Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Goede draadloze set

  1. #1

    Standaard Goede draadloze set

    Hallo allemaal,

    Wat zou een goede draadloze set zijn voor op mn pedalboard?

    Ik heb voor het omgooien van de frequenties heel lang op een samson one set gespeeld. Die had een haakse plug wat erg fijn was.
    Ook kon ik daar gewoon een AAA batterij in doen dus wanneer die leeg was kon ik m zo omwisselen...
    Later een Line6 Relay G30 gehad maar die blies het wifi signaal thuis weg dus verkocht.

    Nu zou ik graag weer een goede set hebben maar ben totaal niet op de hoogte van wat er allemaal bij is gekomen de laatste jaren.

    Wie heeft er een tip voor me? of voordelen/nadelen van wat er nu te koop is.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Geen gebruikerservaringen, want ik heb >10 jaar de relay G50 / G90 en die bevalt me nog steeds uitstekend, en vervang ik pas als het niet meer (goed) werkt.
    Maar, mocht ik nu in de race zijn voor een pedalboard draadloos systeem zou ik denk ik naar de Shure GLX D16 kijken vanwege de geintegreerde tuner (scheelt weer ruimte), maar die is aardig aan de prijs.
    WL-60 van Boss is ook een leuke, omdat je in de ontvanger je kabel kunt prikken als je bedraad wilt spelen; gemakkelijke integratie op je pedalboard.
    Onze bassist heeft een Stageclix. Ook aardig aan de prijs.

    Ik vraag me dan af in hoeverre bovengenoemde systemen beter presteren dan bijvoorbeeld zo'n Harley Benton (ook met ingebouwde tuner):
    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...instrument.htm

    Voor dat prijsverschil is het het testen eigenlijk wel waard; meer betalen voelt toch een beetje als afkopen van vertrouwen

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vraag me dan af in hoeverre bovengenoemde systemen beter presteren dan bijvoorbeeld zo'n Harley Benton (ook met ingebouwde tuner):
    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...instrument.htm
    Da's na Stageclix echt de eerste keer dat ik een 5.8GHz systeem zie! Nou moet ik toegeven dat ik daar ook niet constant mee bezig ben maar toch; de eerste 5.8 stageclix (Latency: 3.2mS) waar ik op inprikte was 7 jaar geleden.

    Maarre Nocki;
    We hebben er pas nog een uitgebreid draadje over gehad. De consensus was dat je vooral maat moet nemen aan je eigen gebruikerservaringen en alle specs van zo'n systeem daaraan inferieur moet verklaren met als conclusie dat een aliexpress systeem van 25 eur superieur is an alle andere systemen.
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...foon-luisteren
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ik gebruik nu een half jaartje de Boss WL-60. Gekozen omdat 'ie een betere batterijduur heeft dan de vergelijkbare draadloze van Line 6 en zoals eerder genoemd kun je een kabel in de ontvanger prikken (mocht 'ie uitvallen). Werkt goed, de batterijduur is inderdaad lang en ik hoor eigenlijk geen verschil ten opzichte van een kabel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht

    Maarre Nocki;
    We hebben er pas nog een uitgebreid draadje over gehad. De consensus was dat je vooral maat moet nemen aan je eigen gebruikerservaringen en alle specs van zo'n systeem daaraan inferieur moet verklaren met als conclusie dat een aliexpress systeem van 25 eur superieur is an alle andere systemen.
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...foon-luisteren
    Jij kunt altijd nog fictie gaan schrijven. Maar om je gerust te stellen, mijn setje stond bij het altijd competitieve Amazon voor 109 USD te koop.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Nu zou ik graag weer een goede set hebben maar ben totaal niet op de hoogte van wat er allemaal bij is gekomen de laatste jaren.

    Wie heeft er een tip voor me? of voordelen/nadelen van wat er nu te koop is.
    Gewoon naar de Thomann site gaan, selecteren op draadloze systemen voor gitaar en daarna selecteren op "Nieuwste", dan zie je meteen wat er de afgelopen jaren bij is gekomen.

    Ikzelf ben vorig jaar gestopt met 2,4GHz (Line6, heb ook Sony gehad) en ben overgestapt op het nieuwe EW-D systeem van Sennheiser: digitale signaalverwerking, dus geen companding, doch over een vrije UHF band. Is wel een (half) 19 inch systeem, dat dan weer wel.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb ooit in de jaren 80 zo'n draadloos ding gekocht, zit eigenlijk iets te hoog in de 700mhz regio maar da's nog altijd ruim onder de telefoon-banden. Ik heb geen zin om me er in te verdiepen en gebruik het ding gewoon nog steeds, tot op heden nog nooit ook maar het minste probleem met het ding gehad en de kwaliteit is zelfs beter dan vele kabels. Het was iets van 35 jaar geleden dan ook een knap prijzig ding maar bruikbaar goedkoop spul en Aliexpress bestonden toen nog niet, het is overigens een AKG SR80 voor wie het interessant vind.

    (hey, vintage spul is toch altijd beter?)
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 10 mei 2022 om 17:00

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top