Weer en tijdje verder...

Ondertussen ben ik tevreden over de chorus. Die doet wat ik wil en dat was belangrijk. Verder ben ik enorm enthousiast over de midi mogelijkheden. Ik kan de banks van mn Strymon pedalen schakelen zonder dat er dan ook een preset aan gaat. Dat betekend dat ik per bank op de timeline 2 sounds onder mn voeten heb die passen bij het kanaal/de preset waarin ik zet en bij de bigsky zelfs 3.
Het schakelen van manual naar preset mode werkt ook lekker. Heb makkelijk een tap tempo in kunnen stellen en heb genoeg wat ik wil.
De komende tijd ga ik met alleen de ms-3 aan de slag die krachtig genoeg is om alles te doen wat ik wil. Ik ga een volume pedaal kopen die ik als expressie pedaal wil gebruiken in de toekomst en wil kijken of ik er een dual switch pedaaltje voor kan bouwen. Dat vergroot de mogelijkheden maar op dit moment moet ik nog bedenken of dat nodig is en wat ik dan kan schakalen. Is het niet nodig doe ik het uiteraard niet.

Wat ik absoluut niet leuk vind is dat niet alle effecten op alle plekken te plaatsen zijn.
Zo heb je fx1 en fx2 die hetzelfde zijn en mod1 en mod 2 die hetzelfde zijn.
Wanneer dat 4x alle effecten waren kon ik meer doen.
Nu kan ik niet in 1 preset onder de manual mode een phaser, een tremelo, een chorus en een delay zetten.

Daarnaast is het een nadeel dat de overdrives en distortions niet echte lekker klinken. Ik blijf gewoon mn pedalen gebruiken, die klinken veel beter. Ik heb het gevoel dat de overdrive en distortions oversturen op de een of andere manier... En niet zoal het hoort :-)