Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.379

    Standaard

    Ik zou zeggen, een 2de top of eindtrap kopen. Effect apparaat in de effectlus van je 1e amp. Links terug naar de FX return vd 1e amp. Rechts naar de FX return vd 2de amp. Speel je in stereo.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Kan ook, maar dat kost me nu even wat te veel geld. Heb ik wel over nagedacht hoor. Misschien in de toekomst.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Heb een kant en klare kabel van 15m gekocht. Geen rood/zwarte diy kabel.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Inderdaad ja. Zo vaak als dat (bijna) misgaat. En dan ook nog die andere dingen allemaal 4 ohm, 8 ohm, 16 ohm parallel serie ...
    Ik ben ooit, hals over kop, naar een optreden van vrienden gereden, op mijn verjaardag notabene maar ik ben nu eenmaal een gentleman.
    Het gehuurde PA gaf amper power. Oké het lag ook een beetje aan de enorme hoeveelheid kabels die ze meegekregen hadden, maar het versterkerrack stond onder het mengkameel en was naar de speakers verlegd met signaalkabel. Dit bleek niet te werken. Speakerkabels waren overigens keurig rood/zwart en er zat zelfs een gebruiksaanwijzing bij.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Kan ook, maar dat kost me nu even wat te veel geld. Heb ik wel over nagedacht hoor. Misschien in de toekomst.
    Dat zou wel het beste zijn en hoe duur is dit?
    Overigens zou ik in zo'n geval eerder naar een Power Attenuator en een Class D eindversterker kijken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Ik speelde bij de karaoke band eerst over een stereo buizen eindbak, dat scheelt wel. De andere gitarist had twee marshall tops. We gebruikten 1x12 kastjes als monitor bij elkaar. Moet zeggen dat ik er tijdens die paar optredens dat we het zo deden weinig van gehoord heb. Al had dat waarschijnlijk meer met de houthak drummer met slecht afgesteld drumstel te maken en met het geschreeuw van de karaoke-"zangers".

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Best lang op een Marshall Plexi dubbele 100 watt top gespeeld, ze zitten in één Marshall top. Volgens Ernst Fliek was het zelfs 115 watt per kant. Ik speelde toen ook stereo en dat beviel best goed. Feit is wel dat wanneer je de speakers uit elkaar trekt, het allemaal wat minder wordt. DE sound heeft minder punch, minder laag en minder richting. Ik zou eerder voor een dikke monitor speaker kiezen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zou wel op de draaddiktes letten.


    Idd op de draadlengtes letten maar daarbij is ook van belang welke impedanties zijn aangesloten. Hoe lager de impedantie hoe hoger de verliezen. Overigens is de tabel hierboven niet in overeenstemmeing met mijn koperdraad tabel.

    2.5mm² = 0.70/100m of 0.140/20m
    1.5mm² = 1.16/100m of 0.232/20m

    Deze waarden moet je wel verdubbelen (heen en terug)

    Zou je met 1.5mm² 100Watt loslaten op een 4 ohm cab op 10m afstand wil dat zeggen dat in serie met die 4 ohm een weerstand van 0.232 ohm komt te staan. Dit lijkt weinig maar die 0.232 ohm is 5.8% van de load dus je vermogen gaat ook voor 5.8% in de kabel zitten. Op 100Watt is dat dan 5.8Watt verlies. Ik vrees dat je dat wel gaat merken. Zal nog steeds hard zijn hoor maar waarschijnlijk gaat wel de fut er uit.

    Bij gebruik van een 16 ohm cab is dat probleem veel minder omdat die 0.232 ohm tov de 16 ohm een veel kleinere rol speelt. Om dezelfde reden hebben we hoogspanningsleidingen in het elektriciteitsnet.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.343

    Standaard

    Er is ook een formule om dat te berekenen dat is R= lengte maal soortelijke weerstand gedeeld door de oppervlakte van de kabel.Dus de weerstand=2 maal20 maal 0,0175 gedeeld door 2,5=0,28 ohm voor de 20 meter kabel.Conclusie tabel is correct.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top