Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard Speakers made in China of made in USA, wat maakt het uit.......

    Sinds een paar jaar is het een hot topic, speakers die "opeens" in China worden geproduceerd, in het bijzonder Celestion speakers, die een stuk "minder" klinken dan hun Engelse equivalent. En dan te bedenken dat Celestion al veel langer speakers in China laat produceren dan wij er bewust van zijn geworden. Wat maakt het uit?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Is het weer een hot topic?
    Ik kan me herinneren dat het 20 jaar geleden even speelde toen Celestion productie naar China verhuisde, viel min of meer samen met de Chinese Vox productie. Algemene consensus was toen dat het niet echt hoorbaar was (Celestion), voor de Vox amps lag dat wat genuanceerder..
    Maar goed, het speelt weer. Ok.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Nieuwe speakers uit china vergelijken met oude uit de UK neem ik aan. Beetje appels en peren. Je zou een a-b test moeten doen met speakers die net zo lang evenveel belast zijn. Die vindt je natuurlijk niet…

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik heb geen antwoord maar ik heb het idee dat met moderne computergestuurde productiemethoden de kwaliteit van spullen een heel stuk beter is dan vroeger.

    En dat Britse automerken als Austin, Morris, British Leyland, Wolseley,Riley en Triumph weggevaagd zijn is ook geen reclame voor Britse 'kwaliteitsproducten'.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    ......
    En dat Britse automerken als Austin, Morris, British Leyland, Wolseley,Riley en Triumph weggevaagd zijn is ook geen reclame voor Britse 'kwaliteitsproducten'.

    Kwaliteit? Ik heb een engelse ford, nog nooit zo'n kutauto gehad.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Speakers made in China of made in USA, wat maakt het uit.......

    Als Celestion (of welke fabrikant dan ook: PRS, Fender/Squier, Gibson/Epiphone) een fabriek ergens ter wereld neerzet met *dezelfde productie lijn en componenten*, dan besparen ze sec op arbeidsloon, om concurrerend te blijven. Ik geloof dat de nieuwe lijn vast een kwalitatieve learning curve zal ondergaan. Na een paar jaar geloof ik het wel dat de Aziatische productie niet meer onder doet voor de westerse, voor minder geld. Kijk naar de Japanse Fender’s in de jaren ‘80. Dat zie je nu ook met de Epi Les Pauls en ES335’s alsook de Squier Classic Vibes. De brouwkwaliteit is inmiddels gewoon consistent en als je deze upgradet met USA hardware, vormen ze objectief gezien een serieuze bedreiging voor het origineel.
    Laatst gewijzigd door LRS; 7 februari 2022 om 22:07

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Zelfs die leercurve zal minimaal zoniet non existent zijn.
    Uitgaande dat een product bestaat uit een design, engineering en mechanics dan heeft enkel dat laatste een leercurve,
    hebben we het over dozen inpakken.
    ik chargeer enigszins maar zo'n speaker assembling laat weinig ruimte voor eigen interpretatie.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    En materiaalgebruik? Toen VW de productie van de Kever onderbracht in Mexico, ging dat gepaard met het gebruik van het lokale pisbakkenstaal. Dunner en een roestgevoeliger legering. Zou dat niet van toepassing kunnen zijn op speakers en materiaal daarvan? Ander karton en magneten bijvoorbeeld?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Op wat culturele/sociologische/religieuze accentverschillen na, McDonalds kan het toch ook?
    Laatst gewijzigd door MarkS; 8 februari 2022 om 18:00

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    1960 USA/EU, 1980 Japan/Korea, 2000 China..
    na 20 jaar zijn de sweatshop landen op hetzelfde economische niveau als de originele contractors en gaat men blijkbaar weer op zoek naar goedkopere producenten,
    Tis nu 2022 dus wordt het niet tijd dat we nu dingen in Brazilië en India moeten laten maken?
    Gaan we zeggen dat die nieuwe Celestions niet kunnen tippen aan de oude Chinese productie!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top