Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 67
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Klopt, maar ik red er wel een hele avond mee.
    Dat is ook weer zo wat.
    De meneer bij mijn bandje die mijn gitaren stemt en zo, vervangt de batterijen van mijn wireless altijd als ze onder de 7 uur speelduur komen, ook al spelen we maar een uur.
    Ik durf er zelf gemakkelijk mee door tot ie 2 uur aangeeft, maar ja, blijkbaar is dat verkeerde zuinigheid.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat is ook weer zo wat.
    De meneer bij mijn bandje die mijn gitaren stemt en zo, vervangt de batterijen van mijn wireless altijd als ze onder de 7 uur speelduur komen, ook al spelen we maar een uur.
    Ik durf er zelf gemakkelijk mee door tot ie 2 uur aangeeft, maar ja, blijkbaar is dat verkeerde zuinigheid.
    Da’s een nogal NASA achtige kijk op de techniek. Een batterij gaat niet ineens sneller leeg lopen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Mwah, er zit wel een kleine onnauwkeurigheid in, want van 3 naar 0 duurt korter dan 3 uur.
    Maar dan nog, inderdaad.
    Maar ja, als hij daar blij van wordt, wie ben ik dan om er tegenin te gaan

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    12 ms is dezelfde vertraging als met je oren 4 m vanaf je gitaarluidspreker.
    Bingo!
    En op basis van je draadloze set sta je dus ineens al 4 meter van je versterker af. Waarom speelden we draadloos? Wss om gemakkelijk wat verder te kunnen bewegen dan strak naast je versterker.

    Maar nee, Erik's draadloze Ali setje mogen we geen rommel vinden "omdat we het niet hebben geprobeert". Erik snapt dus niet dat je sommige zaken op basis van de specs al afschrijft en niet op basis van subjectieve "maar je hebt em niet gehoord" argumentatie. Omdat het geheel in het groter plaatje kans op gedonder op gaat leveren en je daar niet proefondervindelijk achter wil komen. Proven by design itt proven by test.

    En Erik,
    Nou heb je nog steeds stijf je mond dicht gehouden over je in ears.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    wired headphone heeft een latency van 5ms -10ms ,denk niet dat je wireless iets lagers gaat vinden.
    Kun je me dit even voorrekenen?
    En ik hen heb een goeie tijd gespeeld met een wireless met een latency van 3mS. Ook zélf nagemeten.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #25

    Standaard

    Kun je me dit even voorrekenen?
    En ik hen heb een goeie tijd gespeeld met een wireless met een latency van 3mS. Ook zélf nagemeten.

    analoog of digitaal? Mijn berekening was digitaal

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Kun je me dit even voorrekenen?
    En ik hen heb een goeie tijd gespeeld met een wireless met een latency van 3mS. Ook zélf nagemeten.

    analoog of digitaal? Mijn berekening was digitaal
    Digitaal.
    +10 tekens
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Daar zou dus goed mee te spelen moeten zijn.
    Ik vraag me alleen af of die latency "vast" is, of dat die varieert, tot een max van 12ms?
    Vast. gelukkig. De latency wordt bepaald door de snelheid waarmee je AD en DA converters je input sugnaal digitaliseren en aan de ontvangszijde door weer naar analoog omzetten plus eventuele processing-acties er tussenin om die digitale data om te ztten naar een door de lucht transporteerbare data stream. Als er in die keten iets van snelheid wisselt zou dat op een nare manier hoorbaar worden.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat is ook weer zo wat.
    De meneer bij mijn bandje die mijn gitaren stemt en zo, vervangt de batterijen van mijn wireless altijd als ze onder de 7 uur speelduur komen, ook al spelen we maar een uur.
    Ik durf er zelf gemakkelijk mee door tot ie 2 uur aangeeft, maar ja, blijkbaar is dat verkeerde zuinigheid.
    Die is in verhouding dus meer batterijen aan het vervangen dan jij aan het spelen bent. Een setje batterijen gaat over het algemeen 8 tot 9 uur mee, de niet-oplaadbare exemplaren.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Die is in verhouding dus meer batterijen aan het vervangen dan jij aan het spelen bent.
    Valt mee, batterijen wisselen duurt maar 15 seconden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Een setje batterijen gaat over het algemeen 8 tot 9 uur mee, de niet-oplaadbare exemplaren.
    Ja, ik weet het.
    Maar ja, better safe than sorry, geen geklooi riskeren chloor een paar batterijen zeggen ze dan. De meneer die onze IEM beltpacks beheert doet hetzelfde.

    En de afdankertjes frotten we gewoon in de wired beltpackjes in het oefenhok en/of in het speelgoed van de kinderen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top