Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Amp ! Weer een Yamaha THR-fan erbij

    Ze zijn hier al vaker voorbij gekomen: de Yamaha THR versterkertjes.
    Ik speel sinds kort in een nieuwe repetitieruimte waar we de spullen niet kunnen laten staan, en ik was dat wekelijkse gesjouw met m’n Marshall buizenbak heel snel zat. Op MP een als nieuwe THR10 gescoord en was positief verrast.

    Pluspunten voor mij: goede sounds, zowel clean, crunch als lead; ultiem draagbaar; oplaadbare accu’s gaan makkelijk een repetitie mee; sounds tweakbaar met een software tooltje.
    Ik heb de 5 presets geladen met de meest voorkomende sounds voor m’n bandje en dat blijkt super handig tijdens de repetitie. We repeteren trouwens met een drummer die rods gebruikt.

    Ik heb ook ooit een Roland Cube 20 gehad, maar die haalde het niet bij de THR10. Veel boxier en fizzy. De THR is veel beter op een lekker geluid in te stellen.
    Nadeeltje: ze zien er IMHO niet uit…..

    Kortom, ik heb nu echt teveel versterkers 樂
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Congrats ! Speel thuis over een thr 5. Ding is 10 jaar in m’n bezit! Beste aankoop voor thuis als je snel en effectief wilt oefenen !

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Felicitades! Ander voordeel is dat hij een stereo line-out heeft; je kunt ‘m desgewenst doorlussen op de PA.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Beste aankoop voor thuis als je snel en effectief wilt oefenen !
    Zo is het!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ander voordeel is dat hij een stereo line-out heeft; je kunt ‘m desgewenst doorlussen op de PA.
    Dat ding heeft geen footswitch toch? Dat zou voor mij dan wel een vereiste zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Dat ding heeft geen footswitch toch? Dat zou voor mij dan wel een vereiste zijn.
    Euh....dat begrijp ik niet helemaal. Ik bedoelde alleen dat je ‘m kunt aansluiten op een PA; ‘doorlussen’ is eigenlijk niet het goede woord. Waarom zou je daar een footswitch bij nodig hebben?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Voor het aan de PA knopen op zich natuurlijk niet.
    Maar ik zou een footswitch om kanalen te schakelen ook een enorm gemis vinden.
    Zelfs voor thuis al.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Euh....dat begrijp ik niet helemaal. Ik bedoelde alleen dat je ‘m kunt aansluiten op een PA; ‘doorlussen’ is eigenlijk niet het goede woord. Waarom zou je daar een footswitch bij nodig hebben?
    Je hebt natuurlijk geen footswitch nodig om 'm aan te sluiten op een PA, maar door het ontbreken van een footswitch kan ik geen enkele situatie bedenken waarin ik 'm over een PA zou willen. Ik speel nl. alleen over een PA tijdens optredens en dan wil ik niet handmatig kanalen moeten switchen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Voor het aan de PA knopen op zich natuurlijk niet.
    Maar ik zou een footswitch om kanalen te schakelen ook een enorm gemis vinden.
    Zelfs voor thuis al.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Je hebt natuurlijk geen footswitch nodig om 'm aan te sluiten op een PA, maar door het ontbreken van een footswitch kan ik geen enkele situatie bedenken waarin ik 'm over een PA zou willen. Ik speel nl. alleen over een PA tijdens optredens en dan wil ik niet handmatig kanalen moeten switchen.
    Ja, ik snappum. Ben zelf niet zo van het kanalen wisselen, dus dat is niet direct het eerste wat bij me opkomt.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top