Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: instrumentaaltje

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard instrumentaaltje

    Ik loop al een tijdje te klooien met een melodietje waar ik eens wat serieus mee wil doen (fatsoenlijk opnemen maar eerst goed uitwerken!). Om het idee iets van structuur te geven en om te voorkomen dat ik het weer kwijtraak heb ik afgelopen zondag verschillende tracks opgenomen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

    https://soundcloud.com/mrestpas/inst...social_sharing

  2. #2

    Standaard

    Zou niet misstaan op de Tony McAlpine cd's die ik heb. Goed man. Ook dat McAlpine geluid helemaal top.


    Drumparij zou wat levendiger mogen maar verder.......
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Bedankt! Drumpartij kan ik vrij weinig aan veranderen want dit is een drumloop. Hooguit zou ik wat aan het volume kunnen veranderen en de totale eq van de drumtrack. Vind ik sowieso lastig omdat je al snel uit de bocht vliegt....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Vind het eerder een instrumenstaaltje. Er zijn slechtere manieren om je zondag door te brengen. Middenstuk zou van mij iets dikker mogen. En de zang mag wat meer naar voren. Idd hoog MacAlpine gehalte, maar niks mis mee. Netjes gedaan!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Fantastische skills lekkere sounds niet echt een kop en staart nog?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Heel mooi hoor .. Lekkere sound, goed opgenomen . Niets meer aan doen.
    Een goed stuk muziek hoeft niet persee te bestaan uit coupletten refreinen tussen stukken ,..enzo verder

  7. #7

    Standaard

    Fijn stukkie muziek.
    Hoeft van mij niet 500 noten per seconde.

    Niks op aan te merken. Of het zou de echo op de lead moeten zijn. Ik ben (persoonlijk hè) een beetje overgevoelig geworden voor die sound. Nare associaties met I still got the blues.

    Maar afgezien hiervan een fijn stuk.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8

    Standaard

    Mooi nummer. Ik zou willen dat ik zo zou kunnen 'klooien'.....
    Variatie genoeg in de diverse tracks, dus die drums geven het een mooie rustige basis.
    Goed gedaan !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Bedankt allen, mooie reacties!
    @Fusion: dat kop-staart verhaal klopt wel. Met de band wordt dit nog wel verder uitgeplozen. Ik twijfel nog of er zang bij komt of dat het instrumentaal blijft. Dusver "hoor" ik er geen zang bij.
    @Ernest: dat klooien klinkt alsof het vanzelf komt en eigenlijk was dat ook een beetje zo in dit geval. Ik had in mijn hoofd al een basis en daar ben ik ook mee begonnen (drums en basis akkoordenprogressie en melodie van de gitaar, het hoofdthema).
    Ik ben gewoon begonnen met opnemen en dan valt je letterlijk van alles in. Helaas gaat dit niet standaard zo

    Het mooie van alles is dat als je een leuk multi-effects apparaat hebt met bruikbare sounds je al half klaar bent met thuis opnemen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Beetje mosterd en maaltijd enzo, maar: lekker nummer, fijne geluidjes en mooi - niet over the top - gespeeld. Ik houd wel van de eenvoud van de drums, fijne, beetje mantra-achtige, basis waar je steeds maar door op kunt blijven gaan. Top!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top