Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Tweedehands prijzen hangen ook wel een beetje vast aan de nieuwprijs. Als je nu tweederde van de nieuwprijs vraagt voor je tweedehands instrument, kan dat zomaar dezelfde prijs of meer zijn dan wat er ooit nieuw voor is betaald. Terwijl de koper op dit moment serieus goedkoper uit is.

    Ik heb een Fender Baja telecaster, in 2007 gekocht voor €640. Dat is nu een zeer redelijke tweedehands waarde, aangezien de Baja nu rond de €1000 kost.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    De TS vraagt zich niet af waar de huidige nieuwprijzen vandaan komen, maar hoe het zit met de huidige 2e hands prijzen
    De ruimte tussen de prijs speelt een belangrijke rol tussen de overweging nieuw/gebruikt dus als de nieuwprijs (heel veel) stijgt ontstaat daar ook ruimte voor de 2e hands prijzen.
    Wat dat precies betekent voor de minder populaire 2015 modellen weet ik niet, maar het is me ook niet duidelijk of TS het heeft over vraagprijzen of prijzen waar de daadwerkelijk voor weggaan.


    Edit; Crosspost met KW
    Zie nu al Baja's met vraagprijzen van 700 euro waar ook al in die richting op geboden wordt...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Minder populair is zeer relatief. Ooit lang geleden waren explorers, flying v’s en zelfs les pauls aan de straatstenen niet te slijten. Dat zijn nu de kostbaarste modellen.

    Over 30 jaar worden er waarschijnlijk ook debiele bedragen voor een gibson firebird x gevraagd.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Zomaar een gedachte en misschien slaat hij nergens op, maar toch:
    De prijzen zijn flink gestegen de afgelopen jaren en noem me een zwartkijker, ik verwacht dat het aanbod van gebruikte gitaren gaat toenemen en de prijzen ( mede daardoor ) gaan dalen. Je ziet nu al regelmatig 70's gitaren aangeboden, vooral omdat er in die jaren enorm veel verkocht zijn en de gebruikers nu op een leeftijd zijn komen dat er geld voor een rollator moet worden vrijgemaakt
    Had je in de 70's een Fender of Gibson dan was 'je het mannetje' Nu zijn er meer gitaren dan gitaristen en menig gitarist heeft er 8 of meer. Ik ben benieuwd wat momenteel de gemiddelde leeftijd van de gitaristen is.? Zijn er veel jonge instappers, dan blijft blijft de vraag naar gitaren groot. Zijn het vooral ouderen en is het een 'uitstervend ras', dan kan het niet anders of de prijzen gaan dalen, zeker als met elke stopper tien gitaren op marktplaats verschijnen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Weet je niet. Misschien is men de sequencermuziek van nu over een aantal jaar weer zat en komt er weer een gitaarrevival. Beetje koffiedik kijken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    De gitaar is toch nooit weggeweest?
    Het enige wat veranderd is dat clubmuziek vooral electronica is en daarmee het umfeld van de top 40
    wat dat betreft was ook altijd beetje raar dat er bandjes in clubs en disco's speelde waar totaal niet op te dansen viel,
    als de band dan klaar was stroomden de dansvloeren vol,
    zeiden we.. ja hoor.. noù gaan ze ineens wèl....
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Gewoon FF wachten op de recessie.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Nog even hierop voortbordurend; ik ben het helemaal met de TS eens dat sommige tweedehands vraagprijzen nergens op slaan. LP Classics waar men makkelijk €500 meer vraagt dan de nieuwprijs. Ik was op zoek naar een mooie tweedehands LP maar heb uiteindelijk maar een nieuwe gekocht voor €1750.
    Als je met bijvoorbeeld een 2008 Classic, die in geen enkel geval bijzonder is, verwacht dat je hier €2400 voor kan vangen, dan heb je het niet helemaal begrepen volgens mij. Die prijs heeft dan ook niets te maken met gestegen productiekosten of inflatie.

    Enige troost is dat men die gitaren niet kwijtraakt voor dat geld.
    Vote for Pedro!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De populariteit van 'oude' gitaren wordt misbruikt, net als de term "vintage." Op zich al een grap, want al de helden speelden destijds op vrijwel nieuwe spullen (check bijv. de Beatles Get back docu), want zo presenteerde je jezelf als gearriveerd artiest.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Dus samenvattend kan je stellen: wat de gek er voor geeft.
    Als iemand € 2400,- vraagt voor zijn oude Classic en dat er ook voor krijgt, mooi toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top