden dat vaak wel erg spannend, vooral als ze wat dieper landinwaarts zitten. Even heen en weer mailen lost het meestal wel op. Het is natuurlijk ook maar net hoe graag je die buizen wilt hebben
    Vertel me wat.... In de tijd dat ik nog (veel) regelmatiger op de Duitse Ebay ebayde heb ik legio Duitsers gesouffleerd naar hoe internationaal overschrijven werkte, waar je Deutsche Post tarieven kom vinden (ipv, ik ga het mogen wel even vragen op het postkantoor) etc etc. Britten zijn overigens vermoeiender. Die versturen nog liever naar de VS dan naar de buren aan de andere kant van de Noordzee. Want dat is zo'n gedoe met die talen.....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb er drie en alleen de fake HB is loeizwaar, maar ik ken inderdaad ook wel een stel Customs waar je een verschoven wervel van krijgt. Ook logisch want het is feitelijk een massieve archtop.
    Fake Harley Benton? Je bedoelt een Gibson daarmee???

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nee het is een echte van de Custom Shop.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik had begrepen dat eindbuizen de sound niet/nauwelijks beïnvloeden.
    Wijze woorden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Wijze woorden
    Jep, Maar in hoeverre kloppen ze?
    Dat zou stellen dat een eindtrap van een Fender hetzelfde klinkt als een eindtrap van een Marshall en hetzelfde als de eindtrap van een Vox.... En da's toch niet helemaal waar... Die verschillende eindbuizen hebben weldegelijk invloed op het klankkaraker van de versterker.

    Ik denk wel dat je kunt stellen dat de invloed van eindbuizen op de klank van je versterker vrij gering is als je binnen hetzelfde buistype gaat shoppen. Dus tussen verschillende 6L6-en, EL-34's etc. dus.

    Daarnaast is het natuurlijk een vermogens ding en ga je het klankkarakter van de eindbuizen van een klein versterkertje, en dus minder headroom, eerder meekrijgen van van een 100W top die je maar marginaal kan opendraaien omdat de buren ook een mening hebben.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    In hoeverre buizen in klank verschillen is een oude vraag, er zijn video's van amps die kunnen werken met verschillende type eindbuizen zodat het aantal parameters beperkt blijft,
    consensus is dan dat er klankverschillen zijn maar subtiel.
    Zo heeft de el84 een gritty midrange bark, een el34 compressie, de 6v6 sparkle met roar enz enz
    maar is een lab conditie, in de praktijk gaat een vergelijk mank aan teveel parameters going on.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Mijn ervaring is toch dat het wel degelijk uitmaakt, in geluid maar ook in speelgevoel door compressie en dergelijke. Net als body-hout trouwens, schijn je tegenwoordig ook niet meer te mogen zeggen.

    Maakt verder niet zoveel uit want ik haal overal uiteindelijk hetzelfde kut-geluid uit 😎

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht

    Ik denk wel dat je kunt stellen dat de invloed van eindbuizen op de klank van je versterker vrij gering is als je binnen hetzelfde buistype gaat shoppen. Dus tussen verschillende 6L6-en, EL-34's etc. dus.
    Hierop baseerde ik mijn uitspraak met name op. Er van uit gaande dat je bij de meeste versterkers niet zo maar van buistype kunt wisselen.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Jep, Maar in hoeverre kloppen ze?
    Dat zou stellen dat een eindtrap van een Fender hetzelfde klinkt als een eindtrap van een Marshall en hetzelfde als de eindtrap van een Vox.... En da's toch niet helemaal waar... Die verschillende eindbuizen hebben weldegelijk invloed op het klankkaraker van de versterker.

    Ik denk wel dat je kunt stellen dat de invloed van eindbuizen op de klank van je versterker vrij gering is als je binnen hetzelfde buistype gaat shoppen. Dus tussen verschillende 6L6-en, EL-34's etc. dus.

    Daarnaast is het natuurlijk een vermogens ding en ga je het klankkarakter van de eindbuizen van een klein versterkertje, en dus minder headroom, eerder meekrijgen van van een 100W top die je maar marginaal kan opendraaien omdat de buren ook een mening hebben.
    Het type eindbuizen hebben wel wát invloed, maar het gehele ontwerp incl de keuze van voorbuizen doet imho veel meer. Ik heb oude Marshalls flink op volume gehoord met verschillend eindbuizen en ik vond het verschil klein. Ook had je vroeger versterkers waar je kon schakelen tussen verschillende soorten eindbuizen en daar vond ik ook de verschillen klein.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Heb een Koch Classic SE 12 gehad, daar kon je 6V6 of EL84 in zetten. Het geluid werd er wel degelijk anders van, maar omdat het eindbuizen zijn is dat effect duidelijker bij hoger volume.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top