Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ziet er aardig uit. TC heeft goede effecten. Lijkt me wel een beetje oude-wijn-in-nieuwe-zak-idee.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Heb vanmorgen even het productfilmpje van TC gekeken, en het geheel ziet er wel ok uit wat het zo kan. Heb zelf de hall of fame 2 al, zou misschien nog de flashback willen, maar weet het nog niet, moet ik eerst weer wat kwijt van mijn board.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Is niet duur vind ik. In principe heb je dan alle toneprint pedalen tot je beschikking behalve de drives als ik het goed begrijp?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Heb de X5 gehad. Vrij snel weer weg gedaan. Er zijn steeds maar 3 parameters per effect te bedienen, op het apparaat zelf. Terwijl ieder effect vaak een veelvoud aan parameters heeft. En die zijn alleen via de Toneprint-app te benaderen. Zeker, in de meeste gevallen heb je je smartphone wel bij de hand maar ben van mening dat een apparaat ook zonder smartphone volledig in te stellen moet zijn.
    O ja, hou er ook rekening mee dat je, mocht je 'm toch aanschaffen, je smartphone altijd actief aan houdt, zodra je met de Plethora verbonden bent. Gaat je phone na een bijv. een halve minuut naar stand by, dan valt ook de verbinding met de Plethora weg. Kan zijn dat ze dit met een update hebben opgelost. Voor mij was het in ieder geval één van de redenen om 'm te retourneren.
    Over de geluidskwaliteit niets dan lof, is gewoon TC dus dik in orde.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Je telefoon de hele tijd moeten aan laten zou een dikke turn-off zijn


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Heb de X5 gehad. Vrij snel weer weg gedaan. Er zijn steeds maar 3 parameters per effect te bedienen, op het apparaat zelf. Terwijl ieder effect vaak een veelvoud aan parameters heeft. En die zijn alleen via de Toneprint-app te benaderen. Zeker, in de meeste gevallen heb je je smartphone wel bij de hand maar ben van mening dat een apparaat ook zonder smartphone volledig in te stellen moet zijn.
    O ja, hou er ook rekening mee dat je, mocht je 'm toch aanschaffen, je smartphone altijd actief aan houdt, zodra je met de Plethora verbonden bent. Gaat je phone na een bijv. een halve minuut naar stand by, dan valt ook de verbinding met de Plethora weg. Kan zijn dat ze dit met een update hebben opgelost. Voor mij was het in ieder geval één van de redenen om 'm te retourneren.
    Over de geluidskwaliteit niets dan lof, is gewoon TC dus dik in orde.
    Je kan ook gewoon thuis je presets maken en ze zo maken dat je de essentiële tweak dingen onder die knoppen hebt voor bij repetities en op het podium? Dan heb je je telefoon helemaal niet nodig. Of zijn de functies van die drie knoppen al van te voren bepaald per effect en niet te veranderen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Je kan ook gewoon thuis je presets maken en ze zo maken dat je de essentiële tweak dingen onder die knoppen hebt voor bij repetities en op het podium? Dan heb je je telefoon helemaal niet nodig. Of zijn de functies van die drie knoppen al van te voren bepaald per effect en niet te veranderen?
    Weet niet meer zeker of de functies van de drie knoppen vooraf bepaald is, dacht het wel.
    Ik dacht ook dat die drie vaste parameters wel los zou lopen maar in de praktijk werkte dat voor mij niet.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Heb de X5 gehad. Vrij snel weer weg gedaan. Er zijn steeds maar 3 parameters per effect te bedienen, op het apparaat zelf. Terwijl ieder effect vaak een veelvoud aan parameters heeft. En die zijn alleen via de Toneprint-app te benaderen. Zeker, in de meeste gevallen heb je je smartphone wel bij de hand maar ben van mening dat een apparaat ook zonder smartphone volledig in te stellen moet zijn.
    O ja, hou er ook rekening mee dat je, mocht je 'm toch aanschaffen, je smartphone altijd actief aan houdt, zodra je met de Plethora verbonden bent. Gaat je phone na een bijv. een halve minuut naar stand by, dan valt ook de verbinding met de Plethora weg. Kan zijn dat ze dit met een update hebben opgelost. Voor mij was het in ieder geval één van de redenen om 'm te retourneren.
    Over de geluidskwaliteit niets dan lof, is gewoon TC dus dik in orde.

    Ik heb de X5 en ik ben het hier niet helemaal mee eens. Het is juist dat je met de X3 (drie) of met de X5 (vijf) TC mini-tone print pedaaltjes onder je voet hebt liggen, waarvan je maar drie parameters kunt bedienen. Maar .... het is ook mogelijk een shitload aan tone prints op te slaan in het pedaal. Voor de reverb zijn er een stuk of 25 a 30 tone prints beschikbaar die je heel eenvoudig kunt selecteren. Welliswaar wil je dat niet doen tijdens een optreden maar van te voren kun je die toneprints in je apparaat laden en naar keuze editten. Er is b.v. een modulated hall reverb en een modulated plate reverb beschikbaar. En als je daar van uit gaat krijg ik er altijd en heel eenvoudig een bevredigend geluid uit zonder app, ook met maar drie parameters. Ik ben zeer content met de X5 hoewel ik nog nooit mijn smartphone gebruikt hebt om te editten. Ik doe alles met de hand. Kortom, wat Apekop zegt.....Maar goed, your miles may vary.


    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 30 mei 2022 om 15:53
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Weet niet meer zeker of de functies van de drie knoppen vooraf bepaald is, dacht het wel.
    Ja, is juist.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top