Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Strat body kopen: help!

    Goedemiddag iedereen,

    Ik wil een Strat body kopen.
    In Surf Green of Daphne Blue.

    Wie heeft er tips?
    Ik zie Allparts voorbij komen, Boston, Fame, Warmoth...
    In zeer wisselende beschikbaarheid overigens.

    Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik op moet beslissen.
    Fame bijv: is dat wat?

    Dan heb je nog Northwest Guitars in de UK, maar daar heb ik dan weer matige ervaringen mee.

    Fame heeft wel de juiste kleuren en op voorraad.
    Maar kan er nergens reviews over vinden.

    JP Stingray heeft een mooie Chinese Surf Green body.

    Hoe kies je he? Waar letten jullie op?
    Of is hout uiteindelijk ook maar hout en maakt het ook weer niet ZO veel uit?

    Bvd!
    Laatst gewijzigd door JGD; 25 maart 2022 om 17:57

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Belangrijkste is dat de maten kloppen,
    bij Warmoth en Allparts zit dat wel goed maar tis balen als je tussen body en neck een creditcard kwijt kan.
    ik zou guitar supplies en tone factory niet uitsluiten, ook al omdat je daar gewoon mee kan praten voordat je iets koopt.

    Ik zelf kocht vaak bodies van Fender USA of Mexico bij een Amerikaanse dealer waar Fender een outlet mee heeft, die verkopen alle gitaren in onderdelen, van Squiers tot Custom shop.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 26 maart 2022 om 00:00
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    Thanks.
    Guitarsupplies lijkt idd een prima optie!
    Hebben ze ook Sonic Blue (ik noemde Daphne maar ok vind Sonic ook erg mooi).
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.977

    Standaard

    Zoek 's op Kris Lap.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Warmoth is mooi spul maar het is veeeeel te duur voor wat het is als je het importeert. Het beste koop je een hals en body bij dezelfde toko maar die vlieger dat gaan niet altijd op. Maar wat veel belangrijker is is dat jouw afstelskills je gitaar gaan maken of breken. En een al reeds goed gelevelde hals is veel belangrijker dan de body. Er komen zeker weer kletsverhalen over ontzettend resonant klophout aan (de kenner weet genoeg!)
    Het hout maakt zeker wat uit maar niet heel veel qua klank. Wel qua gewicht. Uit hoeveel stukken de body bestaat? Ik denk niet dat het veel uit maakt. Wel qua prijs…

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Warmoth is mooi spul maar het is veeeeel te duur voor wat het is als je het importeert. Het beste koop je een hals en body bij dezelfde toko maar die vlieger dat gaan niet altijd op. Maar wat veel belangrijker is is dat jouw afstelskills je gitaar gaan maken of breken. En een al reeds goed gelevelde hals is veel belangrijker dan de body. Er komen zeker weer kletsverhalen over ontzettend resonant klophout aan (de kenner weet genoeg!)
    Het hout maakt zeker wat uit maar niet heel veel qua klank. Wel qua gewicht. Uit hoeveel stukken de body bestaat? Ik denk niet dat het veel uit maakt. Wel qua prijs…
    Amen 🙏🏼 helemaal eens met bovenstaande.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Niet dat ik mezelf zo geweldig vindt, integendeel ik pruts ook maar wat aan maar uit ervaring: ik heb op aliexpress een telebody van pauwlonia gekocht voor een scheet en drie knikkers. Dat is een van mijn best klinkende gitaren geworden maar niet nadat ik flink wat tijd heb gestolen in het levellen en afstellen van de hals. Paar goede doch niet al te dure (donlis, artec wilkinson enz..) en je hebt best een prima gitaar.

    Laat je niet door mijn ervaringen leiden en google wat in het rond over materiaal. Dan kom je er misschien achter dat je van redelijk goedkope spullen best een prima gitaar kan bouwen. Alleen de X factor… dat ben je zelf, niet je body, hals of het zogenaamde “tonewood”.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Niet dat ik mezelf zo geweldig vindt, integendeel ik pruts ook maar wat aan maar uit ervaring: ik heb op aliexpress een telebody van pauwlonia gekocht voor een scheet en drie knikkers. Dat is een van mijn best klinkende gitaren geworden maar niet nadat ik flink wat tijd heb gestolen in het levellen en afstellen van de hals. Paar goede doch niet al te dure (donlis, artec wilkinson enz..) en je hebt best een prima gitaar.

    Laat je niet door mijn ervaringen leiden en google wat in het rond over materiaal. Dan kom je er misschien achter dat je van redelijk goedkope spullen best een prima gitaar kan bouwen. Alleen de X factor… dat ben je zelf, niet je body, hals of het zogenaamde “tonewood”.
    Zijn we het toch veel meer ens dan we ooit dachten


    Maar JGD, wat voor hals heb of koop je dan?
    Of wordt het een tafel......?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Weet je erik, wij zijn het best met elkaar eens maar ik vrees dat wij het veel te fijn vinden om tegen de stroom in te roeien om daar nieuwe dingen te ontdekken. Of tot de conclusie te komen dat sommige wegen doodlopen…

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Knokken is ook vaak leuk ja

    Ik heb trouwens nog een Tele DIY set van HB liggen hier. Binnenkort toch maar eens tot leven wekken, maar eerst m'n ander HB Tele een stuk lichter maken met mijn nieuwe router en freesjes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top