Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: Vervangen reverb

  1. #11

    Standaard

    Neen niet per ongeluk raak geschoten. Ik heb ~4 decennia ervaring met reparatie's van (buizen) versterkers.
    Overigens kreeg ik ongevraagd niet 1 fles wijn, maar 2 flessen van een (zeer) goede kwaliteit vandaag, waarvan ik nu 1 net ontkurkt hebt.
    Deel van succes is ervaringen delen, en samen denken over oplossingen. Dus bedankt voor elke suggestie die mij aan het denken zet en de analyse en oplossing scherper zet.
    Ik werk niet dagelijks aan versterkers, en elke opdracht is vrij uniek, ik maak geen uniforme productie als Pro. Dat maakt het leuk voor mij problemen op te lossen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    En..... wat was de oplossing?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cmug Bekijk bericht
    Neen niet per ongeluk raak geschoten. Ik heb ~4 decennia ervaring met reparatie's van (buizen) versterkers.
    Overigens kreeg ik ongevraagd niet 1 fles wijn, maar 2 flessen van een (zeer) goede kwaliteit vandaag, waarvan ik nu 1 net ontkurkt hebt.
    Deel van succes is ervaringen delen, en samen denken over oplossingen. Dus bedankt voor elke suggestie die mij aan het denken zet en de analyse en oplossing scherper zet.
    Ik werk niet dagelijks aan versterkers, en elke opdracht is vrij uniek, ik maak geen uniforme productie als Pro. Dat maakt het leuk voor mij problemen op te lossen.
    En..... wat was de oplossing?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    En..... wat was de oplossing?
    Daar zal je waarschijnlijk nog wel even op moeten wachten, als troost een soortgelijk verhaal.

    Lab 9 geeft geen reverb effect. Klant heeft een neef die weer een nicht heeft bij de ptt. Is technisch aangelegd en zal wel eens ff kijken. Blijkt dat te liggen aan de veerunit, althans zo stond dat op internet. Na onderzoek bleken de draadjes nogal gammel dus daar moest een versteviging voor gemaakt worden. Aangezien de nicht op dit gebied ver gevorderd was is de kitspuit erbij gehaald teneinde dit zaakje eens flink roadproef te maken. Dat de pickup spoel was losgetrokken maakt niet zo uit schijnbaar.



    Eenmaal op de werkbank werd al snel duidelijk dat de tank ritueel gerecycled gaat worden. Beide spoelen zijn inmiddels heen gegaan en aangezien een nieuwe tank nog geen 50 euri kost wordt deze besteld. Maar eerst eens naar de werkelijke oorzaak zoeken wat wil zeggen "voor deze tech aan de slag ging was er toen wel sturing en een recovery aanwezig?" De weergave kant werkt in ieder geval maar sturing is er niet. De stuur amp is naar de klote en heeft de aanstuur spoel in de tank gefrituurd. Hoe krijgt men dat toch voor elkaar, beide spoelen verkloot.

    Gaan we naar de sturing kijken blijkt deze uit een transistor eindtrapje te bestaan. Bij controle van de instel spanningen schoot ik per ongeluk raak bij een van de drivertjes waardoor de eindtrap een DC output had van -15V en daar wordt spoeltje niet vrolijk van heh.



    En de mechanische uitvoering van bovenstaand schema.



    Na herstel van de aansturing en plaatsing van een nieuwe veerunit was een bak galm mijn deel.

    Veel hulp heb ik er niet bij gehad en heb overal alleen over moeten nadenken. Hier dus geen scherpe analyse of ervaring delen. Waarschijnlijk is de klant wel tevreden maar voor het geval dat heb ik mezelf vast een fles rum cadeau gedaan.

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Mooi Frans. Altijd mooi om te zien, mensen met passie, kennis en die ook echt wat kunnen met handen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi gemaakt Frans, daar leren we nog eens wat van!

    Ik heb bij cmug het idee dat hij zich vergist heeft in de eerste letter van z'n artiestennaam.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Manne, bedankt voor de opsteker maar daar was het me niet om te doen. Normaal gesproken plaats ik dit soort klusjes niet maar hoop een statement te maken naar hen die dat wel doen. MAAK JE VERHAAL DAN OOK AF, zeker als daar twee keer om gevraagd wordt en vooral, spreek niet in raadselen, blijf nuchter en geef toe als je er geen klote van begrijpt. Dat is echt geen schande en wordt je niet op afgerekend. Wel op hoog van de toren blazen en doen alsof je de baan van de maanlander hebt berekend. Blijf wie je bent en wees eerlijk in je verhaal. Ik hoop dat jullie ook zonder [sarcasm modus] de juiste toon er uit kunnen filteren.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Hoe krijgt men dat toch voor elkaar, beide spoelen verkloot.
    Driver heeft input spoel gefrituurd. Veer doet het niet. PTT nicht heeft voor de zekerheid even gekeken of veer niet verkeerd om was aangesloten. Output spoel ook gefrituurd.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Output spoel ook gefrituurd.
    Logische gedachte maar heb daar twijfel over. Output spoel heeft een ohmse waarde van pak m beet 200 ohm. Op 15V is max 7.5 mA. Tja, draad is dunner dan een haar en staat niet in mijn koperdraad tabel.

    Draadjes waren gewoon uit de spoel gerukt hoor dus omdraaien had niet veel zin. Verhaaltje was duidelijk en alleen ter opvrolijking van ErikdePerik die met smart op zijn antwoord zat te wachten.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het is erg irritant wanneer iemand een vraag stelt, antwoorden krijgt en dan niets meer van zich laat horen. Deze was gelukkig wel erg bescheiden, dat scheelt dan weer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top