Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 51
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Gefeliciteerd ! Ik heb zelf- mede door dit topic- vorige week de cordoba fusion 12 met spruce top (natural) gekocht.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Denis, gefeliciteerd! Hoe vind je die? En heeft ie ook de Fishman Presys Blend of een ander type? Qua prijs was ie sowieso erg scherp.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Bedankt ;-). Ik heb eigenlijk geen ervaring met Nylon gitaren en dus geen echt referentiepunt. Ik kan alleen maar zeggen dat de gitaar me erg goed bevalt. De hals is voor mij zeer aangenaam en de klank vind ik ook erg aangenaam. De versterking gebeurt door een Fisher Presys maar ik denk dan zonder "blend" want enkel piezo. Er is geen blend knop tussen mic en piezo. Nu voor een nylon gitaar stoort me dat blijkbaar niet. Ik gebruik de gitaar vooral voor wat basic fingerpicking in combinatie met zang. Op een of andere manier lukte fingerpicking voor mij nooit echt goed op een steelstring. Nu wel. Ik ben dus blij. ;-)

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik weet hier echt helemaal niets van. Tweemaal op z'n ding (kort) gespeeld en dat was een Gibson Chet Atkins die akoestisch weinig brengt.
    Dat model is een solid body. Weegt dus net zo veel als een Les Paul. Speeddemon doelt op zoiets als een
    https://www.bax-shop.nl/elektrisch-a...assieke-gitaar

    Lijkt me ook wel wat.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    ohhh..je hebt er al één gekocht....

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P Bekijk bericht
    ohhh..je hebt er al één gekocht....
    idd ja .
    Die Fusion 14 Maple leek me ook wel wat, maar op Thomann kun je mic'd en piezo-sounds vergelijken en daar vond ik die Maple variant te dun en nasaal klinken, en daarmee ook dichter bij de fellere Flamenco-sound, waarvoor ik al een gitaar heb.
    Hij heeft net zoals m'n Flamenca blanca ook een sparren top. De Orchestra CE (met cederhouten top) viel me op (na eerder de C7-CE gehoord te hebben) als veel voller. Ook op Youtube had een Italiaanse gitarist een mooi vergelijkje met een GK Studio Negra van Cordoba... er ontstond zodoende wel een aardig beeld van wat ik kon verwachten en hij stelt in het echt ook niet teleur.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Ik moet eens gaan neuzen.
    Zie zoiets ook wel zitten, een crossover, maar voorkeur gaat wel uit naar iets all solid.
    En versterking is dan weer geen must.
    Die Furch zou voor mij misschien wel aardig zijn.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P Bekijk bericht
    Dat model is een solid body. Weegt dus net zo veel als een Les Paul. Speeddemon doelt op zoiets als een
    https://www.bax-shop.nl/elektrisch-a...assieke-gitaar

    Lijkt me ook wel wat.
    Een LP weegt echt wel meer, zo'n Chet Atkins zit op 3,5 kg. Logisch want geen zware hardware en pups.


    Ohja...... en hij heeft er al een gekocht

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Kaap ik 'm.
    Ik ga niet over één nacht ijs.
    Eerdaags eens TFOA bezoeken en e.e.a. uitproberen.
    Ben nogal into nylon de laatste tijd, weer 100% terug op pickin' for the moment en vaarwel plectrum.
    Hoewel ik ook naar nog een ukelele neig, begint het ook wel te kriebelen voor zoiets.
    In mijn geval zaak dat ik gewoon eens iets ga uitproberen.
    Misschien mijn Mustang maar verkopen om wat ruimte te maken.
    Hoe dan ook, gegeven mijn niet al te lange vingers wel handig om richting crossovers en 3/4 te neuzen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Woon jij werkelijk zo klein dat één gitaar al teveel kan zijn?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top