Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Dat is een van mijn best klinkende gitaren geworden maar niet nadat ik flink wat tijd heb gestolen in het levellen en afstellen van de hals.
    Maar wél nadat of niet voordat bedoel je denk ik?

    Heb zelf goede ervaring met Warmoth zowel body als halzen maar zoals je zegt, erg duur door verzenden en import. Heb een minder goede ervaring met een merkloos achtige hals van, ik dacht, tonefactory. Die was op zich wel bespeelbaar maar erg dik afgelakt waardoor het zo’n plastic feel kreeg. De warmoth halzen voelen veel fijner aan. Mogelijk als je onbehandeld koopt en dan zelf finished met olie ofzo is het beter.

    Mijn favoriete tele heeft trouwens een body die ik van forumlid Benwave heb gekocht. Hij finished die zelf. Echt een pro job, heel mooi als je van relic houdt. Hij had ook stratbodies dus mogelijk kun je contact opnemen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Als een warmoth body jou ding is en je warmorh prijzen wil betalen zou ik dat zeker doen. De kwaliteit is absoluut goed. Maar een warmoth hals plus body en kwaliteitshardware. Jezus koop dan een usa fender of voor mijn part een suhr of een misic man. Daar krijg je nog redelijk wat geld voor als je er weer vanaf wilt. Warmoth? Misschien geeft orpheo er nog wat voor naar de meeste mensen niet. Ik zeker niet.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Dat klopt, heb een complete warmoth tele staan en bij eventuele verkoop ga je zeker dik verlies lijden. Destijds voor die tele was dat geen issue voor me. De vrijheid om kwaliteitsparts naar keus samen te stellen vond ik belangrijker en leuker dan een merknaam op de kop. Eventuele doorverkoop waarde is bij mij eigenlijk nooit een overweging als ik muziekinstrumenten en/of effecten aanschaf, nu ik erover nadenk.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een heerlijke Warmoth Superstrat en op veel andere gespeeld (al heb ik dat super qua FR en HSS er zelf van moeten maken). Peer heeft 'm perfect in elkaar gezet en hij was daar destijds ook eerlijk over. Waarom met een zaag, beitel, etc. aan de gang als een fabrikant het perfect kan? Daar zit werkelijk geen enkele meerwaarde in. Body pocket is wel belangrijk (wat overigens grappig genoeg bij mijn HB's perfect in orde is), afstellen en de hardware bepalen het grotendeels.
    Een dik gelakte hals kun je schuren, zelfs compleet kaal als je dat fijn vindt. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit; iedere gitaar heeft zo z'n eigen charme.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Je moet er soms ook gewoon mazzel mee hebben. Zo heb ik voor wat tientjes een losse body (2017) en hals (2016) van Squier Indonesia gekocht (bij twee verschillende verkopers op Marktplaats). Alleen het hout, want ik had nog wat plastic en hardware liggen en een setje Tesla VR-1 pickups. Het zit nu alleen nog "droog" in elkaar maar ik weet nu al dat dit een lichte, fijne en goede Strat gaat worden. Alles past in èèn keer naadloos en is in balans met de rest. De looks zijn ook dik voor elkaar (sunburst/rosewood/tortoise), resteert alleen nog het solderen en afstellen en dat mag ik lekker zelf doen.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 25 maart 2022 om 23:57
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Blijft een product met de grillige kanten van de natuur. Mijn Squier uit Japan (1988 ) was redelijk. Mijn Squier uit Korea (2004) was nog te min om in de vuurkorf te gooien.

    Vier gitaren uit dezelfde week en dezelfde fabriek klinken niet gelijk.
    Vriendelijke groet,

  7. #17

    Standaard

    Allen hartelijk dank!

    Er is inmiddels een Allparts body naar me onderweg.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top