Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Amp ! Base kick, wat zoek ik nu eigenlijk?

    Ik zoek iets als een Horse Kick maar dan het liefst “stand alone”.

    Ik speel vaak akoestisch lekker op de bank en probeer het ritme met mijn voet aan te houden, wat op wat lastigere stukjes best wel lastig is want dan ga ik vanzelf vertragen.
    Nu vroeg ik me af, is er niet iets wat een kruising is tussen een metronoom en een base kick.
    Het liefste compact op een accuutje met eventueel eigen speakertje, als dat niet te veel wensen zijn.

    Het is dus eigenlijk een kruising van een “horse kick” en wat helemaal mooi zou zijn dat deze ook zelfstandig het tempo door blijft spelen.. iets met een “tab” functie oid (of bpm instelbaar)?
    Of zijn er simpele ritme boxjes waar ik naar zou moeten kijken? Alleen ben ik bang dat er dan te veel ingesteld moet woorden, gelijk een drum computer.

    Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk verwoord heb?
    (Voor zo ver ik zelf weet wat ik wil)

    Als ik speel wil ik meestel niet er een computer met backing tracks en versterkers erbij slepen.

    Thanks Rob

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Er zijn ook metronoom apps met allerlei drum ritjmes, is dat niet wat?

  4. #4

    Standaard

    Dat drumkitje lijkt wel wat.

    Ik ben nu een beetje aan het spelen met de “drumsequencer” die in garageband (iPad) zit.

    Het is gewoon een nieuwe wereld waar ik vermoedelijk niet om heen kan ?!
    Maar het is wel goed om een nummer strak te leren spelen als je geen drummer voor handen hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top