Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    Ik vind het afgezien van obvious lelijke dingetjes wel interessant dat ding.
    Die tuners inderdaad. Als die schoon zijn doen ze het over een eeuw nog.
    Een mysterieus schakelaartje.
    En een danelectro (of -achtinge) topkam.
    Benieuwd wat je tegen komt bij openmaken.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik ben ook benieuwd wat ik tegen ga komen ja.

    De pickups lijken me niet origineel, want de cavities lijken idd door een blinde mafkees uitgefreesd. Ik zie nergens gaatjes voor iets van een slagplaat die die putten ooit heeft afgedekt.

    Bas voelt solide en degelijk aan. Houtsoort weet ik niet, er zit wel een toplaag op de body (mahonie ? ceder ?). Maf zijn de Schallers, die zet je niet zomaar op een goedkope gitaar. Setjes gaan va € 75,-. Maar ge wittut nieh wah.

    Ik begin altijd met wat speurwerk, maar (buiten dat ie wel iets Galama-achtigs heeft) kan ik er niks over vinden. En daar kan ik met mijn gitaar-ocd niet tegen, hahaha ! Dus: Keep 'em coming !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 15 april 2022 om 14:14

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bas zal al een paar decennia oud zijn en het zou mij niets verbazen als de pickups ook van Schaller zijn. De te grote gaten lijken mij een teken/rekenfoutje.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Net gepoetst, dit weekend eens even uit elkaar halen.

    Het lijkt best op een Galama gitaar, maar ik kan me dat gezien de historie van dat ding bijna niet voorstellen. De eigenaresse heeft um ooit (eind '80, begin '90) voor een paar tientjes gekocht en er een blauwe maandag mee in een punkband gespeeld.

    Nogmaals: ik kan er verder helemaal niks over vinden. Bestaat die meneer Galama nog ?? Heb er een oud topic over gezien, maar zou ik het hem zelf eens kunnen vragen ?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de gitaar uit elkaar liggen (snaren, brug en hals er af, een pickup losgeschroefd). Er is nergens ook maar enige aanwijzing te vinden; alles is merkloos en in de neckpocket staat ook helemaal niks. Alleen op de Schaller tuners dus.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Dan klinkt het toch meer en meer naar een staaltje huisvlijt...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat "imitatie Galama" de lading het best dekt. Hij was fan van Schaller hardware, maar dan wel gesloten mechanieken en het liefst goudkleurig. Pups EMG of Willi Stich en niet te vergeten een doorlopende hals.

    Oh wat staat er op de pups?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Net gepoetst, dit weekend eens even uit elkaar halen.

    Het lijkt best op een Galama gitaar, maar ik kan me dat gezien de historie van dat ding bijna niet voorstellen. De eigenaresse heeft um ooit (eind '80, begin '90) voor een paar tientjes gekocht en er een blauwe maandag mee in een punkband gespeeld.

    Nogmaals: ik kan er verder helemaal niks over vinden. Bestaat die meneer Galama nog ?? Heb er een oud topic over gezien, maar zou ik het hem zelf eens kunnen vragen ?
    Prijs zegt niet alles, Gary M. heeft 200 pond voor zijn Greenie aan Peter Greene betaald, daar had hij 'm tenslotte voor in Denmark Street gekocht.

    Galama is zo ongeveer de Nederlandse Howard Dumble. Door mysteries omgeven en hij duikt waarschijnlijk pas bij zijn overlijden weer op, net als Dumble...... wiens huis je dan weer vreemd genoeg gewoon op Street View kon vinden.


    Ik denk dat dit het voorbeeld is geweest:


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Heeft iemand enig idee wat voor bas dit is ??



    Gekregen als opknappertje, er staat nergens een merk of zo op.

    Zelfbouw hoor, de lijn van binnenkant van de horns is wat dodgy. Een echte fabrikant zou vlg mij strakkere mallen gebruiken

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Beetje opgepoetst en nieuwe snaren. Een weggevertje aan een vriend van mij.




 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top