Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: SENSE - Mask

  1. #1

    Standaard SENSE - Mask

    Goedemorgen collega's

    Gisteren heb ik een nieuw liedje uitgebracht met mijn akoestische duo SENSE. Voor deze gelegenheid heb ik ook drums, bas en elektrische gitaar toegevoegd, omdat dat de sfeer van de song ten goede komt. Het is best een desperaat nummer, eigenlijk een wals. Het grappige is dat je de maat op twee manieren kunt 'voelen'; gewoon rechtdoor, maar ook met het accent op de 1 en de 5, waardoor de feel heel anders wordt. Dat merk je eigenlijk pas als de drums inkomen. Benieuwd wat jullie er van vinden, opmerkingen zijn welkom!

    Hier de lyric video: https://youtu.be/vq3plztBi0s
    Laatst gewijzigd door Luc-O; 26 maart 2022 om 13:01

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Nog alleen op de Mac-speakertjes gehoord.
    Eerste wat me opvalt is de fijne, soepele zangstem van de dame en haar manier van zingen; overwegend ingetogen, en waar het moet zonder enige omhaal fors (weet even geen ander woord), en (gelukkig) niet teveel vibrato, prachtig!
    Mooie song, inderdaad desolaat en de (mooi gespeelde) gitaarakkoorden geven een wat mantra-achtige sfeer, hou hier wel van.
    Je toevoegingen dragen inderdaad bij aan de sfeer, en wat mij betreft hadden ze de mix wel wat meer naar voren gemogen, maar smaakkwestie.
    Met plezier geluisterd.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    Hey Fobo, dankjewel voor je prettige 'recensie', mooie woorden! Fijn dat het in de smaak valt Ik zou willen aanbevelen ook nog eens met koptelefoon te luisteren, dan komt de mix nog wat meer tot zijn recht, vind ik zelf dan. Nogmaals dank!

  4. #4

    Standaard

    Prachtig!
    Echt top, maar de base en snare 'need some love', en de bekkens eigenlijk ook. Ik vind het wat zonde van een verder zo mooie opname!
    Wel genoten hoor!

  5. #5

    Standaard

    Thx man! Ik heb de drums met opzet een beetje lo-fi gehouden, wilde ze zo basic mogelijk houden. Ik heb ze 'ingespeeld' via een appje met een virtueel drumstel, bij gebrek aan software haha.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luc-O Bekijk bericht
    Thx man! Ik heb de drums met opzet een beetje lo-fi gehouden, wilde ze zo basic mogelijk houden. Ik heb ze 'ingespeeld' via een appje met een virtueel drumstel, bij gebrek aan software haha.
    Edit: ik heb trouwens wel het idee dat Youtube *iets* doet met het geluid, op bv Spotify klinkt ie beter vind ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luc-O Bekijk bericht
    Hey Fobo, dankjewel voor je prettige 'recensie', mooie woorden! Fijn dat het in de smaak valt Ik zou willen aanbevelen ook nog eens met koptelefoon te luisteren, dan komt de mix nog wat meer tot zijn recht, vind ik zelf dan. Nogmaals dank!
    Zowel met koptelefoon als via speakers nog ’n paar keer geluisterd. Vond het opvallend dat de stem via de koptelefoon meer ‘kleurde’ dan bij de speakers; jammer. Ook de bas kwam minder tot z’n recht. Via de ‘echte' speakers was het top!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Prachtig!
    Echt top, maar de base en snare 'need some love', en de bekkens eigenlijk ook. Ik vind het wat zonde van een verder zo mooie opname!
    Wel genoten hoor!
    Ik vond de bas wel simpel maar oke, de snare sneed er juist lekker door, wat mij betreft zonder hinderlijk te zijn; smaakkwestie denk ik. Maar ik heb inderdaad wel mooiere bekkens gehoord...
    Maar het blijft staan als een huis!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8

    Standaard

    Heel mooi nummer, ik hou hier wel van.
    Bijzondere akkoorden-reeks ook. En de opbouw zit ook goed in elkaar.
    Zang is ook heel mooi gedaan.
    De mix ? Ik vind het prima zo. Alles mooi in balans. (met koptelefoon geluisterd)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Heel mooi nummer, ik hou hier wel van.
    Bijzondere akkoorden-reeks ook. En de opbouw zit ook goed in elkaar.
    Zang is ook heel mooi gedaan.
    De mix ? Ik vind het prima zo. Alles mooi in balans. (met koptelefoon geluisterd)
    Dankjewel man! 😀

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top