Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Hoe origineel is jouw gear?

    Ik houd er wel van om zaken een beetje meer naar eigen smaak aan te passen. Het zijn geen grote wijzigingen, maar door die beperkte aanpassingen valt alles voor mij gewoon op z’n plek. Ok hier gaat ‘ie:

    - Fender Eric Johnson Strat: achterzijde vd hals geschuurd en in de olie. Nooit meer last van die plakkerige cellulose lak. De hals en midden pickup hebben plaatsgemaakt voor CS Fat ‘60s. Het EJ brugelement zit er nog in, bevalt prima. Moest alleen wel de draadjes omwisselen omdat ze uit fase waren met de Fat 60s in standje 2, een beetje obscuur maar niet onoverkomelijk.

    - Fender AVRI 52 Tele: ook hier de achterzijde van de hals geschuurd en in de olie. Verder alleen een 4-weg schakeling erop gezet met hals en brug pickup in serie. Pickups zijn de originele (Original Vintage als ik me niet vergis) en die bevallen prima.

    - Gibson LP Classic 1960: hals niet geschuurd voor de verandering, op de een of andere manier stoort de lak die Gibson gebruikt me veel minder dan die van Fender. Alleen de keramische pickups vervangen door een Alnico II setje.

    - Fender Blues Deluxe Reissue: de Fender speaker heeft plaatsgemaakt voor een Celestion G12-65. De GT buizen zijn vervangen door Tungsol eindbuizen, en naar smaak tungsol en JJ 12AX7 in de voortrap en een 12AT7 als fasedraaier.

    - Fender Bandmaster 1964: hier heeft Frans onlangs de 6L6 buizen en koppel condensatoren vervangen, in de voortrap zitten wat vintage GE buisjes die nog steeds niet microfonisch zijn, dus mogen blijven zitten waar ze zitten. De Oxford speakers waren wel nog origineel en niet ge-re-coned, en begonnen bij repetitie volume een beetje op te breken. Om ze niet over de kling te jagen, heb ik er nu een setje Celestions V-type in zitten. Ondanks dat die niet typisch Amerikaans klinken, bevallen ze enorm goed, en het scooped karakter van de amp wordt met deze speakers het midden gebied fijn opgevuld.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Ik dacht ik neem een nos customshop en relic hem zelf wel tot mijn behoeftes, oa de geschuurde en geoliede neck, minder verf op de bodu en handwound customshop josesfina upgrades waren erg goede upgrades! Heb hem zelfs ook zelf gevlakt en afgesteld. Hij was al gebruikt nml.

    After


    Voor alle snobs: veel mensen die erop gespeeld hebben zeggen dat het de beste strat is die ze ooit in hun handen gehad hebben🤭🤭


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Je hebt er een kras op gemaakt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.563

    Standaard

    Oeh, leuk topic!

    - Fender Baja telecaster

    Hiervan is alleen het hout, de frets, topkam en de control baseplate nog origineel.
    -Brug is vervangen door een Wilkinson met compensated saddles
    -Tuners zijn Fender USA geworden
    -Elektronica compleet rewired van S1 schakeling met 4-way switch naar traditionele wiring met cts pots en 3-way switch en omgedraaide control plate
    -Elementen vervangen door Cavalier pickups
    -Lak van de body verwijderd en afgewerkt met buitenbeits
    -Zwarte slagplaat






    De rest is vrijwel allemaal origineel, afgezien van een set Filtertron elementen in mijn Gretsch Jet en een K&K pure mini in mijn akoestische Sigma.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Zeker leuk topic. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen. En waar ik de tijd vandaan ga halen om dit epistel te gaan schrijven.
    Misschien later…

    Edit: Ik realiseer mij ineens dat het alleen om gitaar gerelateerde aanpassingen gaat. Dus pedalen, amps en cabinetten vallen dus af.
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 28 januari 2022 om 08:41
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Ik dacht ik neem een nos customshop en relic hem zelf wel tot mijn behoeftes, oa de geschuurde en geoliede neck, minder verf op de bodu en handwound customshop josesfina upgrades waren erg goede upgrades! Heb hem zelfs ook zelf gevlakt en afgesteld. Hij was al gebruikt nml.

    After


    Voor alle snobs: veel mensen die erop gespeeld hebben zeggen dat het de beste strat is die ze ooit in hun handen gehad hebben🤭🤭


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Mooi gedaan die relic! De grote plek op de bovenkant van de body is iets te veel naar mijn smaak, maar rest ziet er top uit!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht

    Edit: Ik realiseer mij ineens dat het alleen om gitaar gerelateerde aanpassingen gaat. Dus pedalen, amps en cabinetten vallen dus af.
    Gewoon los gaan lijkt me prima hoor! Ik begon in m’n openings post met m’n drie electrische gitaren, en hem afgesloten met de kleine mods op m’n twee versterkers. Alles mag, niets moet ;-)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik heb mijn gitaren eigenlijk gewoon gelaten zoals ze zijn. Wel de glossy halzen van mijn Yamaha Revstar en mijn telecasters (Fender Baja en Squier CV 50s) een beetje mat geschuurd. En soms beetje spelen met pickuphoogte en andere afstellingen.

  9. #9

    Standaard

    @ rozh
    Vind nog steeds dat je die strat pink moet spuiten( zoals die mini fernandezz? Toen)
    maybe voor de worn in, crakkeleren

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Ik dacht ik neem een nos customshop en relic hem zelf wel tot mijn behoeftes, oa de geschuurde en geoliede neck, minder verf op de bodu en handwound customshop josesfina upgrades waren erg goede upgrades! Heb hem zelfs ook zelf gevlakt en afgesteld. Hij was al gebruikt nml.

    After


    Voor alle snobs: veel mensen die erop gespeeld hebben zeggen dat het de beste strat is die ze ooit in hun handen gehad hebben🤭🤭


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Valt niet onder mods, maar gebruik je altijd een haakse plug voor je Strat?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top