Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 67
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik gebruik ergens in een bijzin het woordje ‘milieu’ en blijkbaar werkt dát bij sommigen als een rode lap op een stier.
    Wie komt er met een verhaal rondom zijn cirkel van invloed én reageert niet inhoudelijk op het kabel argument?
    Je loopt weer mooi te draaien.
    Ik heb totaal geen moeite met milieu argumenten, maar het is de toon rondom je cirkel van invloed verhaal.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.577

    Standaard

    Ik had het over buizenversterkers en het vervoer van en naar alle uithoeken van het land. De hele toestand daar omheen, waaronder aggregaten en dergelijke, was niet van Dennis en mij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Wel een beetje van mij hoor

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.577

    Standaard

    Oh ja, excuus.

    Maar Vincent heeft wel een beetje gelijk, daar ging de discussie eigenlijk niet om. Nu is het hele batterij-gedoe wel een essentieel onderdeel van het gebruik van draadloze shit, want je wil niet dat het tijdens een optreden minder wordt door een lege batterij. Dat is ook de reden waarom ik geen enkele batterij in mijn keten heb. Niet uit milieuoverwegingen, maar puur praktisch. Qua milieu is er op andere vlakken nog wel meer te winnen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wie komt er met een verhaal rondom zijn cirkel van invloed én reageert niet inhoudelijk op het kabel argument?
    Dat was een stijlvorm.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar, alle gekheid op een stokje....ervaar jij niks negatiefs aan oplaadbare batterijen in (gitaar)zender / (IEM)ontvanger?

    Bij mij is het dan geen 9V, maar AA, die oplaadbaar 1,2V zijn. Bij mijn zender is de initiële tijdsaanduiding aardig onbetrouwbaar, zakt héél snel terug.
    Als ze nieuw zijn gaat het wel, maar worden ook rap slechter.
    Kan dus ook aan de kwaliteit van de batterijen liggen, maar ik heb 2300mAh oplaadbare batterijen van de lidl waar ik geen 2,5 uur op kan spelen.
    Ook nog wel eea aan oplaadbare batterijen van GP, maar daarvan heb ik er ook al verschillende weggepleurd na 2 a 3x gebruik.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Nee eigenlijk niet. De batterijaanduiding op de G1 kijk ik niet eens naar.

    Ik had een ik meen 280mAh batterij voor mijn ontvanger waar ik heel lang (jaren) mee heb gedaan. Die gaf het nog wel eens op bij een lange repetitie. Paar maanden terug een bijna-ongeluk gehad toen twee batterijen in mijn gitaartas tegen elkaar aan waren gekomen. Die batterij is toen deels gesmolten. Denk dat ik er net op tijd bij was anders had het wel eens heel anders kunnen aflopen (helemaal omdat de boel kort daarvoor nog in mijn kofferbak lag).

    Toen heb ik een 500mAh batterij gekocht en die doet het tot nu toe altijd een hele repetitie.

    Mijn draadloze zender gebruikt een stuk minder. Zit een 170mAh batterij in. Voor mijn Kemper speelde ik op een Pod 500HD en daar lag ie naast op een pedalboard. Dat was in 2016 en volgens mij heb ik 'm tussentijds één keer vervangen maar dat is ook al jaren terug.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.577

    Standaard

    Wat ik mij afvraag, hebben jullie zo’n wilde podium performance dat een kabel echt in de weg zit? Ik vind het namelijk best veel nadelen hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Nou zo wild ben ik niet, maar we lopen wel eens wat langs elkaar op een vaak kleine ruimte. Als je elkaar ff kruist of iemand anders staat op je kabel... Liever niet.

    Daarnaast vind ik het zelf juist makkelijker met op- en afbouwen. Zit mij mij allemaal in een flightcase op 1 stopcontact, beltpacks passen gewoon in m'n gitaartas en kan mijn hele setup in één keer dragen. Als de XLR's klaarliggen ben ik in 1 minuut speelklaar.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Wat ik mij afvraag, hebben jullie zo’n wilde podium performance dat een kabel echt in de weg zit?
    Nee, bij mij niet.
    Maar in mijn ene bandje hebben we wat interactieve momenten met publiek, en rondwandelende bandgenoten, en dat maakt draadloos wel echt fijn.
    En een opkomst (ma introband) al spelend is draadloos ook wel handig.

    In mijn andere bandje hang ik gewoon aan een kabel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top