Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Blade gitaren

  1. #11

    Standaard

    Zou zo maar kunnen. Was zeker niet de topper van Blade...maar goedkoper kon ik ze in 2015 niet vinden. Hij heeft nog wel die fender kop . Daar ben ik wel blij mee.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik heb in mijn Tele-zoektocht 15 jaar geleden ook een Blade Delta serieus overwogen. Was toen ongeveer even duur als een Baja Tele. Ik vond het een fijne gitaar, en voelde inderdaad degelijk aan. Maar een dunne hals, ontzettend veel output en dat actieve circuit vond ik niet zo passen bij het sobere karakter van een Tele. Dat is wel een kwaliteit van Fender, het heeft toch die mojo die andere fabrikanten maar lastig weten te vinden.

    Maar probeer ze zeker uit, als je ermee overweg kunt heb je er echt wel een topgitaar aan!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Oh agree hoor.
    Beregoede gitaren.
    Hals moet je liggen, tenminste, mijn Delta Std. heeft een D shape met 15.5 radius; dat is best dun en heel plat, speelt fijn.
    Texas Custom 62 heeft Vintage C shape en 8.25 radius, zou weleens anders uit kunnen pakken.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    De eerste series blades (met fender headstock) zijn ontworpen door gary levinson, een zwitserse gitaarbouwer, die deze liet produceren in japan. Op de neckplate mag dan zwitserland staan, daar zijn ze dus nooit gemaakt. Later is de productie verplaatst naar korea.

    Blades zijn/waren high end gitaren die zeer goed afgewerkt zijn en behoorlijk wat kosten. Maar ook weer niet zoveel als de usa concurrentie als tom anderson, suhr ed. later werden er ook goedkopere series toegevoegd die nog steeds van hele behoorlijke kwaliteit waren of zijn.

    Je moet er van houden, vooral de oude zijn nogal gemodelleerd naar de smaak van de vroege jaren 90. Dunne nekken. Hele dikke jumbofrets. En meestal een actief booster/eq circuit.

    Sommige mensen vinden ze te clean, vooral de babyboomers die opgegroeid zijn met ruisende fenders. Ik vind dat niet. Ik heb zelf een r4 en r3 grhad en dat waren hele fijne gitaren.
    Plus 1
    Mijn number one is sinds 1996 zo'n donkerblauwe stratocaster uit bnegin jaren 90. (Actief, fender-kop, 3 single coil).
    Wat ik er fijn aan vind, is het volkomen probleemloze van zo'n gitaar. Altijd goed op stemming, termolo goed te gebruiken. Klinkt altijd goed. En ja, niet het zogenaamde mojo van de ruisende en onstemmende fenders. Maar dat zij dan maar zo.
    Laatst gewijzigd door edje kadetje; 18 januari 2022 om 12:41

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ontstemmen en ruisen was niet direct wat ik bedoelde met mojo. Ook geen last van met de mijne. Ik kan er ook niet de vinger op leggen wat het precies wel is, maar bij die Blade die ik testte had ik niet dat goeie gevoel wat ik bij mijn Fender wel heb. Dat Blade kwalitatief goeie gitaren maakt (in veel gevallen wellicht meer waar voor je geld dan bij de grote F) staat wel als een paal boven water.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb bij Blade ook niet automatisch een goed gevoel. Degene waar ik gespeeld heb voelden vaak wat 'dood' aan. Alles was netjes hoor, maar ik had niet het gevoel op een verbeterde Strat te spelen. Dat "made in Switzerland" gevoel zal ze ook geen windeieren hebben gelegd, het land wordt altijd geassocieerd met kwaliteit. Die Levinson studeerde Marine Biology in Basel (waarschijnlijk vanwege de vele stranden) en is er een handeltje bij begonnen. De gitaren werden door Tune Guitars gemaakt en in Basel afgebouwd. Inmiddels is Levinson amper met Blade verbonden en worden de gitaren in Korea gemaakt, kan zijn dat dit nog steeds bij Tune Guitars is.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Er was ooit ook een reparateur die iets met gitaren ging doen terwijl hij zelf geen noot kon spelen…

    Btw: Er staat geen made in switzerland op de neckplate… niet eens blade.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh dat was mij wel bekend, maar ik kan mij destijds nog wel de ronkende artikelen in de 'vakbladen' herinneren, waar Zwitserland te uit en te treuren genoemd werd. De altijd kritische lui van bijv. Music Maker hadden geen vragen.

    Zo'n reparateur ken ik ook wel.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oh dat was mij wel bekend, maar ik kan mij destijds nog wel de ronkende artikelen in de 'vakbladen' herinneren, waar Zwitserland te uit en te treuren genoemd werd. De altijd kritische lui van bijv. Music Maker hadden geen vragen.

    Zo'n reparateur ken ik ook wel.
    Heb jij ooit wel eens een echt kritische recentie in de music maker gelezen? Die lui kregen natuurlijk handpicked en perfect afgestelde testexplaren van de importeur die ook natuurlijk zelf ook adverteerde in het blad.

    Als iets minder dan 4 sterren kreeg moest je echt gaan twijfelen… dan hadden ze waarschijnlijk een betalingsachterstand bij de advertentieafdeling.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht

    Btw: Er staat geen made in switzerland op de neckplate… niet eens blade.
    Bij die van mij staat het geregistreerde serie nummer (sic!) en het woord Levinson op de neckplate.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top