Mijn lievelings telecaster moet echt in de revisie. Hij stopt er regelmatig mee en dan moet ik erop slaan om er weer geluid uit te krijgen. Dat is niet zo’n probleem, potjes zijn rot, maar ik wil ook een andere brug pickup. De originele pickup zit er nog in en die is mega microfonisch. Toen ik alleen maar covers speelde was dat niet zo’n probleem maar nu ik eigen werk speel met een hoop meer fuzz piept het als een malle.
Het probleem is dat ik hem qua klank helemaal te gek vind en dus echt iets te geks terug wil.
Het gaat om een Japanse 62 reissue uit 1986. Geen idee wat voor een pickup erin zit. De nek heb ik al eens vervangen voor een twisted tele waar ik heel blij mee ben.

Hoe klinkt het nu:
- Fel maar nooit schel.
- Beefy. Geen hoge output/ humbucker maar meer ‘full range’ als ik het zo mag noemen.
- Er zit iets mid hoog, glazigs in wat ik heel fijn vind.
- Airy. Tja, hoe leg ik dat uit. Maar het heeft iets luchtigs. Iets ‘om je heenigs’.

Ik ben dus in de jungle van telecaster pickups gedoken en zie door de bomen het bos niet meer. Jullie hebben vast goeie ideeën/ ervaringen die me verder kunnen helpen. Ik heb geen budget limiet, een paar tientjes meer voor DE pickup lijkt me een no-brainer.

Alvast bedankt voor jullie reacties