Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    "Handgemaakt" is een ander woord voor "ik pak het niet zo handig aan." Montage, afwerking en afstelling..... daar draait het om en naar mijn weten is dat overal en altijd nog handwerk (op het Plekken na, maar ook daar is de mens de bepalende factor).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Tja, 1967...
    30 jaar eerder verliet mijn RB-1 de poort aan Parsons Street.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Grappig. Gelamineerde accoustische gitaren. Dat mag toch niet van de puristen? En die spuiter zal wel niet zo oud geworden zijn. Nitro lak is nogal vergif. Leuk detail is dat ze ook allemaal een keurig onpraktisch wit overhemdje aan hebben. Moest zeker voor de film.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Tja, 1967...
    30 jaar eerder verliet mijn RB-1 de poort aan Parsons Street.
    Als er één muziek bedrijf zo vaak van directie, fabriek en personeel is veranderd zonder steeds maar weer op de historie te blijven hameren is het Gibson wel.
    Gibson vertrekt uit Kalamazoo naar Nashville om daar met alle originele machines door te gaan met de geweldige Gibson productie. Ondertussen blijven er een stel ex-werknemers achter die The Heritage beginnen op 225 Parsons Str. en die beweren ook alles op dezelfde achterhaalde manier op de originele machines te produceren.
    The Heritage heeft sindsdien uiterst consequent geproduceerd en Gibson...... niet.
    Ik heb niet het idee (ik heb jaren in een productie omgeving gewerkt) dat dit door die schijnbaar bijzondere machines is. Vakmanschap en QC zorgen voor het resultaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Grappig. Gelamineerde accoustische gitaren. Dat mag toch niet van de puristen? En die spuiter zal wel niet zo oud geworden zijn. Nitro lak is nogal vergif. Leuk detail is dat ze ook allemaal een keurig onpraktisch wit overhemdje aan hebben. Moest zeker voor de film.
    Nitro is dodelijk, Kris Derrig is er aan gestorven, net als zovelen in de auto industrie en Peer heeft vanwege dat in het ziekenhuis gelegen. Het was sowieso een promo filmpje, helemaal in lijn met wat wij in Europa maakten.

    Oh deze is wel leuk.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ook een leuke is die gast die even zonder sjabloon of geleiding even een hals kaarsrecht uit de lintzaag trekt. Duidelijk. Dit is een promofilmpje met acteurs die nauwelijks de echte gang van zaken laten zien.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    die The Heritage beginnen op 225 Parsons Str. en die beweren ook alles op dezelfde achterhaalde manier op de originele machines te produceren.
    The Heritage heeft sindsdien uiterst consequent geproduceerd en Gibson...... niet
    Oh deze is wel leuk.
    Volgens mij was hier van de week een topic over een the heritage superstrat waar nogal gehakt van werd gemaakt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Volgens mij was hier van de week een topic over een the heritage superstrat waar nogal gehakt van werd gemaakt.
    The Heritage heeft nog nooit een strat in wat voor vorm gemaakt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    The Heritage heeft nog nooit een strat in wat voor vorm gemaakt.
    Dat valt mij nou tegen van je de perik… jij die een topic mist? Je zit teveel in de off topic lounge vermoed ik.

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-STAT-jaren-80

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb het topic gezien maar kon niet de connectie maken met de fabriek, waarschijnlijk vooral vanwege de prijs. Gibson had toen ook een paar 'superstrats' en die waren een stuk duurder.

    Ik heb vaak het idee dat ik beter 'presteer' in de off topics. Gitaar gerelateerd gaat zo vaak over feiten vanuit het gevoel.
    Een Chinese gitaar is kut, iedereen weet dat.
    Plots kopen een aantal lui een Chinees en die blijkt fantastisch te zijn....!!!

    Koop ik een wireless, is het kut, want dat kan niet, iedereen weet dat, zelfs zonder testen, want het is gewoon zo...... en ik maar janken

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Gibsons "Golden Years": 1919 -1940.
    Begint met de aanstelling van Lloyd Loar als ontwerper/bouwer en eindigt met de tweede wereldoorlog, toen er te weinig materiaal beschikbaar bleef om goede instrumenten te bouwen.
    Na de oorlog heeft men het wel nog geprobeerd, maar de pure klasse werd al snel ingeruld tegen massaproductie.
    "The Norlin Years" zijn wat dat aangaat berucht.
    Hooguit de gitaren staken hierbij nog gunstig af.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top