Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Blade gitaren

  1. #1

    Standaard Blade gitaren

    Hallo,
    Ik heb hier nog niet zoveel gepost, maar nu toch een vraagje.
    Ik was op zoek naar iets nieuws en vond een Blade gitaar... Custom series Texas 62 private reserve.
    Nu vind ik daar geen of weinig info over...
    Ik heb geen idee wat nu eigenlijk de waarde kan zijn of wat ik mag betalen zonder gezien te zijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    De Zwitserse Blades waren destijds solide gitaren maar de term custom texas 62 ken ik van Fender en het private stock ken ik enkel van PRS.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    In denmark zit nog shop waar ze blades verkopen en bovendien schijnen ze veel specifieke info via hun website te geven als je daar om vraagt

    https://www.bladeguitars.com/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    I see, ik ken enkel die RH4 Swiss (Japan) made gitaren met die Suhr vibe,
    die series van nu zijn Korea, de headstock lijkt nu op die van Peavey,
    achja, Fender zal wel weer 's gedreigd hebben
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    De eerste series blades (met fender headstock) zijn ontworpen door gary levinson, een zwitserse gitaarbouwer, die deze liet produceren in japan. Op de neckplate mag dan zwitserland staan, daar zijn ze dus nooit gemaakt. Later is de productie verplaatst naar korea.

    Blades zijn/waren high end gitaren die zeer goed afgewerkt zijn en behoorlijk wat kosten. Maar ook weer niet zoveel als de usa concurrentie als tom anderson, suhr ed. later werden er ook goedkopere series toegevoegd die nog steeds van hele behoorlijke kwaliteit waren of zijn.

    Je moet er van houden, vooral de oude zijn nogal gemodelleerd naar de smaak van de vroege jaren 90. Dunne nekken. Hele dikke jumbofrets. En meestal een actief booster/eq circuit.

    Sommige mensen vinden ze te clean, vooral de babyboomers die opgegroeid zijn met ruisende fenders. Ik vind dat niet. Ik heb zelf een r4 en r3 grhad en dat waren hele fijne gitaren.

  7. #7

    Standaard

    Dag Marc, dat klopt, deze is het de '62...enig idee wat die mag kosten... Nieuw was 3600.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lambda Bekijk bericht
    Dag Marc, dat klopt, deze is het de '62...enig idee wat die mag kosten... Nieuw was 3600.
    Geen flauw idee

  9. #9

    Standaard

    Ik betaalde in 2015 800 euro voor een Texas standard TE-2 uit 2001.

    Had wel wat TLC nodig...brug was vervangen ,moesten weer normale zadels in.


    Is wel een kwaliteitsgitaar...dat voel je direct als je hem oppakt . laat staan er op speelt.

    Pickups waren wat vlak en zijn vervangen en die actieve schakeling heb ik af laten sluiten; vrat batterijen.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Lijkt mij een Koreaan, en als ik er niet langs zit, dan heeft die wss niet meer dan 1000 euro gekost.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 17 januari 2022 om 22:27 Reden: Maak ik wss van..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top