Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard een gitaar zoals de SG maar dan met andere hals (boller)

    Hallo gitaarkenners,
    Ik heb last van GAS en ik wil een nieuwe gitaar kopen. Ik wil graag een double cut. Ik heb nu een SG, die is heerlijk licht, en ik vind het ook prettig hoe dun hij is op de plek waar de hals overloopt in het blad, alleen de hals bevalt me niet. Ik zoek dus een gitaar á la de SG maar met een rondere hals (die wel heel smal is).
    Nou ben ik wel al een paar keer naar de winkel gegaan maar ik heb nog geen gitaar gezien die aan al die eisen voldoet. Dus mijn vraag aan de modelkenners hier luidt: welk model/merk voldoet hieraan? Mag ook hollow-body zijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Gitaren zullen per batch/serie dezelfde neckshape hebben maar er zijn natuurlijke meerdere series,
    maw, grote kans dat er ergens een SG rondloopt met een voor jou fijne neck,
    Een SG is licht omdat hij super dun is een soortelijke dubbelcut is de Melody Maker (om bij Gibson te blijven)
    dus niet de Gibson Juniors, die zijn weer net zo dik als een Les Paul en ook net zo zwaar


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    ja dank die melody maker wil ik wel
    ik zag ook de yamaha revstar, kent iemand die gitaar?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.341

    Standaard

    Maxdb heeft er eentje.
    Geloof dat hij er ook een topic aan gewijd heeft.

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...yamaha+revstar

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...yamaha+revstar

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Gitaren zullen per batch/serie dezelfde neckshape hebben maar er zijn natuurlijke meerdere series,
    maw, grote kans dat er ergens een SG rondloopt met een voor jou fijne neck,
    Een SG is licht omdat hij super dun is een soortelijke dubbelcut is de Melody Maker (om bij Gibson te blijven)
    dus niet de Gibson Juniors, die zijn weer net zo dik als een Les Paul en ook net zo zwaar


    Een junior net zo zwaar en dik als een les paul? Dan denk ik, heb jij er ooit wel een vast gehad? Want een junior is veel lichter en zeker niet zo dik als een les paul.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Een junior net zo zwaar en dik als een les paul? Dan denk ik, heb jij er ooit wel een vast gehad? Want een junior is veel lichter en zeker niet zo dik als een les paul.
    Zeker,
    Dit zijn 2 Les Pauls en de 2001 Lp junior en daaronder de '65 MM, SG junior en de 2007 CS Les Paul,
    wel fijn momentje om weer wat te showboaten.

    Die onderste CS junior is exact even zwaar als de CS Les Pauls (4.2 kg) de 2001 junior is 3.9 kg.
    De SG en MM heb ik nooit gewogen maar ze waaien zo het raam uit.
    De juniors zijn iets dunner en 4.2 voor een junior is aan de zware kant, voor een standaard gemiddeld.

    Laat eens een foto van jouw Lp's en juniors zien want nou word ik wel benieuwd.


    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 maart 2022 om 08:50
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb geen gibson meer. Ooit een gibson lp junior dc gehad. Die was net aan 3kg. En iets van 4,5 cm dik. Zeker niet zo dik als een les paul.

  8. #8

    Standaard

    Prachtige collectie @pepe!

  9. #9

    Standaard

    Pepe, je kan maar op 1 gitaar tegelijk spelen dus die rooie neem ik in beslag

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard



    Ik ben ook wel voor de Revstar denk ik, ken ze zelf niet maar Yamaha hè, de Volkswagen onder de gitaren
    toen die serie uitkwam had ik gehoopt dat ze een thinline met bigsby variant... maar helaas
    misschien ook wel beter zo
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top