Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 67
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Ik heb nog zo'n ouwe Sennheiser IEM G1 met beltpack waarvoor je je riem een gaatje strakker moet doen. Werkt nog op 9V blokken. Dus heb een oplaadbare versie gekocht met relatief grote capaciteit en daar doe ik een hele avond op.
    Voor mijn gitaarzender geldt hetzelfde.

    Kost geen drol en ik vermoed ook wat milieuvriendelijker dan al die wegwerpbatterijen.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Milieubewust....dan pak je geen batterijen maar een kabel.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Zolang we nog over buizenversterkers spelen en stad en land afreizen voor een optreden, mogen we eigenlijk niet zeuren over een enkel batterijtje in een beltpack.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Precies.
    Ik wilde al niet beginnen op de dieselgestookte kachels en dieselgestookte aggregaten tbv stroomvoorziening in tent bij trekkertrek

    Maar, zoals wel weer iemand zal aanhalen, alle beetjes helpen!
    En dat is natuurlijk ook wel weer zo.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Ik speel al m'n hele leven draadloos, aan mijn instrumenten geen snoer.... Telt dat ook?
    Helemaal omdat ik tegenwoordig ook live (alleen binnen) een grootmembraan condensator gebruik kan ik ook nog eens op 80cm afstand spelen en heb dus voldoende bewegingsvrijheid. Kan dan ook lekker zonder monitorgeluid.

    Maar sinds kort een draadloze koptelefoon (Sennheiser RS 127) voor het on line repeteren.
    Hangt de banjo altijd op mijn rechterschouder...
    De dobro daarentegen gaat over links en dan achterlangs...
    Een koptelefoon met draad geeft dan altijd gepruts.
    Daar zijn we nu vanaf. En een voordeel van deze analoge (niet-Bluetooth)versie is dat de latency van de lange afstandsverbinding niet verder wordt vergroot.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Bingo!
    En op basis van je draadloze set sta je dus ineens al 4 meter van je versterker af. Waarom speelden we draadloos? Wss om gemakkelijk wat verder te kunnen bewegen dan strak naast je versterker.

    Maar nee, Erik's draadloze Ali setje mogen we geen rommel vinden "omdat we het niet hebben geprobeert". Erik snapt dus niet dat je sommige zaken op basis van de specs al afschrijft en niet op basis van subjectieve "maar je hebt em niet gehoord" argumentatie. Omdat het geheel in het groter plaatje kans op gedonder op gaat leveren en je daar niet proefondervindelijk achter wil komen. Proven by design itt proven by test.

    En Erik,
    Nou heb je nog steeds stijf je mond dicht gehouden over je in ears.
    Dus als je met een snoer 4 meter van je versterker af staat is het goed, maar draadloos niet?
    Ik heb dat setje destijds gekocht om te proberen, bleek zelfs minder dan 22 EUR gekost te hebben trouwens. Goed genoeg voor mij maar prinsessen op de erwt zullen altijd iets merken, als ze het weten. Daarom zijn blinde hoor- en smaaktesten altijd zo verrassend qua uitkomst.

    M'n draadloze IEM is van Sennheiser iets met 300 in de naam.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik heb nog zo'n ouwe Sennheiser IEM G1 met beltpack waarvoor je je riem een gaatje strakker moet doen. Werkt nog op 9V blokken. Dus heb een oplaadbare versie gekocht met relatief grote capaciteit en daar doe ik een hele avond op.
    Voor mijn gitaarzender geldt hetzelfde.

    Kost geen drol en ik vermoed ook wat milieuvriendelijker dan al die wegwerpbatterijen.
    Ik gebruik in die van mij ook oplaadbare 9V blokjes van maar liefst 2000mA. Ik zal maar niet zeggen waar ik die gekocht heb

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik gebruik in die van mij ook oplaadbare 9V blokjes van maar liefst 2000mA. Ik zal maar niet zeggen waar ik die gekocht heb
    Bij Bax toch zeker?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Egwel.... waar anders...??

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dus als je met een snoer 4 meter van je versterker af staat is het goed, maar draadloos niet?
    Ik heb dat setje destijds gekocht om te proberen, bleek zelfs minder dan 22 EUR gekost te hebben trouwens. Goed genoeg voor mij maar prinsessen op de erwt zullen altijd iets merken, als ze het weten. Daarom zijn blinde hoor- en smaaktesten altijd zo verrassend qua uitkomst.

    M'n draadloze IEM is van Sennheiser iets met 300 in de naam.



    Ik gebruik in die van mij ook oplaadbare 9V blokjes van maar liefst 2000mA. Ik zal maar niet zeggen waar ik die gekocht heb
    Ohhh je hebt waarschijnlijk geen btw afgerekend toen bij aliexpress want ze zijn nu toch al snel 20% duurder. Dat mag niet he van de kwaliteitsvopo. Alleen degelijke patriottische amerikaanse merken. Of heel soms iets europees van schaller ofzo. Anders steun je het faksisme in de vorm van de chineeschen.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vorig jaar:
    De DHZ garage waar ik kom had altijd wat aan te merken op mijn "Chinese Aliex rotzooi" (ik koop mijn spullen bij Ebay.de en inmiddels is hij daar op terug gekomen trouwens)
    Na de verkeerde remblokken gekocht te hebben (mijn fout) even snel bij een caravanbedrijf in Deutschland Bosch remblokken gekocht) op de doos stond "Made in China"

    On topic: Presonus, een Amerikaans kwaliteitsmerk, wordt volledig in China geproduceerd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top