Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43

Discussie: Multieffect advies

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Dank voor de reacties tot nu toe. Nog even benadrukken: ik haal geen distortion o.i.d. uit het pedaal, geen amp modelling, maar louter effects die je normaal gesproken in de loop zou zetten. Maar ik weet niet zeker of een wah dan ook nog goed klinkt want die zet je toch (meestal) in de de "normale" efects-chain. Maar die moet dus eigenlijk wel aan en uit gezet kunnen worden via het pedaal binnen de patch. Bestaat dat?
    M.a.w. het liefst toch alles in één betaalbaar apparaat. Ik lever graag wat in op de kwaliteit van de individuele fx. Ik heb bijv. nog een Zoom G1 ON en daar red ik me qua fx prima mee. Het grootse deel van de songs hebben alleen mijn Tele, de amp en evt. een beetje galm nodig en galm zit zelfs in de amp. Maar die Zoom heeft geen wah. Ik had ook ooit de versie mét wah, maar ja, ooit verkocht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Dank voor de reacties tot nu toe. Nog even benadrukken: ik haal geen distortion o.i.d. uit het pedaal, geen amp modelling, maar louter effects die je normaal gesproken in de loop zou zetten. Maar ik weet niet zeker of een wah dan ook nog goed klinkt want die zet je toch (meestal) in de de "normale" efects-chain. Maar die moet dus eigenlijk wel aan en uit gezet kunnen worden via het pedaal binnen de patch. Bestaat dat?
    Wat je dan nodig hebt is een fx processor die de vierkabel methode (4CM) kan doen. Dan schakel je de wah voor de preamp van je versterker en de modulatie en timebased effecten er na (dus in de fx loop). Dat zijn wel de duurdere processors die dat kunnen Boss GT-1000, Zoom G11, etc.

    Je zou dus ook een losse wah pedaal kunnen nemen en dan een fx processor voor de reverbs en modulatie. Als je dan een Zoom CDR-70 neemt en een losse wah heb je alsnog een hele compacte setup die bestaat uit 2 pedaaltjes.

    Verder zou je ook kunnen kijken of je het niet met een autowah afkunt. Die hebben de bijna alle processors wel aan boord. Heeft die Zoom G1 geen autowah patch? Probeer eens hoe die klinkt in de FX loop. Er zijn bovendien tal van autowah mini pedaaltjes of dynamic wah pedaaltjes (o.a. Donner en Mooer). https://primesound.org/best-auto-wah-pedal/
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 4 maart 2022 om 00:35
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Volgens mij zijn dit wel de kandidaten, ja: Plethora X5 (was ook mijn eerste gedachte), HX Effects en de wat oudere TC Nova system. Verder kun je nog kijken naar de Zoom G3n (of G5n), die zijn erg gebruiksvriendelijk. Ik heb zelf alle amp models uit mijn G3n verwijderd met de editor en er alleen nog maar reverbs, modulatie en delays in zitten. De Zoom G3xn heeft ook wah, maar is uit het assortiment.
    Weet niet hoe de TS hierin staat maar puur door de bediening van de Plethora is deze bij mij afgevallen: zonder bluetooth device is deze maar zeer beperkt in te stellen. Alle vergelijkbare FX apparaten zijn volledig via het apparaat zelf in te stellen en ondersteunend middels bluetooth.

    Wat betreft kandidaten heb ik niets toe te voegen. Ze hebben allen een wah-functie, te bedienen middels een apart aan te sluiten expressiepedaal. Ook dan blijft het nog een compact en draagbaar geheel.

