Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Roland VG-99

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard Roland VG-99



    Net gescoord van MP. Gebruikssporen, uiteraard niet vermeld door de verkoper. U kent MP. Maar hij doet het. GK element en snoer heb ik wel. Reeds aanwezig o.a. Roland GR-55 en Kemper. Maar GAS, geld moet op enz.

    Vanmiddag aan het stoeien geweest met mijn Partscaster met GK en normale single coil pickups. VG guitar op Classic Strat zetten. Volume VG guitar aanzienlijk terugdraaien, 30 tegen 100 voor de normal pickups. Virtuele Marshall Plexi erop met wat crunch. Lang niet slecht.

    Even vergeleken met mijn Kemper, laatste updates, Bertje (Meulendijk) preset plexi Marshall. Puur droog scheelt het niet veel. Galmpje is wel wat mooier op de Kemper.

    De VG-99 is van 2007, wordt niet meer ge-update. Maar lang niet slecht. Nog afgezien van de eindeloze mogelijkheden van het GK element, de D-beam, de Ribbon Controller.

    Een deel van de modelling van de VG-99 zit ook in de GR-55 maar lang niet alles. De tracking met de VG-99 is perfect, het is modelling geen gitaarsynthese.

    Kortom weer goed voor vele lange winteravonden

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ok top. Ik vraag me af hoe de effecten de concurrentie aankunnen met modernere multi fx modellers zoals Axe fx of Eventide? Omdat de tijd niet heeft stil gestaan. Maar met de VG99 kun je natuurlijk hele andere dingen die niet kunnen met andere apparaten. In ieder geval veel plezier ermee!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Klinkt als een uitdaging alle mogelijkheden te verkennen - veel plezier ermee!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    1e indruk: Fx als reverb klinken wel beter op mijn Kemper. Axe FX heb ik geen ervaring mee. Anderzijds kan je hier verschillende instrumenten mee modelen, alternatieve stemmingen enz. Dat kunnen Kemper enzo allemaal niet. Alternatieven : Boss GP-10 of Line6 Variax.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    1e indruk: Fx als reverb klinken wel beter op mijn Kemper. Axe FX heb ik geen ervaring mee. Anderzijds kan je hier verschillende instrumenten mee modelen, alternatieve stemmingen enz. Dat kunnen Kemper enzo allemaal niet. Alternatieven : Boss GP-10 of Line6 Variax.
    Ja, vooral die alternatieve stemmingen vind ik interessant!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #6

    Standaard

    ik heb de Boss SY-1000. Ja dit is een synth, maar hij heeft ook de modeling (je kunt max 3 instrumenten (acoustic, bass, eguitar etc) tegelijkertijd met ieder een eigen amp. Dezelfde engine als de GT-1000. Dit heeft mijn Kemper vervangen....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    1e indruk: Fx als reverb klinken wel beter op mijn Kemper. Axe FX heb ik geen ervaring mee. Anderzijds kan je hier verschillende instrumenten mee modelen, alternatieve stemmingen enz. Dat kunnen Kemper enzo allemaal niet. Alternatieven : Boss GP-10 of Line6 Variax.

  7. #7

    Standaard

    Je het is leuk om te zien dat Boss/Roland hun tijd altijd ver vooruit waren met nieuwe ideeën. Maar ook Line6 was met de Variax wel vooruitstrevend. Heb ooit zelf de VG88 gehad en dat was een enorm praktisch apparaat waarvan helaas de COSM modellen het moesten afleggen tegenover andere modelers. Maar je had daarvoor wel weer flexibiliteit (nylon gitaar, synth dingetjes etc.).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 13 februari 2022 om 15:28

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb die COSM models in m'n Boss GX-700 zitten en die sounds zijn niet echt een reclame voor Boss/Roland.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Tja de ene Boss/Roland is de andere niet. Ik heb even een Boss GT-001 gehad. Daar zaten 400 presets in maar helaas geen enkele goede. Anderzijds bevalt me mijn zeer betaalbare Boss Katana mk1 topje nog steeds prima.

    Boss SY-1000 lijkt me ook zeker interessant maar ja ik heb nu dus al een VG-99, GR-55, GI-20, GR-20, GR-1 enz.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Tja de ene Boss/Roland is de andere niet. Ik heb even een Boss GT-001 gehad. Daar zaten 400 presets in maar helaas geen enkele goede. Anderzijds bevalt me mijn zeer betaalbare Boss Katana mk1 topje nog steeds prima.

    Boss SY-1000 lijkt me ook zeker interessant maar ja ik heb nu dus al een VG-99, GR-55, GI-20, GR-20, GR-1 enz.
    Inderdaad de ene Boss is de andere niet. De Boss GX-700 is volgens mij al een oud ding toch?
    En de presets op de meeste effect apparaten vind ik niet best, het wordt pas interessant als je je eigen geluid gaat maken, dus ik niet te veel afgaan op alleen de presets.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top