Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43

Discussie: Multieffect advies

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Niet perse hoor, maar dit is wel een optie. De kwaliteit van de effecten in zo'n Zoom volstaan echter, vandaar dat ik dat als voorbeeld noemde. Ik wil er, gezien het tijdelijke gebruik, niet teveel aan uitgeven, iets dat ik ook direct heb aangegeven. En dan kom je al snel in die range, samen met bijv. Mooers en de goedkopere Boss-lijn.
    @ Erik de Perik: dat heet een pedalenplank of -bak of wat dan ook. Maar ik wil echt één programmeerbaar apparaat. Ik moet in sommige stukken wat specifieke geluiden hebben. Ik heb een prachtige pedalenbak met alle opties die ik op zich nodig heb (en nog meer), maar die is a: erg zwaar en b: niet programmeerbaar.

    Ik hoopte dat m.n. iemand wist of de wah-functie in een multi-effect aan- en uitschakelbaar was zonder van patch te hoeven switchen.

    EDIT: ik heb contact opgenomen met de verkoper van de GX3n. Ben benieuwd.
    gnx is mooi apparaat, kan je veel instellen let echter wel op dat je EN de originele AC voeding erbij krijgt, en dat hij normaal opstart.
    foutmeldingen bij opstarten kunnen betekenen dat er problemen met diodes zijn die bij het gedeelte horen die intern de ac spanning naar dc omzetten.
    heb zelf nog de kleinere GNX2 met kleine laptop met vista erop (software werkt alleen met 32 bits) en een roland usb/midi converter zodat je de parameters via de pc kunt bijwerken.
    goedkope usb/midi converters werken er niet mee.

    de GNX3 heeft een grote geheugenkaart (qua afmeting dan, niet qua opslag).
    mocht je de 3 kopen, en daar zit geen geheugenkaart bij, pb mij dan even want ik heb volgens mij nog zo een kaart liggen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    https://link.marktplaats.nl/m1813287...ontent=app_ios


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    @ no1hops: volgens mij gaat het om de g3xn van Zoom, niet om de veel oudere digitech..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Niet perse hoor, maar dit is wel een optie. De kwaliteit van de effecten in zo'n Zoom volstaan echter, vandaar dat ik dat als voorbeeld noemde. Ik wil er, gezien het tijdelijke gebruik, niet teveel aan uitgeven, iets dat ik ook direct heb aangegeven. En dan kom je al snel in die range, samen met bijv. Mooers en de goedkopere Boss-lijn.

    EDIT: ik heb contact opgenomen met de verkoper van de GX3n. Ben benieuwd.
    Ach, die Zoom apparaten zijn ook wel goed hoor. Ik heb vanwege compactheid wensen ook een tijdje de voorloper (G3) gehad en die beviel best redelijk alhoewel ik het links/rechts scrollen om een effect keten te wijzigen wat onhandig vond.

    Verder vind ik het leukste aan Zoom apparaten dat ze in vergelijking met andere merken vooruitstrevend zijn met hun ritme box en looper functie.

    Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 6 maart 2022 om 12:19

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    werkelijk waar.......
    Ik weet niet of ik iets doms heb geschreven (zo ja, excuses), maar ik wil iig een patch programmeren per nummer of het apparaat bypassen, dan wel alleen als volumepedaal gebruiken.
    Maar, ik heb gisteren de door tnijland getipte GX3n gekocht, na contact met de verkoper. Dus toch een Zoom...
    Dank aan allen voor het meedenken!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht

    Verder zou je ook kunnen kijken of je het niet met een autowah afkunt. Die hebben de bijna alle processors wel aan boord. Heeft die Zoom G1 geen autowah patch? Probeer eens hoe die klinkt in de FX loop. Er zijn bovendien tal van autowah mini pedaaltjes of dynamic wah pedaaltjes (o.a. Donner en Mooer). https://primesound.org/best-auto-wah-pedal/
    Ik had nog niet gereageerd op jouw idee, excuses. Maar de autowah in mijn huidige Zoombakje reageert alleen op elke aanslag, Ik moet o.a. White Room spelen, leg dan in de brug een akkoord neer op de eerste tel en "wah" in triolen. En dat werkt dus niet met die (een?) auto-wah.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    @ no1hops: volgens mij gaat het om de g3xn van Zoom, niet om de veel oudere digitech..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    zie mijn fout nu ook, je hebt gelijk ;-)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    https://link.marktplaats.nl/m1813287...ontent=app_ios


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Die had ik meer dan 30 jaar geleden... Echter, geen wah!
    Maar daar heb ik indertijd wel ongelofelijk veel plezier van gehad!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 6 maart 2022 om 13:06
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #29
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Mijn 50 cent zou zijn. Niks kopen, gebruik de effecten die je al hebt. Die zijn ongetwijfeld van hoge kwaliteit.
    Je neemt twee gitaren mee en een tubeamp. Kunnen wel paar effecten bij in een backpack.

    En een gitaar in een andere stemming is niet echt een reserve gitaar!
    Vriendelijke groet,

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Mijn 50 cent zou zijn. Niks kopen, gebruik de effecten die je al hebt. Die zijn ongetwijfeld van hoge kwaliteit.
    Je neemt twee gitaren mee en een tubeamp. Kunnen wel paar effecten bij in een backpack.

    En een gitaar in een andere stemming is niet echt een reserve gitaar!
    Waarom kan een gitaar in een andere stemming niet dienen als back up? Bovendien, één gitaar zou betekenen dat ik tijdens de show een keer of vijf moet verstemmen en er zijn nummers die ik met de Tele wil spelen en een deel met de Strat. Bovendien, ik heb een erg mooie hoes waar beide gitaren in kunnen, dus zelf de koffers laat ik thuis. De amp weegt ook bijna niets (11,5 kilo), dus ik kan alles in één keer naar binnen brengen. In de rugzak gaan de snoeren het pedaal, reservesnaren en wat andere dingen als snaarwinder, capo's, klein gereedschap, plectra en een erg handig standertje om de amp schuin te zetten. Het weegt bij elkaar bijna niets.
    Verder, ik wil dus geen losse pedalen, ik wil een aantal specifieke geluiden kunnen programmeren. Als ik dat doe met losse pedalen kan ik bijna mijn pedalenbak meenemen en dan nog kost het tijd om de instellingen te veranderen. In mijn 60s classic rockband red ik het prima zonder presets, gewoon een goede basissound en een booster. Maar dit gaat bijv. van stevig overstuurd in één keer naar een cleane sound met chorus, specifieke delaytijden enz. Dat red ik niet zonder te programmeren. En nogmaal, de verschillende effecten moet gewoon voldoende zijn. En dat lukt prima met een pedaal in deze prijsklasse. Ik gebruik, zoals ik al in het begin schreef, geen oversturing of ampsimulators uit het pedaal. Nou ja, misschien straks toch wel in enkele gevallen, als dat me voldoende kan overtuigen.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 6 maart 2022 om 21:51
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top