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    My 50 cents.
    Wel twee bijna dezelfde gitaren mee en dan geen ruimte voor een pedalboard? tsss

    De axe fx FM3, Line6 HX STOMP of de Headrush gigboard zijn mijn top 3 kandidaten.
    Vriendelijke groet,

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    My 50 cents.
    Wel twee bijna dezelfde gitaren mee en dan geen ruimte voor een pedalboard? tsss

    De axe fx FM3, Line6 HX STOMP of de Headrush gigboard zijn mijn top 3 kandidaten.
    Dat ga ik je dan nu uitleggen...
    De Stratocaster is normaal gestemd, de Telecaster in G. In het geval er een snaar knapt heb ik een back up. Niet onbelangrijk in dit geval, want in deze produktie heb ik geen tijd om op het podium een snaar te vervangen. Overigens, ik zou een Tele en een Strat nou niet direct als "bijna dezelfde gitaren" willen betitelen.
    Maar al deze genoemde pedalen voldoen niet aan mijn eisen (Line 6 en Headrush hebben geen wahpedaal) en zijn bovendien veel te duur. Zoals ik als schreef, als mijn Zoom van iets van 75 euro een wahpedaal had was ik klaar. Kon ik het zelfs met batterijen af! Het is niet mijn mainboard, maar voor een project. Zie mijn openingspost!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 5 maart 2022 om 21:25
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Weet niet hoe de TS hierin staat maar puur door de bediening van de Plethora is deze bij mij afgevallen: zonder bluetooth device is deze maar zeer beperkt in te stellen. Alle vergelijkbare FX apparaten zijn volledig via het apparaat zelf in te stellen en ondersteunend middels bluetooth.

    Wat betreft kandidaten heb ik niets toe te voegen. Ze hebben allen een wah-functie, te bedienen middels een apart aan te sluiten expressiepedaal. Ook dan blijft het nog een compact en draagbaar geheel.
    Geen ingebouwde wah, dus dan kan ik net zo goed mijn Cry Baby meenemen. En dat wil ik dus niet! Ik heb ladingen prima losse pedalen etc (veel te veel... ), maar het moet compact en programmeerbaar zijn en eigenlijk met de chain: gitaar - pedaal - amp. De effecten moeten van redelijke kwaliteit zijn, het gros van de nummers wordt hij gebypassed. Af en toe een chorus, één keer tremolo, paar keer delay, misschien een paar keer een boost en dat is het wel. Kortom, betaalbaar is gewenst. Ik denk aan een budget van rond de 250 euro. Daarna gaat hij weer in de kast en/of gebruik ik hem voor een jam o.i.d. Of bij een volgende productie als deze.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Eigenlijk zou er een manier moeten zijn om pedalen naast elkaar op iets vast te zetten.
    Ik snap niet helemaal wat het probleem is. Wil je het hele zooitje incl. parameters programmeerbaar hebben of alleen switchen?

  8. #18

    Standaard

    No offense maar het klinkt alsof je alleen openstaat voor een Zoom met Wah:

    https://www.marktplaats.nl/v/muziek-...fect-processor

    Probleem opgelost ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 5 maart 2022 om 22:31

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland;3540Niet p284
    No offense maar het klinkt alsof je alleen openstaat voor een Zoom met Wah:

    https://www.marktplaats.nl/v/muziek-...fect-processor

    Probleem opgelost ;-)
    Niet perse hoor, maar dit is wel een optie. De kwaliteit van de effecten in zo'n Zoom volstaan echter, vandaar dat ik dat als voorbeeld noemde. Ik wil er, gezien het tijdelijke gebruik, niet teveel aan uitgeven, iets dat ik ook direct heb aangegeven. En dan kom je al snel in die range, samen met bijv. Mooers en de goedkopere Boss-lijn.
    @ Erik de Perik: dat heet een pedalenplank of -bak of wat dan ook. Maar ik wil echt één programmeerbaar apparaat. Ik moet in sommige stukken wat specifieke geluiden hebben. Ik heb een prachtige pedalenbak met alle opties die ik op zich nodig heb (en nog meer), maar die is a: erg zwaar en b: niet programmeerbaar.

    Ik hoopte dat m.n. iemand wist of de wah-functie in een multi-effect aan- en uitschakelbaar was zonder van patch te hoeven switchen.

    EDIT: ik heb contact opgenomen met de verkoper van de GX3n. Ben benieuwd.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 6 maart 2022 om 01:38
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wil je het hele zooitje incl. parameters programmeerbaar hebben of alleen switchen?
    werkelijk waar.......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top