Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard GESTOLEN: Guttlin Baronet, Gibson ES 135, Vibroverb amp, pedalen...

    nacht van zo op ma 16 mei 2022: Uit de auto van mijn vriend en straffe gitarist Patrick Louis (oa Boogie Beasts) in Luik: mocht je iets zien, please geef me een seintje. it's his livelihood en hij is er kapot van.

    Blue Sparkle Guttlin Baronet.


    Gibson ES 135, herkenbaar aan retouche headstock break



  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard GESTOLEN: Guttlin Baronet, Gibson ES 135, Vibroverb amp, pedalen...

    Oh man! Mijn bloed gaat altijd koken als ik dit hoor!
    Ik zal opletten. Vooral delen met de gebruikelijke plekken als cash-converters etc., marktplaats in de gaten houden.

    Maarre…. Moment van onoplettendheid? Toch hoop ik niet het spul overnight in de auto gelaten? 90% van gestolen instrumenten lijkt wel uit de auto te zijn. Ben zelf nogal voorzichtig, zal nooit ‘s nachts m’n instrumenten in de auto laten en met het laden en lossen voor optredens ben ik nogal panisch om de auto met instrumenten onbeheerd achter te laten, altijd iemand erbij.

    Maar goed, het leed is al geschied, ik hoop dat de spullen teruggevonden worden!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Guttlin, 135, vibroverb... door de kop dacht ik in eerste instantie dat het om uw gear ging,
    zou ook wat zijn, inbreken in het atelier,
    Tommy Tedesco had vaak nog 1 of 2 gitaren in zijn auto liggen voor het geval dat het vervoersbedrijf zijn spullen niet op tijd bij de opname studio had afgeleverd en hij kreeg de tip van een agent, toen er was ingebroken, om de deur niet op slot te doen, dat scheelde een gebroken ruit.
    (Die tip gebruikte ik toen ik wegens geen parkeervergunning mijn auto aan de rand van de stad moest parkeren en de junks zonder schade er in en uit konden)
    Was minder dat mijn auto een adresje werd waar zwervers in konden overnachten maar soit.

    Zal nog een hele klus worden om een sparkle blue Guttlin anoniem van de hand te doen.

    ohja, je had een vibrolux he.. ik heb mijn vibroverb destijds aan een belgische gitarist verkocht, het zal toch niet....
    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 mei 2022 om 08:42
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    De vuile klootzakken hebben een goede smaak. Ik hoop dat er aangifte is gedaan en dat die lui tegen de lamp lopen.

    Voor alle mensen die op niet-fabrieksspullen spelen, steek je licht eens op bij art movers. Daar is het niet zo zeer de kostprijs maar de laad- en overlaaddiscipline. Ofwel, wat zit er in welke auto. Op die manier moeten ze al 6 auto’s openbreken en grondig doorZoeken. En dat in een business waar alles op snel pakken en wegwezen draait.

    Maar je bloed kookt…., dat zeker.
    Sterkte!
    Vriendelijke groet, Gus

    On second thoughts:
    Als het om een bus gaat die is opengebroken:
    Thule heeft een extra slot onder op de b stijl voor de schuifdeur. Idee misschien?
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 17 mei 2022 om 11:39
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Oh man! Mijn bloed gaat altijd koken als ik dit hoor!
    Ik zal opletten. Vooral delen met de gebruikelijke plekken als cash-converters etc., marktplaats in de gaten houden.

    Maarre…. Moment van onoplettendheid? Toch hoop ik niet het spul overnight in de auto gelaten? 90% van gestolen instrumenten lijkt wel uit de auto te zijn. Ben zelf nogal voorzichtig, zal nooit ‘s nachts m’n instrumenten in de auto laten en met het laden en lossen voor optredens ben ik nogal panisch om de auto met instrumenten onbeheerd achter te laten, altijd iemand erbij.

    Maar goed, het leed is al geschied, ik hoop dat de spullen teruggevonden worden!
    Ik meen mij te herinneren dat de bandbus van Focus destijds ('70s) ook in Den Haag gestolen was. Net effe gezocht, maar niets gevonden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Guttlin, 135, vibroverb... door de kop dacht ik in eerste instantie dat het om uw gear ging,
    zou ook wat zijn, inbreken in het atelier,
    Tommy Tedesco had vaak nog 1 of 2 gitaren in zijn auto liggen voor het geval dat het vervoersbedrijf zijn spullen niet op tijd bij de opname studio had afgeleverd en hij kreeg de tip van een agent, toen er was ingebroken, om de deur niet op slot te doen, dat scheelde een gebroken ruit.
    (Die tip gebruikte ik toen ik wegens geen parkeervergunning mijn auto aan de rand van de stad moest parkeren en de junks zonder schade er in en uit konden)
    Was minder dat mijn auto een adresje werd waar zwervers in konden overnachten maar soit.

    Zal nog een hele klus worden om een sparkle blue Guttlin anoniem van de hand te doen.

    ohja, je had een vibrolux he.. ik heb mijn vibroverb destijds aan een belgische gitarist verkocht, het zal toch niet....
    ja funny, patrick en ik waren zowat de enigen in de Belgische scene die op een ES 135 speelden, hier de twee gitaren waarbij de vuile uiteraard de mijne...
    [IMG]

    ja, die sparkle Guttlin being a one off heeft volgens mij enkel een kans in een kluis waar geen daglicht komt, het bericht is ondertussen 700 keer gedeeld op fb en insta... Ik had die eigenlijk voor mezelf gebouwd en zoals ik al vaker had gezworen, ging die niet verkopen, maar Patrick being smitten en een goede gitarist kon ik niet weigeren.

    nooit gitaren in de auto laten liggen hoor ik nu vaak natuurlijk, het straffe is dat Patrick normaal bijna autistisch voorzichtig is met zijn gear, ze touren vaak en hij is de eerste om zijn gitaren kort bij zich te houden. wsch heeft ie die ene keer dat hij nog es in zijn hometown speelde gedacht, ach een uurtje na het inladen nog wat drinken zal wel kunnen, not dus

    ja, ik vibrolux. de vibroverb van patrick heeft wit pilotlight, mss zegt je dat iets, toch ook niet echt courante amps dacht ik

    hier voor en na ik de Baronet verkocht had


    Laatst gewijzigd door barno; 17 mei 2022 om 21:50

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top