Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zelfs nog nooit op zo'n Bassman gespeeld, wel op de gebruikelijke tops en ik heb zelf een '63 showman top die ook uiterst lieflijk klinkt. Helaas wel 100 watt dus en daar heb ik de podia niet meer voor.
    Ook mooi!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Ik heb hetzelfde met een RI Bassman gedaan , bijna alles vervangen op het chassis en de trafo na. Kosten vielen mij nog mee , dik 150 euri . Ding ging idd loeihard.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Waarom heb jij hem weggedaan Mark?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Verandering van muziekstijl/smaak om te spelen. Had destijds ook een Gretsch, waar het helaas niet mee klikte, die ging als eerste weg. Mijne was 2x12 overigens, zoals het Custom Shop model. Met V30's. En idd.... snoeihard. Werd weer Marshall voor me. [EDIT: o nee, eerst nog even een 19" rack experiment]

    Laatst gewijzigd door MarkS; 9 mei 2022 om 21:11

  4. #14

    Standaard

    Even gemeten: 32 cleane Watts met de 5881 buizen in de eindtrap met niet instelbare ruststroom.

    Lijkt me meer dan keurig!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh da's netjes, lekker laag!

    Vreemd dat vroegah een versterker het liefst 100 watt had terwijl ik er nu van baal dat m'n SuperSonic er iets van 60 heeft en dat is ook niet zo eenvoudig te veranderen is mij verteld.

  6. #16

    Standaard

    Ooit was méér beter. Dit is nog wel bruikbaar als je in een bruin café staat te spelen. Niet vol open, maar het volume is veel beter regelbaar dan bij mijn Tweed deLuxe.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb de afgelopen jaren regelmatig op een 4 x EL84 versterker gespeeld (Steelphon Polaris voor de liefhebbers). Die ging ruimschoots luid genoeg in dat soort tenten. Ik denk dat 'we' het toen niet zo goed zagen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mmmm, heb laatst voor de gein bij de Baxshop in Goes nog een Bergantino Bassamp uitgeprobeerd met 1200 watt........ Ging heel luid, en was ook navanant duur! Wel heel mooi overigens en klasse D - een heel ander verhaal wat er niets mee van doen heeft.

    Overigens mooie verbouwing!!!! Petje af!!!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bij een basversterker ligt dat iets anders, daar is headroom heel belangrijk. Tegenwoordig koop je 1200 watt voor en scheet en twee knikkers trouwens. Wil je grommen met jouw bas, dan kun je dat door een ouderwetse versterker over de grens te werken..... of je neemt een pedaal. Als ik bassist zou zijn dan kocht ik een preamp met een dikke eindversterker. Of gewoon een combo, zoals ik nu heb.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Verandering van muziekstijl/smaak om te spelen. Had destijds ook een Gretsch, waar het helaas niet mee klikte, die ging als eerste weg. Mijne was 2x12 overigens, zoals het Custom Shop model. Met V30's. En idd.... snoeihard. Werd weer Marshall voor me. [EDIT: o nee, eerst nog even een 19" rack experiment]

    Hoe sluit je die Hotplate aan op een Bassman?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top