Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 67
  1. #1

    Standaard draadloos spelen en draadloos via hoodtelefoon luisteren

    Ik weet niet goed waar ik met deze vraag heen moet dus ik zet hem even hier, en alsie ergens anders moet dan hoor ik het wel.

    Ik wil graag draadloos spelen. En ik wil ook een koptelefoon op en draadloos kunnen luisteren naar wat er uit m'n versterker komt. Ik zoek geen miniversterker (want ik lus het geluid van mn computer ook naar mn versterker). Ik heb nu een line6 relay (draadloos systeem) maar ik heb er geen geluk mee gehad, het geluid is perfect, geen ruis ofzo maar dat ding is vanaf dag 1 aan het haperen tijdens het laden en hij moest ook al een keer terug naar de fabriek en steeds gezeik met brandgevaar dus ik kan er niet meer tegen en zoek een ander merk en dan dus iets dat ik gelijk draadloos kan luisteren ook. Bestaat zoiets?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gebruik al een paar jaar lang live een prima draadloos systeem van 25 EUR.
    Wat wil jij precies horen van jouw versterker.... clean, effecten, lead sounds?

  3. #3

    Standaard

    Welke heb je als ik vragen mag? En speel je met koptelefoon?
    Ik heb een katana en een microcube, speel meestal met overdrive/distortion en een paar effecten.

  4. #4

    Standaard

    Het belangrijkste hier is latency. De vertraging van het systeem dus. Hoe lang duurt het voor wat jij hebt gespeeld, via het draadloze systeem, bij je versterker aankomt én, omdat je ook met een draadloze hoofdtelefoon wil luisteren, de vertraging terug naar je hoofdtelefoon. Je kan die 2 tijden dus bij elkaar optellen.

    Latency, zeker bij draadloze systemen, is een item dat fabrikanten graag vergeten te vermelden (en waarom denk je dat dat is?) en wat gebruikers, zeker met systemen van, zeg, 25 euro heel graag afdoen als onbelangrijk "omdat het goed klinkt", of omdat "ze het niet horen en het dus wel mee zal vallen". Geef je gitaar een dry-only delay van 10-15ms en ik garandeer je dat je het niet hoort maar dat gitaarspelen ineens helemaal niet leuk is. Alles gaat stroef.

    Wat je dus wil is een draadloos systeem met een lage latency.; en die zijn ineens een stuk duurder dan 25 euro, gecombineerd met een hoofdtelefoonsysteem met een lage latency. En die zijn nog veel lastiger te vinden aangezien latency bij normaal huis-tuin en keukengebruik geen issue is. Wat maakt het uit dat je spotify een paar 100 ms voorloopt op je weergave. Dat wordt pas een issue als je gespeeld en weergave gaat mixen. Vergeet bluetooth systemen... en daarmee heb je het gros afgeschreven.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5

    Standaard

    ok geen bluetooth hoofdtelefoon dus... maar wat dan wel?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coolchick Bekijk bericht
    Welke heb je als ik vragen mag? En speel je met koptelefoon?
    Ik heb een katana en een microcube, speel meestal met overdrive/distortion en een paar effecten.
    Ik speel live met in-ears, maar ik lees hier net dat m’n draadloze gitaarset rommel is. Jammer hoor.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coolchick Bekijk bericht
    ok geen bluetooth hoofdtelefoon dus... maar wat dan wel?
    deze : https://aiaiai.audio/headphones/wireless-plus

    voor demo zie https://youtu.be/TV-Cn1951j0

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    16ms.. en dat noemen ze laag. Maar vergeleken waar anderen mee adverteren als laag, bijvoorbeeld 40ms is het idd laag.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik speel live met in-ears, maar ik lees hier net dat m’n draadloze gitaarset rommel is. Jammer hoor.
    Whuuu, ze noemen m'n set "rommel".
    Fijn dat je set voor jou voldoet. Echt waar. Maar jouw set, waar je al vaker aan hebt gerefereerd als het gaat over draadloos, is nooit op een andere manier gevalideerd dan "hij doet het" en "ik vind dat hij goed klinkt" en dan ook alleen door jou. Da's vrij subjectief.

    Tenminste ik geloof niet dat er al veel andere leden voorbij kwamen die ook over hun uitmuntende ervaringen met hun Ali set hebben verteld. Ik ben dan ook oprecht geinteresseerd in je draadloze in ears want ik kan me echt met de allerbeste wil van de werekd niet voortstellen dat dat een bluetooth set is en je dan nog lekker speelt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    16ms.. en dat noemen ze laag. Maar vergeleken waar anderen mee adverteren als laag, bijvoorbeeld 40ms is het idd laag.
    wired headphone heeft een latency van 5ms -10ms ,denk niet dat je wireless iets lagers gaat vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top