Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Meedenkers gevraagd. raar probleem pickups

    een goedemorgen,

    Ik loop tegen een raar probleem aan met mijn nieuw aangeschafte seymour duncan seth lover pickups. Deze heb ik gisteren geïnstalleerd in mijn Epiphone les paul standard. De oude (standaard) pickups deden het gewoon naar behoren. geen ruis of iets dergelijks.

    Nu installeerde ik dus de Seymour Duncans en toen ik ze ging testen, bleek dat de bridge pickup een ruis gaf wanneer ik akkoorden speel en de neck pickup niet. Ik heb vervolgens om eea uit te sluiten de bridge pickup op de neck volume pot aangesloten en de neck pickup op de bridge potmeter. Toen bleek dat de bridge pickup, wanneer deze op de neck potmeter is aangesloten dezelfde ruis gaf. en de neck pickup die op de bridge pot was aangesloten deed het weer gewoon naar behoren.

    Vervolgens heb ik contact opgenomen met Thomann. Zij zeiden: stuur maar terug.

    Vervolgens heb ik de seymour duncans uit mijn epiphone gehaald en de epiphone pickups weer geïnstalleerd. beide pickups gaven geen problemen/ruis.

    Je zou zeggen dat ik nu alles heb uitgesloten. maar ik bedacht me dat ik niet heb geprobeerd de seymour duncan neck pickup in de bridge positie te installeren, om te checken of het wellicht iets met de positie van de pickup te maken heeft. Heeft dit nut? of kan ik met wat ik tot nu toe heb gedaan concluderen dat de seymour duncan bridge pickup gewoon niet goed is.

    alvast bedankt!

    Gr. Erik

  2. #2

    Standaard

    p.s. Ik denk zelf dat bovenstaande overkill is, omdat ik die epiphone pickup al in de bridge heb geïnstalleerd en die het probleem niet gaf.

  3. #3

    Standaard

    Is mijn veronderstelling dat het om brom gaat juist?
    Als je probleem mee verhuist op het moment dat je de aansluiting uitwisselt heb je een goede indicatie.

    ook het terugplaatsen van de oude pups (en het verdwijnen van het probleem) is voor mij reden dat er iets met de SD pip aan de hand is.
    laten ze maar een nieuwe (of een nieuwe set) zenden.
    en daarna: kicken maar.
    vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    ja een brom / kraak / ritsel / “hiss”

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top