Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 51
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    - een thinline levert echt in op akoestische kwaliteit t.o.v. een klassieke gitaar
    - het geluid wordt opgenomen met een piezo onder de brug, klinkt niet slecht maar kan veel beter, natuurlijker, misschien iets zoeken met zo'n combinatie van piezo onder de brug en een microfoon in de klankkast?
    Goeie punten idd, en ik kijk ook wel naar gitaren met een dikte van rond de 90-100mm, dus niet echt thinline.
    Was mede de reden dat ik een hoop Yamaha's al terzijde liet, die een dikte van rond de 75-80mm hadden.
    En ik heb ook al een voorkeur voor de versies met een Fishman Clasica Blend of Presys Blend, waar ook een microfoon bij zit. Die pure piezo-sound vind ik ook niks.

    Al DiMeola's sound hier is een goed voorbeeld van wat ik 'meh' vind in vergelijking met de andere 2 grootheden:
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #12

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Oh ja, je had die zelf al vernoemd : excuses !

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Je kunt ook eens de Furch GnC2 overwegen. Klinken geweldig, wel ietsje duurder

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
    Je kunt ook eens de Furch GnC2 overwegen. Klinken geweldig, wel ietsje duurder
    Bedankt voor het idee.
    Zijn minimalistische stijl spreekt me zeker aan,
    de 44mm topkam is misschien wat erg dicht bij m'n 43mm steelstring, maar daarnaast...
    2 dingetjes:
    1) hij heeft geen elektronica. De versies mét zijn nóg een stuk duurder, en effectief 2x m'n budget.
    2) klankmatig, afgaande op de ge-mic-te samples van Thomann vind ik 'm eerlijk gezegd niet per se beter klinken dan de Cordoba Fusion Orchestra CE.

    Luister die Bossa sample maar eens:
    Furch: https://www.thomann.de/nl/furch_gnc2_cw_grand_nylon.htm
    Cordoba: https://www.thomann.de/nl/cordoba_fu...a_ce_cedar.htm

    De andere samples zijn moeilijker te A/B-en, want de gespeelde partijen zijn verschillend, maar ik hoor wel dat die Furch lekker klinkt...alleen tja, incl. electronics...ruim 1400 euro...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Update:
    het is de Cordoba Fusion Orchestra CE geworden.

    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat is dat nou weer voor kutgitaar.....????

    Gefeliciteerd man

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Felicitades & happy playing!
    Moet zeggen dat ik het wél een schep geld vind om te investeren als “...beetje de brug tussen mijn 2 (semi)akoestische gitaren...”
    Maar jij bent er blij mee dusss...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe gitaros, muchas plezier ermee!!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Dank u! Behalve de sneer van Erik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Felicitades & happy playing!
    Moet zeggen dat ik het wél een schep geld vind om te investeren als “...beetje de brug tussen mijn 2 (semi)akoestische gitaren...”
    Maar jij bent er blij mee dusss...
    Ja en nee.
    Kijk, ik zat met een aantal wensen cq. eisen en zo bezien was dit nog één van de meest betaalbare opties.
    Zoek maar eens bij Thomann op
    -cutaway
    -electronica
    -topkam 45-48mm
    -ebben toets

    en zeker als je dan ook nog cederhouten top als optie kiest...

    Dan is de Fusion serie van Cordoba zelfs de meest betaalbare, en een Alhambra (die wat mindere recensies krijgt) van 1 mille daargelaten, zijn de volgende stappen gelijk 2x zo duur (zoals die Furch) en meer.
    Over de Taylor nylonsnarigen lees je ook vaak dat zelfs Taylor zelf toegeeft dat nylon strings bij hen een 'afterthought' zijn.

    Ik wilde de optie open houden om er mee te kunnen optreden (vandaar de electronica), maar voor thuis en opnames, moest het ook akoestisch lekker klinken, dus een hoop thinlines vielen ook af.

    Kijk, die flamenca blanca heeft mijn interesse in nylonsnarig spelen extra aangewakkerd, maar als electrisch gitarist van origine, is zo'n platte toets met een 52mm brede topkam af en toe erg aanpoten. Naast het feit dat je boven de 12e fret effectief geen upper-fret access hebt.
    Al die zaken worden nu getackled.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top