Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Speel je in een band zou ik de hoogste wattage nemen van de Catalyst. Hangt er ook een beetje vanaf wat je speelt en met hoeveel man in een band, slaat de drummer hard of niet?
    Maar om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik in dat geval de 100 watter pakken of zelfs de 200 watter, die is 212, ietsje meer spreiding.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Ik heb 20 jaar geleden ofzo de eerste serie Spider gehad, 100 watt 212.
    Dat ding heeft in een band nooit verder dan 20% open gestaan. Voor het volume heb je echt al wel snel genoeg, daar zou ik me niet zo druk over maken. Spreiding kan wel een factor zijn natuurlijk.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Gisteren de 100 watt versie besteld, komt als het goed is vanavond binnen. Ik ga hem de komende tijd luitgebreid uitproberen. Ik ben erg benieuwd!

    Toen ik de katana 100 bestelde wilde ik hem perse goed vinden, omdat iedereen er lovend over was... Maar iets in mij zei steeds "dit is het niet"...En nu na 4 maanden tweaken en proberen is het te laat om hem retour te sturen...dus hoogstwaarschijnlijk gaat hij binnenkort op MP...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ben benieuwd hoe hij je bevalt in de band. Ik gebruik self het cleane en boutique kanaal, reverb en af en toe korte delays erbij en de boost functie voor beide kanalen. Kan ik alle kanten mee op en je gitaar geluid blijft mooi behouden en dynamisch. Welke muziek spelen jullie en ben benieuwd welke kanalen jij gaat in zetten.
    Misschien is een footswitch erbij wel handig live, tuner en wah pedaal erbij en gaan 😁

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Ik ben ook benieuwd...vooralsnog het cleane kanaal denk ik, de drive en effecten haal ik uit HX Effects.
    Net heb ik m al even aan de tand gevoeld, helaas niet op volle kracht ivm buren, maar eerste indruk is goed. Een stuk voller en opener dan de katana, die nu ineens als een kartonnen doos klinkt...Dit weekend denk ik even naar het repetitie hok waar ik hem even op volume kan proberen.

    Ik heb twee bandjes, kijk daarvoor op mijn website, www.rogerarts.nl

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Aha, mooi dat je voor de Catalyst bent gegaan ! Ben benieuwd of hij op vol volume ook lekker klinkt. Ik zou echt de kanalen van de amp gebruiken plus de effecten. Misschien de HX als MIDI board gebruiken zodat je kanalen en effecten van de amp kan schakelen? Dan benut je de amp volledig !
    Ik heb op basis van de YouTube filmpjes ook groot verschil ervaren tussen de Katana en Catalyst die veel natuurlijker, opener, en dynamischer klonk. En je karakter van je gitaar blijft ook behouden bij de Catalyst. Goed gedaan van Line 6. Hebben zich echt positief ontwikkelt op basis van sound en gebruiksgemak.

  7. #27

    Standaard

    Pas een Catalyst 60 voor thuis gekocht (in de band buizen - Koch).
    Prima apparaat, zeker voor het geld.
    Met HX Stomp in de return klinkt het nog mooier.
    Lekker licht verder.

    Switchen tussen de bewaarde geluiden gaat niet optimaal. Daar moeten ze echt iets beters voor verzinnen.

    In kleiner verband laatst ook mee gegigt. Zolang het zacht/klein blijft, is het prima. Klonk op sommige standen wel wat kil op hoger volume.

    Bedenk wel dat het geen buizenamp vervangt. Hij simuleert op lager volume een stomende buizenbak, maar is dat natuurlijk niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top