Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Thanx, Vincent !
    Ja, die Luke van mij heb ik in 2018 na 15 jaar trouwe dienst verkocht.
    Ik had altijd een aversie tegen een Tele maar ik moet echt toegeven dat je er alle kanten mee op kunt. Mocht je een CV Tele willen, check MP, daar staan de Chinese versies vol op te koop. Die hebben de juiste zadels, afwerking en shielding dus geen brom!
    Ja ik zag in Groningen een voor 250.. Nu probeer ik juist spul kwijt te raken dus ik doe net alsof ik het niet gezien heb 👀

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Gefeliciteerd! Squiers tegenwoordig zijn dik in orde!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Neck is doorgaans wat dunner, althans bij de Cabronita en de CVC

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Thanx mannen !
    Ben aangenaam verassend. Alles is gewoon goed afgewerkt, fretwerk is nergens slordig, strak, potmeters voelen degelijk aan, pickups zijn precies goed.
    Kan er niks slechts aan ontdekken.
    Dat behang: tsja ik heb alleen maar meiden in huis en dit is onze game kamer/muziek maak kamer. Dus ik heb niet de broek aan thuis 🙈
    Heb je een bordeel? (alleen maar meiden.... en je hebt niet je broek aan zei je...)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Neck is doorgaans wat dunner, althans bij de Cabronita en de CVC
    Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, zou kunnen. De neck is beduidend dunner dan van m’n andere gitaren, maar echt comfortabel.
    Verder lees ik op het web dat de Chinese CV 50s tele’s tonerider pickups hebben. Ze klinken geweldig dus ik geloof het zo!
    Heb geen zin om de gitaar open te schroeven, wie weet of dit zo is?
    Verder viel het me op dat deze brass saddles heeft waarbij elke zadel 2 inkepingen heeft (Wilkinson compensated zadels? Wie kan dit bevestigen ?), misschien door de vorige eigenaar toch ge-upgrade?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Inkepingen als in snaargeleiders, of compensated saddles?
    Van die Tonerider PU’s heb ik vaker gelezen, maar heb de mijne toen ik hem had (CVC) niet opengeschroefd om te kijken, alleen de slagplaat verwisseld.

    Edit: compensated saddles hebben 2 geen inkepingen, maar 2 verschillende vlakken.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 1 april 2022 om 23:20

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inkepingen als in snaargeleiders, of compensated saddles? Ja, dat. Er zitten 3 zadels die elk 2 inkepingen hebben zodat elke snaar door zo’n inkeping loopt.
    Wilkinson heeft zulke zadels, dus bij de mijne kan het zomaar een upgrade geweest zijn.
    Heb ff verder gegoogled, maar de pickups schijnen gelijkwaardig aan Toneriders te zijn omdat ze gekopieerd zijn door die Chinezen en ze dezelfde karakteristieken hebben als Toneriders. Ik geloof het zo, ben wat Tele pickups een noob. Zou leuk zijn als iemand hier meer over kan vertellen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Edit: compensated saddles hebben 2 geen inkepingen, maar 2 verschillende vlakken.
    Niet per se.
    Gotoh in-tune zadels zijn gecompenseerd, met groefje: https://www.thomann.de/nl/gotoh_in_t...hoC7dcQAvD_BwE

    Je hebt ook nog van die slanted zadels, zoals bij de joe barden tele brug. Compensated zonder aparte vlakken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dank, Dennis 🙏
    Ik heb de zadels van mijn Tele bekeken en inderdaad geen aparte vlakken. De 2 groeven zijn gewoon 2 snaargeleidertjes om de boel op z’n plek te houden. Lijkt mij dat het de intonatie makkelijker en/of beter maakt. Maar daar heb ik niet heel veel verstand van.
    Ik ga dit weekend deze blonde dame weer lekker bepotelen dus komt helemaal goed 😊

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Niet per se.
    Gotoh in-tune zadels zijn gecompenseerd, met groefje: https://www.thomann.de/nl/gotoh_in_t...hoC7dcQAvD_BwE

    Je hebt ook nog van die slanted zadels, zoals bij de joe barden tele brug. Compensated zonder aparte vlakken.
    Ik ken alleen de Wilkinson compensated saddles

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top