Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard HNAD - Line 6 Catalyst 60

    Vandaag binnengekregen via Bax. De nieuwe Line 6 catalyst. Aangezien ik tegenwoordig alleen thuis gitaar speel deze aangeschaft. Veel reviews via YouTube gekeken en ik was erg overtuigd van de sound.
    Ding klinkt super! En tov een concurrent als de Boss Katana een echte verbetering ! Alles wat je nodig hebt zit erop. Fx loop, audio interface om opnames te maken en een Line out, mocht ik ooit weer in bands spelen en live gaan.
    Amp is in meerdere wattages leverbaar (60,100 en 200 watt)maar ik denk dat 60 watt genoeg is voor thuis, wat terug te brengen is naar 1 watt of helemaal muten en dan via headphones spelen. Super gave amp en 1x12 inch speaker, ook niet verkeerd 😁.
    En tenslotte, ding zit er ook nog mooi uit:




    Kortom, happy camper en hier vermaak ik me de komende tijd wel 😎

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Nice! Ken ze niet, maar specs zijn dik in orde zo te lezen. Ik vond de Flextone III’s ook altijd fraai om te zien.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.735

    Standaard

    Felicitades; have fun!!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gisteren ff een uurtje deze amp aan de tand gevoeld!
    Wat een gave amp. Zelfs op de 1 watt stand echt mooi klinkend waarbij het boutique kanaal het mooiste is. Beetje Dumble achtig en erg gedefinieerde sound erg bruikbaar voor blues rock en rock. High gain kanaal gaat me te heftig en is meer richting boogie.
    Effecten zijn ook heel mooi waarbij ik de reverbs en delays het mooiste vind klinken. Dezelfde fx technologie als de Helix.
    Op volle wattage kan ik me voorstellen dat hij het zat rest qua volume in een band.
    Erg blij mee 😁

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.379

    Standaard

    Gefeliciteerd. Laatst even gekeken bij Bax, is idd een concurrent voor de katana in die prijsklasse.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hier een mooie vergelijkingstest tussen de Katana en de catalyst:

    https://youtu.be/yLVzngtcLtw

    Oordeel zelf.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Dumble achtig… heeft hier ooit een member van gitaarnet ooit over een echte dumble gespeeld om daar een serieuze vergelijking mee te maken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Dumble achtig… heeft hier ooit een member van gitaarnet ooit over een echte dumble gespeeld om daar een serieuze vergelijking mee te maken?
    Ik heb er wel eens eentje aangeraakt in een of andere muziekzaak, maar moest er vanaf blijven. Hij was idioot duur destijds, iets van 4k of 5k in guldens en dan niet eens nieuw!

    Maat van me stelde laatst nog voor om een replica voor mij te bouwen. Heft hij al eerder gedaan en die klonk inderdaad wel wat anders. Paar jaar terug speelde een band voor ons en die gitarist had een meer dan prima sound. Dat was een Bluetone combo.

    Bij Aliex worden ODS clones aangeboden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Dumble achtig… heeft hier ooit een member van gitaarnet ooit over een echte dumble gespeeld om daar een serieuze vergelijking mee te maken?
    Jammer genoeg niet nee, maar lijkt me wel heel leuk om er ooit eentje te bespelen.😁
    Maar als je de platen van RF & the Blue Line beluistert, dan weet je welke sound ik bedoel. En de Catalyst heeft met dat boutique kanaal het behoorlijk goed weten te benaderen. Dat kanaal is super veelzijdig in te stellen daar meer of minder gain erin te draaien en schoont ook mooi op door de volume knop op je gitaar dicht te draaien.
    Dit weekend maar weer lekker veel spelen en de combo nog beter leren kennen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard HNAD - Line 6 Catalyst 60

    De styling van Line6 is gelukkig erg verbeterd in vergelijking met die oude Spider series, dit ziet er goed uit. En ik begrijp dat uit verschillende bronnen dat de klank ook niet meer te vergelijken is en dat is goed, want die oude amps kon ik vrij weinig mee. Het café waar ik regelmatig jamde had er één als huisamp, een Spider 75, en dat was een merkwaardig ding: vóórdat de jam begon in een stil café kon je er een prima sound uit halen maar als de band begon te spelen bleef er niks van over. En bijregelen was een ramp, want zonder handleiding erbij was het nauwelijks af te regelen…..

    Affijn, dit is hele andere koek denk ik, ziet er in ieder geval prima uit en zal voor thuis in ieder geval behoorlijk ideaal zijn, met alle simulaties en effecten aan boord. Veel plezier ermee!

    (Overigens geldt wat ik zei over de Spider alleen voor cleane sounds, het was een jazz-jamsessie, dus de overstuurde sounds nooit geprobeerd en dat is natuurlijk wel juist waar dit soort amps beter in zijn denk ik….)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 7 mei 2022 om 11:33
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top