Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 52
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chew Bekijk bericht
    Leuke topic!
    Bij deze de aanpassingen / updates van mijn arsenaal (althans -> elektrische gitaren).

    Rickenbacker 330W (2014)
    - Stock PU's vervangen voor the Creamery '63 Toasters.

    Fender Telecaster '62 AVRI (2008 )
    - Stock bridge PU vervangen voor Curtis Novak Tele-V-Bridge.
    - Stock bridge vervangen voor Gotoh 6-saddle bridge.
    - Tuner tips vervangen voor witte varianten (esthetische keuze).
    - Neck tot een wat meer satin feel laten opschuren.

    Fender Jazzmaster '66 RI Big Block Japan Domestic Market (2010)
    - Stock PU's vervangen voor Curtis Novak Wide Range Humbuckers.
    - Stock bridge vervangen voor Fender Mustang Bridge.
    - Volume en/of tone knob (vergeten welke) vervangen voor 500k varianten met witte Witchhat tips.
    - Neck tot een wat meer satin feel laten opschuren.

    Gibson ES-345 '64 RI (Memphis - wildwood spec) (2015)
    - Geen aanpassingen.

    Gibson ES-335/12 (Memphis) (2013)
    - Geen aanpassingen.

    Grappig, net als hier de Fender halzen geschuurd en de Gibsons gelaten voor wat het is. Voor mij voelt (niet alleen op de hals, maar ook op de body) de cellulose lak van Fender zachter (en daardoor plakkeriger) aan. M’n Strat en Tele hebben op de body ook heel wat meer kleine stoot en schaaf plekjes dan m’n LP.

  2. #32

    Standaard

    Kan het me voorstellen. Mn jazzmaster heeft een polyurethane lak. Dat voelt toch een stuk minder fijn aan. De AVRI schijnt een soort dunne cellulose laag als top te hebben. Weet niet in hoeverre dit op waarheid berust.

    Anyway, beide necken waren in ieder geval sticky. Vind een satin feel toch fijner. De gibbies zijn ook wat sticky, maar voelde beduidend minder sticky aan dan de Fenders :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    M’n Strat en Tele hebben op de body ook heel wat meer kleine stoot en schaaf plekjes dan m’n LP.
    Kan het me voorstellen. Heb ik ook. Maar in alle eerlijkheid, ga ik beduidend minder voorzichtig met mijn Fenders om dan met mijn andere gitaren
    Laatst gewijzigd door Chew; 1 februari 2022 om 12:15

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Afgezien van CS hebben de halzen van Fender een urethaan lak.
    Halzen worden vaak sticky door opeenhoping van vuil en daar zijn de nitro halzen van Gibson zelf nog gevoeliger voor.

    Ik denk dat een hoop Fender halzen relic gemaakt worden onder het mom van "sticky"
    Gibson worden minder gereliced, je ziet het gelijk en de prijs daalt waar je bij staat.
    En Gibsonners zijn veel meer dan Fenders wars van zelfgemaakte relic.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Moet dat niet "Fenderers" zijn?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Zeker, als gitaren vrouwelijk zijn vermoed ik zelfs Gibsonita's en Fenderama's.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Afgezien van CS hebben de halzen van Fender een urethaan lak.
    Halzen worden vaak sticky door opeenhoping van vuil en daar zijn de nitro halzen van Gibson zelf nog gevoeliger voor.

    Ik denk dat een hoop Fender halzen relic gemaakt worden onder het mom van "sticky"
    Gibson worden minder gereliced, je ziet het gelijk en de prijs daalt waar je bij staat.
    En Gibsonners zijn veel meer dan Fenders wars van zelfgemaakte relic.
    Qua feel denk ik niet dat mijn '80s AVRI nitro op de neck heeft. Ik kan daar vrede mee hebben. Mocht dat niet zo zijn dan heb ik altijd nog een compressor en een bovenbeker verfspuit. M'n Chibson heeft old school nitro en die gaat over een paar jaar al schilferen (sorry Orpheo ).

