Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43

Discussie: Multieffect advies

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard Multieffect advies

    Dag allen.

    Graag adviezen, tips etc. over het volgende. Ik ga een theatertoer doen waarbij ik zo weinig mogelijk wil meenemen. Ik word een dagje ouder, het hoeft allemaal niet meer zo hard en ik ben wel klaar met het gesleep.
    Ik doe niets weg, want wat ik verder heb klinkt geweldig, maar ik wil ook een klein en veelzijdig setje zonder allemaal losse pedaaltjes.
    Ik heb een 15 Watt één-kanaals buizenamp die prima klinkt, en die geeft een goed basis clean en crunchgeluid d.m.v. de volume en tonepots, ik neem een Tele en een Strat mee, maar wil nog een multi-effect, omdat ik af en toe een chorus, delay, tremolo en wah nodig heb, dus het pedaal gaat waarschijnlijk in de loop. Verder misschien nog iets om wat te boosten tussen de gitaar en input, maar dat is voldoende voorhanden. Het hoeft geen duur fancy ding te zijn, maar ik heb wel een paar specifieke wensen als het om de bediening gaat, want ik ben al tegen wat zaken aangelopen toen ik vandaag een Mooer GE 100 probeerde, maar dat wordt 'm zeker niet. Niet qua sound, maar ook niet qua bediening.
    Het pedaal moet ge-bypassed kunnen worden, bijv. door de tuner te activeren, maar dan dus wel met behoud van signaal of misschien op een andere manier.
    Die tuner moet dan eenvoudig met de voet te bedienen zijn. De Mooer heeft twee schakelaars die je beide tegelijk moet intrappen en dat lukt amper met één voet want ze zitten vrij ver uit elkaar.
    Ten tweede moet het wah-pedaal binnen een patch in- en uit te schakelen zijn, net als bij een "normale" wah. Bij de Mooer kan dat niet, dus je moet eerst wisselen van patch zonder wah naar de zelfde patch met wah. Omslachtig én onhandig.
    Verder moet het een zo klein mogelijke behuizing zijn, die ik het liefst achterin de versterker mee kan nemen, samen met wat kabeltjes en een paar setjes snaren. Het moet dus echt compact!
    Ik hoor graag van jullie.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 2 maart 2022 om 23:11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top