Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Mag ik jullie oortjes weer eens lenen - drie mixen vergelijken

    Met mijn nieuwe DAW kan ik reampen, dus eenmaal een gitaarpartij inspelen, en daarna oneindig vaak (virtuele) amps en cabinetten verwisselen totdat het klinkt. Ik zou eigenlijk beter moeten weten en mijn eigen oren na 3 uur in de studio niet meer moeten vertrouwen en tot morgen moeten wachten met posten. De kans is dus dat het allemaal extreem ruk klinkt en ik t niet meer hoor Edoch, hier 3 versies, waarbij beide gitaarpartijen (links en rechts) steeds (ieder) een andere amp en cabinet setting hebben. Ik zelf neig voorkeur te hebben voor de laatste (mix 3). Hoewel mix 2 ook prettig klinkt. Maar ik hoor niets meer eigenlijk haha

    Wat vinden jullie?

    mix 1: https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14352854

    mix 2: https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14352870

    mix 3: https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14352872

    Dank voor de moeite!

  2. #2

    Standaard

    Ik heb geen 'metal-ears', maar 1 valt bij mij af en 2 en 3 liggen wel dicht bij elkaar.
    "dan maar"3, zou ik zeggen....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ik denk ook 3. Hoewel 1 met ietsje meer 'body' ook heel vet kan zijn denk ik. 2 klinkt wat digitaal oid voor mij. En het kan aan mijn macbook speakertjes liggen, maar rechter gitaar ietsje harder?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Mijn voorkeur gaat ook uit naar 3.
    Klinkt echt lekker stevig en goed gelaagd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Voor mij valt 2 af, klinkt een beetje 'muddy'; de keuze tussen 1 en 3 vind ik moeilijk. De balans tussen de twee gitaren in 3 vind ik beter dan bij 1, maar de geluiden bij 1 zijn ook zeker niet verkeerd.
    Vanwege de balans neig ik dus maar naar 3...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank voor t commentaar!

    Heb mix 3 als uitgangspunt genomen en licht gesleuteld aan voornamelijk de amp instellingen van t rechterkanaal (die heeft een andere cab IR maar dezelfde amp) en een multiband compressie in t laag om de palm mutes beheersbaar te houden

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14353259

  7. #7

    Standaard

    Klinkt helemaal prima zo.

    Welke amp/cab instellingen heb je gebruikt voor het rechterkanaal ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Moet ik even opzoeken. maar ik eindig meestal toch op t Line6 eigen amp model Badoonk oid. Die heeft de lekkerste attack en de lekkerste oomph. Qua cabinet is t volgens mij of een Diezel of een Mesa cab met bepaalde mic en positie ervan. Als je t echt wilt weten kijk ik vanaond even Wil ook de IR sharen hoor, is gewoon allemaal vrij op internet te vinden, heb alleen ooit de Own Hammer collectie gekocht maar die gebruik ik minder dan een aantal gratis IRs die ik heb gevonden

  9. #9

    Standaard

    Je hebt een pm....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10

    Standaard

    Mp3 128 kbps ????

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top