Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Strymon Mobius of Boss MS-3

    Hallo allemaal,

    Op dit moment op mijn bord de Timeline, bigsky en mobius. Over die eerste 2 erg tevreden maar de mobius is het niet.
    Ik had m genomen omdat ik dacht dat het de beste oplossing zou zijn voor effecten die ik weinig gebruik. Ik gebruikte m voornamelijk voor Chorus maar die vind ik niet zo mooi.

    Wanneer ik m weg doe en er een boss ms3 voor in de plaats neem kan ik wat meer schakelen op mn bordje en ook mn suhr PT-15 schakelen zodat de switch van de suhr ook weer van mn bord kan.


    Wat zijn jullie bevindingen met de ms3 en wat zijn de meningen over deze keus?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Op dit moment op mijn bord de Timeline, bigsky en mobius. Over die eerste 2 erg tevreden maar de mobius is het niet.
    Ik had m genomen omdat ik dacht dat het de beste oplossing zou zijn voor effecten die ik weinig gebruik. Ik gebruikte m voornamelijk voor Chorus maar die vind ik niet zo mooi.

    Wanneer ik m weg doe en er een boss ms3 voor in de plaats neem kan ik wat meer schakelen op mn bordje en ook mn suhr PT-15 schakelen zodat de switch van de suhr ook weer van mn bord kan.


    Wat zijn jullie bevindingen met de ms3 en wat zijn de meningen over deze keus?
    Vriend van me heeft exact dezelfde route bewandeld en is er zeer blij mee. Schakelt er ook zijn Timeline en Big Sky mee via MiDI, en paar andere pedalen via de loops. Gebruikte amper modulatie, en de MS-3 biedt alles wat hij daarvoor nodig heeft.
    ik heb zelf ook een Mobius gehad, tot 2x toe. Jack of all trades, maar veel net niet. Zoiets gaat je op een gegeben moment ergeren. Ik gebruik wel veel modulatie fx. Heb nu losse chorus, flanger, phaser, trem.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 14 april 2022 om 19:35

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Geen idee van de kwaliteit van de effecten van de Boss t.o.v de Mobius eerlijk gezegd. Maar als je de Mobius alleen voor de Chorus gebruikt lijkt die Boss me ook overkill. Dan zou ik eerlijk een los chorus pedaaltje kopen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Geen bevindingen met de MS-3 maar de chorussen van Boss zijn altijd top geweest.
    Ik zit net te luisteren naar Vitesse Live uit 1980 en dat klinkt best oké.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Geen idee van de kwaliteit van de effecten van de Boss t.o.v de Mobius eerlijk gezegd. Maar als je de Mobius alleen voor de Chorus gebruikt lijkt die Boss me ook overkill. Dan zou ik eerlijk een los chorus pedaaltje kopen.
    Kan me voorstellen dat je preset bakken als Big Sky en Timeline graag via MIDI wilt kunnen schakelen, met de MS-3 dus, tel daarbij op een bunch ingebouwde fx, programmeerbare loops voor stompboxes, amp relay switching, expressiepdaal erbij doen die je ook als volumepedaal kunt gebruiken, en je hebt een compact en heel veelzijdig boardje hoor. Als het je ding is.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 15 april 2022 om 21:18

  6. #6

    Standaard

    En dat is zeker mn ding...

    Bedankt voor de bijdrage's.
    Gisteren een youtube filmpje gezien waaruit het volgende blijkt:

    Wanneer je preset 1 kiest en nogmaals preset 1 indrukt kun je tot 2 effecten bijschakelen. Same voor 2, 3 en 4.
    Dat zorgde dat ik om was.

    Mobius te koop gezet, geboden op MS-3, Mobius verkocht, MN-3 gekocht... Het kan snel gaan.
    Volgende week ga ik m proberen wanneer hij binnen is.

    Hij komt er niet alleen voor de chorus uiteraard. Ik miste pitch shifters en er zitten nog een aantal dingen in de boss die de mobius niet had.
    Het schakelen van mn suhr en de combi met midi zorgt voor meer ruimte op mn bord. Alleen maar plussen dus.

    Waar ik wel ang voor ben. Ik had ooit die Line6 multiple effect unit. Toen speciaal voor de shimmer gekocht. Die klonk erg tam en ik kon de output niet verhogen. Ik hoop dat de Boss wel een beetje ballen heeft en regelbaar is in dat opzicht.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Mobius te koop gezet, geboden op MS-3, Mobius verkocht, MN-3 gekocht... Het kan snel gaan.
    Volgende week ga ik m proberen wanneer hij binnen is.
    ok top! MS-3 gekocht bedoel je? Laat maar even weten wat je van kwaliteit van de Boss effecten vind t.o.v. de Mobius. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #8

    Standaard

    MS-3 idd. Vandaag pedalboard gebouwd en mn vingers wilden niet meer netjes tiepen wat ik wilde...
    Ik laat het weten als ik wat kan melden.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9

    Standaard

    Ondertussen alweer een paar daagjes binnen.
    Eerste indruk:

    Het feit dat je alles onder je voeten hebt is erg prettig. preset 1 is clean, druk je nogmaals op preset 1 dan kun je meerdere effecten toevoegen. wanneer je dan van manual gaat kun je 4 fx bijvoegen.

    De chorus is nog niet naar mn zin maar het feit dat ik nu octavers en pitch shifters heb is een plus.

    Ook het feit dat ik nu reverb voor en na mn delay kan inzetten is leuk.

    Al met al ben ik positief. Moet wel nog presets gaan maken en mn timeline en big sky via midi koppelen.

    Het pedalboard is gebouwd en bedraad, nu de sounds maken. Ik heb weinig te klagen :-)
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt voor de mini review en veel plezier ermee!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top