Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 18 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 176

Discussie: HNGD: Telecaster(s)

  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ... Mijn ma, bijvoorbeeld, heeft een gruwelijke hekel aan trompetten en cello's. Mijn oma heeft een hekel aan sopranen. Ik houd niet van singlecoils...
    Ik denk dat ik hetzelfde heb met het stemgeluid van Chris Martin (Coldplay). Ik las dat ze op nummer 5 in de Top 2000 staan. Extra reden om de radio deze maand uit te laten.

    Nu valt iedereen hier over je single coiis standpunt, maar je noemt ook de 6 punt tremolo layout. Nou heb ik ook niks met trems in general, maar gewoon uit interesse: Wat heb je hier tegen?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De ene strat is de andere niet.
    Ik heb er altijd een haat liefde verhouding mee gehad dwz, ik wilde er op spelen maar het klonk veel te dun en te slap voor wat ik wilde.
    Ik heb er echt wel moeite voor gedaan. Ik heb er heel veel gehad. Ik heb er nog een stuk of 6.
    Daarvan zijn er maar 2 waarmee ik een podium op zou klimmen.
    enfin.

    Het sterke punt van de strat is dat het een uitstekend mod platform is en de SRV's, Jeff Beck's, Blackmore's... allemaal mod till you drop.
    Ik zou niet zo snel een bekende strat user kunnen bedenken die er niet een geklooid heeft.

    IK wil maar zeggen, die modulaire eigenschap heeft Leo misschien van Ford afgekeken maar gecombineerd met zijn user interface approach...
    Hoed af hoor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik zou niet zo snel een bekende strat user kunnen bedenken die er niet een geklooid heeft.
    Gilmour kwam een end met één Seymour Duncan en twee Fender elementen in zijn black Strat, dus gewoon 3 single's waar het om ging

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    nee, ik vind elke strat singlecoil gewoon echt heel erg onprettig. Maakt niet uit wie erop speelt. Ik herken het uit duizenden, en loop graag een blokje om.

    Ik houd niet van singlecoils. Thanks, benwave, voor de herinnering.
    Geen Stevie Ray Vaughn
    Geen David Gilmour
    Geen Eric Clapton
    Geen Rory Gallagher
    Geen Jimi Hendrix
    Geen Jeff Beck
    Geen Ritchie Blackmore
    Zelfs geen Ingwy Malmsteen
    En nog vele vele andere goede muzikanten

    Tja ,

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Gilmour kwam een end met één Seymour Duncan en twee Fender elementen in zijn black Strat, dus gewoon 3 single's waar het om ging
    Gilmour's strat heeft zoveel mods gezien dat er een boek over geschreven is.


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ... Ik weet niet wat het is. Waarom tele wel en strat niet. Alsof een tele écht alles (aan) kan, en een strat een two trick pony is. Soms denk ik dat een driestanden schakelaar op een strat voor de meesten echt voldoende is: brug+mid, mid+neck en neck alleen.

    ...
    Dit is ook hoe ik er tegenaan kijk. Ik heb nu wel een strat staan, maar dat is een Peavey Predator Plus, een HSS met single coils die ontzettend veel output leveren. Die klinkt op alle posities dik. Maar een gewone strat is ook niks voor mij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De ene strat is de andere niet.
    Ik heb er altijd een haat liefde verhouding mee gehad dwz, ik wilde er op spelen maar het klonk veel te dun en te slap voor wat ik wilde.
    Ik heb er echt wel moeite voor gedaan. Ik heb er heel veel gehad. Ik heb er nog een stuk of 6.
    Daarvan zijn er maar 2 waarmee ik een podium op zou klimmen.
    enfin.

    Het sterke punt van de strat is dat het een uitstekend mod platform is en de SRV's, Jeff Beck's, Blackmore's... allemaal mod till you drop.
    Ik zou niet zo snel een bekende strat user kunnen bedenken die er niet een geklooid heeft.

    IK wil maar zeggen, die modulaire eigenschap heeft Leo misschien van Ford afgekeken maar gecombineerd met zijn user interface approach...
    Hoed af hoor.
    Ja, van mijn telecaster zijn ook alleen nog het hout, de frets en de kam origineel. De rest is in de afgelopen 15 jaar vervangen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #88

    Standaard

    Heb er nog 1 met hals, midden- en brug schakelaar.
    Ben bezig met het ruimen van mijn gitaren met reversed tussen standjes.
    En in afwachting van een heel fijne gitaar die ongeveer klinkt als een goede strat, met twee humbuckers en een tweepunts trem die week goed op stoom blijft.

    Misschien onderschept doorOrpheo, want hij zou er eergisteren al zijn.
    Ben reuze benieuwd.
    Wordt vervolgd…..
    Vriendelijke groet, Gus

    (Sorry voor het tele draadje)
    In Tartiflette we trust…..

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Heb zelf ook helemaal niets met "het" Strat-geluid en daarbij doel ik voornamelijk op de tussenstandjes. Het neck-geluid, zij het met een beetje oversturing, vind ik nog wel te nassen. Nee, doe mij dan maar een Tele, met enige voorkeur voor de MFD pick ups van G&L.

    En dat enkele Goden en andere hobbyisten wél op een Strat spelen? Helemaal prima, ik laat ze in hun waarde.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Het lijkt me zowel een kwestie van smaak als van muziek die je maakt.
    In mijn rockband waar we met 4 man zijn is het meer vol gas en gebruik ik die tussenstandjes nooit. Ook niet bij de clean sounds want die wil ik daar ook lekker vol laten klinken.
    In mijn andere band speel ik vrij veel funky slagjes en daar vind ik die tussenstandjes wel lekker voor. Dat het dan wat dunner klinkt is prima omdat je met 12 man niet allemaal om een plek op de voorgrond moet vechten. Als ik dan even wat meer body wil schakel ik over naar het halselement en voor het stevigere werk heb ik wel een humbucker in de brug zitten.

    Ik maak mezelf overigens al heel lang wijs dat ik in die band misschien ook wel iets beter af zou zijn met een Tele, maar dat is ook wel een kwestie van GAS.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top