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Here we go:

    Mijn nummer 1 is mijn Gibson Les Paul Custom uit ‘91. 90% van de tijd repeteer en gig ik hier mee. Eigenlijk weinig aan veranderd. Een SD Jazz in de neck en een Bare Knuckles Holydiver in de brug. Verder heb ik de tailpiece en brug +studs vervangen door Faber materiaal. Optisch heb ik alleen de knoppen vervangen door reflector gold knoppen.




    Mijn nummer 2 is een Ibanez AR300 uit 89 en zit qua spel en feel erg dicht tegen de Custom. Eigenlijk gebruik ik deze alleen thuis. Het uiterlijk vind ik niet zo bij de band/repertoire passen. (Ja, ik lijk wel een wijf!). Bij deze gitaar heb ik het crème plastic vervangen door zwart. Vind ik veel mooier staan bij Antique Violin. Ook hier een SD Jazz in de neck maar een Bare Knuckles Rebel Yell in de bridge.
    Dit is blijkbaar een vreemde eend in de bijt want bijna alle AR300 hebben dat brugplaatje. Veel hebben ook toggleswitches voor coilswitching. Verder heeft deze een veel smallere kop. Hij schijnt slechts 2 jaar in deze vorm gemaakt te zijn.



    Dan mijn Gibson Explorer uit 91. Dit is eigenlijk mijn 4e Explorer. Elke keer verkocht maar er nooit los van gekomen. Hierover heb ik flink een eigen sausje over gegoten en heb mij laten inspireren door de Explorer Custom. Al het chroom is vervangen door gold. De tuners door Grovers, de tailpiece en brug door Faber spul, de knoppen door reflector gold, zwarte slagplaat en toggleswitchknopje en de pickups (SD Jazz en Bareknuckels Crawler, hoewel ik daar over twijfel) heb ik een open cover gegeven.


    Dan de Ibanez Iceman IC400 uit 2003 die bij aankoop al was gepimpt met de spiegelende plaatjes a la Paul Stanley. Die spiegels heb ik er als eerste afgehaald. Daarna en de neck, uiteraard, een SDJazz (met chromen, open cover) en een Bareknuckles Holydiver (met radiator-grill vanaf de fabriek) ingestopt. Omdat ik nooit vriendjes kon worden met de RG familie en toch iets met een jengelstengel wilde heb ik hierop een Floyd Rose FRX systeem op gezet. Geen gefrees, enkel twee schroefgaatjes voor de toplock. Om de nog overblijvende neckdive tegen te gaan heb ik de strapbutton verplaatst én cavity-plaat vervangen door een dikke, metalen kopie. Probleem opgelost. De knoppen vervangen door reflector knoppen.


    Mijn meest recente projectje is mijn Tokai SG65S uit ??. Ooit een keer een echte Standard gehad maar het lichte gewicht van de body beviel mij m.n. live niet. Toch bleef het model mij trekken maar ik wilde er niet die 1000 euro voor uitgeven. Toen liep ik tegen deze (Chinese) Tokai aan. Hoewel ik niets heb met triple buckers werd ik toch verliefd. Uiteraard moest er toch weer een eigen sausje overheen. Ik begon met het vervangen van de wat matte, stock PU’s door een SD Jazz in de neck en een JB in de brug. Ik kon dat setje voor erg weinig op de kop tikken. Ik weet nog niet of de JB een blijvertje is, dat zal de tijd uit wijzen. De middelste PU heb ik origineel gelaten. Die zal ik toch niet zo vaak gebruiken. Omdat enorme gouden vlak te breken heb ik hier ook voor open covers gekozen. Gek genoeg hadden de knoppen zilveren reflectors dus die heb ik ook vervangen voor de gouden variant. Die slagplaten heb ik laten kopiëren zodat ik zwarten kon monteren. Tot slot heb ik de cheap-ass tuners vervangen door een setje Gibson-tuners die voor een mooi prijsje op MP voorbij kwamen.


    Alle gitaren hebben trouwens Schaller straplocks.
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 1 februari 2022 om 16:35
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Puur de schuld van Hetfield, sinds hij er op speelt vind ik er niks meer aan en is de liefde over, maar dit vind ik toch echt wel een uiterst smakelijke Explorer Jan! I like your style!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.366

    Standaard

    Mooie collectie Buurman, smakelijk.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, vind ik ook.

    Vooral de iceman en de explorer zijn voor mij wel jongensdroom gitaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top