Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 72 van 72
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht

    Zo bekeken vraag ik me eigenlijk af of alle pickups van hetzelfde type eigenlijk wel hetzelfde klinken. Ik heb eigenlijk nog nooit in een gitaar elementen vervangen voor andere dezelfde elementen. Wellicht iemand anders hier wel?
    In de 90's had Guitar Player magazine shootouts van gitaren, amps en ook pickups.
    Bij de allereerste pickup shootout vertelde men over de verhitte redactionele discussies hoe dit te doen met bijvoorbeeld 1 gitaar en meetapparatuur of juist verschillende gitaren en audio samples en blindfold tests...

    uiteindelijk werd het een soort mix van al deze dingen en er waren dan ook altijd meerdere reviews van dezelfde pickup,
    En de industrie werkte mee (behalve een paar grote namen die allerlei excuses aanvoerden waarom ze de shootout liever voorbij lieten gaan) die ook commentaar op de bevindingen mochten geven want dat is goede journalistiek.
    enniewee, pretty entertaining.



    Laatst gewijzigd door Pepe; 10 februari 2022 om 18:15
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Zeker weten dat dat niet de probuckers zijn? Die zijn namelijk wel ok (naar mijn mening dan)
    Niet volgens de specs. De elementen zouden trouwens in nieuwe Epi,s anders zijn dan de oudere. Moet zeggen dat ik wel met meer treble speel dan voorheen en dat ik zoals ik al zei, het hals element op standje tien ook iets te vet vind. Denk wel dat er een soort treble bleed in zit want ze worden een behoorlijk stuk heldere als je het volume terug draait. Ik heb ook niet veel ervaring met verschillende humbucker maar ik heb ooit heel even een Samick LP gehad en die was dik, modderig, en nog ongedefinieerde als je het volume terug draaide. Onbruikbaar en daar zijn deze elementen mee vergeleken, erg helder.
    Hier een filmpje waar ik de gitaar voor het eerst bespeel en volgens mij speel ik ook af en toe met de volume volledig open, klinkt in mijn oren niet erg modderig. https://www.youtube.com/watch?v=WnHt...nnel=EdwinSmit

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top