Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    En daar was ie weer voor 1 dag op MP met een wel erg voordelige nieuwstaat RE-20. Vandaag eerst onder de naam Luc Visser uit Linnen, nu de advertentie verwijderd is gaat ie door het leven als Tygo Neef uit Almere.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Wel benieuwd naar de klank van die nieuwe Space echo's en of die een beetje kunnen tippen aan de echte oude.

    Hoe moet ik dat zien is die Space echo in de kleinere behuizing hetzelfde als de grote versie alleen in een andere behuizing? Of zijn en klank en/of functie verschillen?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard





  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht

    Hoe moet ik dat zien is die Space echo in de kleinere behuizing hetzelfde als de grote versie alleen in een andere behuizing? Of zijn en klank en/of functie verschillen?
    Wat ik er van begrijp is dat de sound engines en de algoritmes precies hetzelfde zijn. De RE-2 heeft alleen een paar bedieningsregelaars minder ivm ruimtegebrek.
    De delays zijn overigs in beide pedalen in mono; alleen de reverb is stereo.
    Die grote heeft ook nog een 4e 'tape head'; dus 4 ipv 3. Maar of dat nou een essentiële toevoeging is dat moet je zelf maar uitmaken.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 1 april 2022 om 00:09
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Wat ik er van begrijp is dat de sound engines en de algoritmes precies hetzelfde zijn. De RE-2 heeft alleen een paar bedieningsregelaars minder ivm ruimtegebrek.
    De delays zijn overigs in beide pedalen in mono; alleen de reverb is stereo.
    Die grote heeft ook nog een 4e 'tape head'; dus 4 ipv 3. Maar of dat nou een essentiële toevoeging is dat moet je zelf maar uitmaken.
    Ok bedankt. Ik vind die grote ee wel mooi uitzien. Ik denk inderdaad dat die 4e tapehead niet superveel toevoegt. Die grote heeft ook 4 presets zie ik nu.

    Ondertussen ook wat filmpjes bekeken. Klinkt zeker niet verkeerd. Maar het klinkt wat klinischer en minder warm en organisch dan het origineel voorzover ik kan horen ahv die filmpjes.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Eigenlijk is het om te janken, we passen moderne technieken toe om stokoude technieken te kopiëren.

    Natuurlijk "klinkt" het klinisch, minder warm en minder organisch, want je ziet duidelijk het verschil tussen een RE-201 en een RE-202, psychisch doet dat wat met je, met name bij gitaristen. Ik denk dat het bij een blinde ABX-test het een heel stuk moeilijker wordt. Je zal waarschijnlijk wel verschil horen maar grote kans dat je niet hoort wat de RE-201 is en wat de RE-202. Laat staan of je het überhaupt gaat horen in bandverband.

    "Ja maar, ja maar, ja maar, het verouderen van de fysieke tape is echt een voordeel"

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Eigenlijk is het om te janken, we passen moderne technieken toe om stokoude technieken te kopiëren.

    Natuurlijk "klinkt" het klinisch, minder warm en minder organisch, want je ziet duidelijk het verschil tussen een RE-201 en een RE-202,
    Waarom is dat om te janken? Niks mis mee om iets ouds na te bootsen met moderne technieken. Heel de amp modelling is daar op gebaseerd. Mensen willen gewoon die klank. En het is echt niet alleen het visuele aspect dat het klinischer en minder organisch maakt.
    Het is gewoon the next best thing en veel praktischer dan die oude tape delays en de nieuwe klinkt zeker niet verkeerd, maar het mist net de laatste 10% of zo.
    Laatst gewijzigd door apekop; 4 april 2022 om 11:21
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Waarom is dat om te janken? Niks mis mee om iets ouds na te bootsen met moderne technieken. Heel de amp modelling is daar op gebaseerd. Mensen willen gewoon die klank. En het is echt niet alleen het visuele aspect dat het klinischer en minder organisch maakt.
    Het is gewoon the next best thing en veel praktischer dan die oude tape delays en de nieuwe klinkt zeker niet verkeerd, maar het mist net de laatste 10% of zo.
    Nee, er is op zich niks mis mee. En ja, gitaristen - progressief als ze zijn, not - willen dat geluid. Maar het is inderdaad een vreemd ‘mechanisme’, of misschien hang naar het verleden, dat we moderne technologieën aanwenden om onvolmaaktheden uit dat verleden te kopiëren en te verheerlijken. Daarnaast raken we maar niet uitgepraat over de (geluids-)kwaliteit van alle meuk die we hebben (en weer inruilen voor nog authentieker geluid), terwijl er mogelijkheden zat zijn om met gitaren hifi-geluid te maken.
    Maar ja, wie wil dat....? Dat dus.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Waarom is dat om te janken? Niks mis mee om iets ouds na te bootsen met moderne technieken. Heel de amp modelling is daar op gebaseerd. Mensen willen gewoon die klank. En het is echt niet alleen het visuele aspect dat het klinischer en minder organisch maakt.
    Het is gewoon the next best thing en veel praktischer dan die oude tape delays en de nieuwe klinkt zeker niet verkeerd, maar het mist net de laatste 10% of zo.
    Dat je niet op mijn gehele post reageert, zegt genoeg.
    Die 10% verschil ga jij in bandverband niet horen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top