Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard 2015 Gibsons... Prijzen toen, en nu...

    Wat is er toch aan de hand in gitaarland.
    2015, het jaar dat Gibson de plank compleet mis sloeg, althans volgens velen.

    G-force tuners, messing zero fret nut die te zacht was, breed fretboard, les paul 100 logo en hologram. Meh...
    Maar... De afwerking was erg goed. De traditional had fantastische 59 humbuckers en geen weight relief. Nickel hardware en een mooie gouden koffer. En die afneembare slagplaat had ook wel wat.

    En je kocht in 2016 bij thomann zo'n traditional nieuw voor 1190 euro.... Echt waar. Heb er 1 gehad. Standard was ietsje duurder. Classic zelfs onder de 1000 euro.
    Onverkochte voorraad moest gedumpt worden want de 2016 modellen waren er al en 2017 was niet ver weg, dus dumpprijzen.

    En dan zie je ze nu 2e hands met gebruikssporen (relic? ��) voor soms bijna het dubbele van de nieuwprijs...

    Rare markt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Beetje off topic maar wat is er eigenlijk mis met weight relief?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Beetje off topic maar wat is er eigenlijk mis met weight relief?
    Dan heb je helemaal geen sustain meer, iedereen weet dat toch.....

  4. #4

    Standaard

    Mijn rug vindt het fijner iig. En mijn 9 hole 2019 les paul klinkt nog steeds als een les paul. Just a bit less ��
    Laatst gewijzigd door Geronimonl; 29 maart 2022 om 23:50

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimonl Bekijk bericht
    Wat is er toch aan de hand in gitaarland.
    2015, het jaar dat Gibson de plank compleet mis sloeg, althans volgens velen.

    G-force tuners, messing zero fret nut die te zacht was, breed fretboard, les paul 100 logo en hologram. Meh...
    Maar... De afwerking was erg goed. De traditional had fantastische 59 humbuckers en geen weight relief. Nickel hardware en een mooie gouden koffer. En die afneembare slagplaat had ook wel wat.

    En je kocht in 2016 bij thomann zo'n traditional nieuw voor 1190 euro.... Echt waar. Heb er 1 gehad. Standard was ietsje duurder. Classic zelfs onder de 1000 euro.
    Onverkochte voorraad moest gedumpt worden want de 2016 modellen waren er al en 2017 was niet ver weg, dus dumpprijzen.

    En dan zie je ze nu 2e hands met gebruikssporen (relic? ��) voor soms bijna het dubbele van de nieuwprijs...

    Rare markt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimonl Bekijk bericht
    Mijn rug vindt het fijner iig. En mijn 9 hole 2019 les paul klinkt nog steeds als een les paul. Just a bit less ��
    Mij ontgaat de logica.

  6. #6

    Standaard

    Ik bedoel ermee wat men er over het algemeen van vond. Ik merkte qua sustain geen verschil tussen de 2015 en 2016. Sorry voor de onduidelijkheden

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Weer een klaag topic. Productie is vooral de laatste 5 jaar flink duurder geworden door duurdere materialen en energie. En ik kan het weten want ik werk al bijna 15 jaar bij productiebedrijven.
    Alles gaat omhoog wat hiermee te maken heeft. Tel daarbij op dat Gibson een sloot aandeelhouders heeft die tevreden gesteld moeten blijven worden en je hebt zo een verdubbeling van prijzen voor je kiezen als koper. Wil je geen Gibson koop je hem niet en dan koop je een ander merk wat minder naam heeft en waar de grootheden niet op spelen, betaal je iets minder (scheelt tov een Gibson zo 1000 euro). Simpel.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard 2015 Gibsons... Prijzen toen, en nu...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Weer een klaag topic. Productie is vooral de laatste 5 jaar flink duurder geworden door duurdere materialen en energie. En ik kan het weten want ik werk al bijna 15 jaar bij productiebedrijven.
    Alles gaat omhoog wat hiermee te maken heeft. Tel daarbij op dat Gibson een sloot aandeelhouders heeft die tevreden gesteld moeten blijven worden en je hebt zo een verdubbeling van prijzen voor je kiezen als koper. Wil je geen Gibson koop je hem niet en dan koop je een ander merk wat minder naam heeft en waar de grootheden niet op spelen, betaal je iets minder (scheelt tov een Gibson zo 1000 euro). Simpel.

    De TS vraagt zich niet af waar de huidige nieuwprijzen vandaan komen, maar hoe het zit met de huidige 2e hands prijzen van de 2015 modellen die men niet aan de straatstenen kwijt raakte omdat iedereen destijds leek te vallen over moderne (innovatieve?) fratsen als de topkam, halsbreedte, robot tuners en het foeilelijke logo op de kop. Daarop aanvullend; er waren ook modellen met drie potmeters en een extra switch, ipv de gebruikelijke vier potmeters. Anyway, ik kijk ook wel eens op marktplaats of er wat leuks tussen zit, en er worden idd absurde prijzen gevraagd, niet alleen voor die 2015 Gibby’s die mateloos impopulair waren (zijn?). Maar ik zie mensen er ook oeverloos mee leuren. M.a.w. je kunt het er wel voor vragen, dat wil niet zeggen dat de gek het er ook voor geeft ;-)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Tweedehands Vraagprijzen zijn idd behoorlijk gestegen. Is niet alleen voor gibson en fender zo. Voor bv een PRS of music man mag je ook flink meer betalen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Logisch dat een winkel ook deels uit financieel oogpunt de oude voorraad opruimt dumpprijzen om plaats te maken voor de contractueel vastgelegde nieuwe voorraad die er aan komt. Maar dat betekent niet automatisch dat de waarde evenredig mee daalt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top