Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Kayleigh

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.148

    Standaard

    @Duhsjaak. Nee, niets meer. Heb mij begin dit jaar aangesloten bij een rollatorrock gezelschap. Onvoorbereid een avond meegedaan/geauditeerd. Toen aangenomen, de tweede repetitie door wintersport en corona 8 weken later. Ik bleek beter voorbereid dan hen, had gelijk de lol er weer af. Heb mij teruggetrokken. Ben er wel een beetje klaar mee.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Echt goed gezongen, verder een beetje houterig nog,. zeker in het begin.
    Maar echt makkelijk is dit niet. Solo kan iets beter zou ik zeggen, maar ja die ben je bijna gedwongen om precies na te spelen, ( weinig ruimte voor improvisatie )

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Ook ooit eens gespeeld lang geleden en dit is een van die nummers die ik gevaarlijk vind om te spelen. Het lijkt vrij simpel maar om het goed te brengen is echt niet gemakkelijk. Wat Ben hierboven zegt wat dat houterige betreft ben ik het mee eens. Maar zeker geen onverdienstelijke versie!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Lijkt me een lastig nummer om goed neer te zetten maar zeker dappere poging!

    Hoe is dit opgenomen? Geen idee of het iets met de manier van opnemen en/of mixen te maken heeft en wat er nog mogelijk is, maar ik denk dat mn. gitaar en toetsen wat voller mogen klinken en dat het geheel voor de juiste 80s sound nog wel wat natter mag zegmaar.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.148

    Standaard

    Dit is opgenomen in Reaper met een laptop met een Line 6 ux8 interface. 3 (goedkope) drummicrofoons voor snare, kick en overhead. Bas en toetsen lijnuitgang. Sm57 voor zang en gitaarversterker.
    Met eq de drumtracks bewerkt (heel veel overspraak) Zang was ook erg dof, ook met eq een stuk helderder gemaakt. Met reacomp (compressie vst van reaper) de standaard presets gebruikt per track. Beetje galm op zang en snare gezet. Vintage Warmer compressor/limiter (tip van Han S) op de master.
    Ik piel maar wat aan in eigenlijk. Klinkt in elk geval een stuk beter dan de meeste oefenruimte opnames van bands die maar 1 microfoon voor alles gebruiken.
    Ik weet niet wat je met natter bedoeld.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Natter is vrij vertaald naar 'wet' vs 'dry' in bijv. je effectsloop of wet/dry/wet opstellingen.
    In de 80s werd een beetje reverb (en overige modulation effects) niet geschuwd en denk dat je daar hiermee het totaal ook wat meer mee kan aanzetten.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.148

    Standaard

    Ah ok. Gitaar zit natuurlijk al een bak delay en chorus op. Toetsen en bas helemaal droog. Kan daar nog wel wat mee pielen. En met heel veel galm hoor je niet meer dat het niet al te strak is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top